Er zitten soms ook minder leuke weken tussen

27 oktober 2017 - Laie, Hawaii, Verenigde Staten

Goedemorgen allemaal,

Ik heb de afgelopen paar weken niet hele leuke weken gehad. Ik wilde dit eerst niet in mijn blog schrijven, maar aangezien veel mensen al weten wat er is gebeurt, zal ik het in mijn blog ook vertellen. Ik heb het hier in de omgeving waar ik nu woon niet naar mijn zin. En dan wordt er natuurlijk gedacht: “waarom niet? Je woont in Hawaii, hoe kan je het daar nou niet naar je zin hebben?”.  Nou deze vragen heb ik me ook een hele tijd afgevraagd, maar ik ben erachter gekomen dat de plaats waar je bent helemaal niks uitmaakt met hoe jij je voel. Ik kan dan wel op een hele mooie plek zitten, maar ik heb voor de rest bijna niks hierzo. Ik heb hier bijna geen vrienden kunnen maken, waardoor ik vaak alleen benen school ook niet echt leuk is. Natuurlijk heb ik een gastgezin die heel lief voor me is, maar hun leven hun eigen leven en hebben het erg druk. Ik merk ook dat ik niet veel doe, waardoor ik vaak verveeld ben, en dat is dan toch ook wel een ding die me heel erg tegenvalt. Er zijn ook nog wat andere dingen waardoor ik me hier niet thuis voel, maar dat hou ik privé.

Ik heb dan ook overplaatsing aangevraagd bij de sts organisatie, maar helaas is dit afgewezen. Er zijn hier op dit eiland geen gezinnen beschikbaar en een overplaatsing naar een andere staat is geen optie.  (Waarom ik dus overplaatsing aan kon vragen begrijp ik ook niet helemaal). De optie die ik heb is dan ook hier blijven of naar huis gaan. Hier baal ik heel erg van want ik heb 3 jaar naar dit jaar uitgekeken, maar zoals ik me nu voel ga ik het hier niet nog 7 maanden volhouden. Ik hoop dan ook nog elke dag dat de organisatie met een oplossing komt, maar ik daar heb eigenlijk niet veel vertrouwen meer in.

Dit gezegd te hebben zal ik even denken wat ik over deze week kan vertellen,  ik heb niet heel veel gedaan.

Vrijdag 20 oktober ben ik na school met een meisje naar de ukelele winkel geweest en hebben we een ijsje gehaald.

Zaterdag was mijn moeder jarig! Jammer genoeg kon ik haar niet een knuffel geven, maar ik heb haar nog wel even gesproken op facetime. In de ochtend ben ik naar een hardloopwedstrijd gegaan, maar heb deze niet gelopen. Het was wel heel leuk om mijn team aan te moedigen. Dit was een wedstrijd waar je gekwalificeerd kon worden voor de State meet. Uit mijn team zijn 2 mensen gekwalificeerd. Daarna ben ik met Amanda en de kids naar een zwembad geweest, waar ik de hele middag was. In de avond ben ik naar een andere exchange student geweest. Zij zit helaas op een andere school, maar is wel een lief meisje. Toen ik thuis kwam ben ik gaan slapen.

Zondag ben ik eerst naar de kerk geweest en in de middag hebben we geluncht met de familie. Voor de rest heb ik niks gedaan.

Maandag, dinsdag, woensdag en vandaag had ik gewoon school.

Dinsdag en Woensdag heb ik wel wat leuks gedaan, en eindelijk wat Amerikaans. Volgende week is het natuurlijk Halloween en dit wordt al een week eerder met de kerk gevierd. Alle kinderen komen dan verkleed naar de kerk en daar zijn allemaal spelletjes en er zijn auto’s die zijn versierd en daar kan je langs lopen en trick or treat zeggen en dan krijg je een snoepje. Ik ben 1 dag heen gegaan met de nichtjes en het neefje en 1 dag met wat meiden.

Voorderest heb ik niet zo veel gedaan..

Bedankt weer voor het lezen en ik hoop dat iedereen een leuke vakantie heeft gehad en nog even lekker geniet van de laatste dag en weekend!

Dikke kus,

Sanne

Deze week heb ik wel weer wat weetjes hoor!

1. Je kan zien dat je hier als kind geen veterstrik diploma haalt. Er zijn maar een paar mensen die hun veters normaal strikken, maar heel vaak wordt er super moeilijk gedaan als iemand zijn veters strikt.

2. Zoals school op dit moment is, moet ik toch toegeven dat ik school in Nederland leuker vond en ik had niet verwacht dat ik dat ooit zou zeggen.

1. Wilma:
    Lieve, lieve, lieve Sanne,

Meissie, wat maak je veel mee en wat doe je het allemaal goed daar! Met je 16 jaar regel je alles zelf, je gaat er op zo'n volwassen manier mee om en daaruit blijkt dat je in deze 3 maanden dat je nu weg bent nog zelfstandiger bent geworden dan je al was. Wat zou ik je nu graag even willen knuffelen, even een kus en zeggen dat alles wel weer goed komt. Natuurlijk hoop ik dat de organisatie alsnog snel met een oplossing komt zodat jij je droomjaar alsnog kunt afmaken. Want de leukste dagen moeten nog komen; Thanksgiving, kerstmis, Prom etc. Maar mocht het niet lukken Sanne, weet dan dat wij je met open armen thuis zullen ontvangen en dan gaan we hier de feestdagen samen vieren. Sanne, hou je goed, je bent een kanjer en ik hou van je! Dikke kus, mama
  2. Tante Tonny:
    27 oktober 2017
    Hey Sanne, pff dat valt nee mee. Het had leuk geweest als ik nu met goed bericht had gekomen maar ondanks dat Elaine en Heleen ook voor je op zoek gaan naar n plekje is dat nu nog niet gelukt. Zo jammmer.... ik hoop dat je deze week beter door komt, ik duim voor je! Hier is t echt herfst, de bladeren zíjn alweer vd bomen. Het voordeeel is dat we vh weekend n langere nacht hebben want de klok gaat n uur terug. Nou Sanne veel sterkte en dikke kus n knuffel van mij!
  3. Maaike:
    27 oktober 2017
    Hoi Sanne, wat ontzettend jammer om dit te lezen. Toevallig had Kaylee van de week je moeder gesproken en had ik al wat gehoord. Ik dacht juist dat je het zo leuk had. En inderdaad plek maakt niet uit, jij moet je happy voelen. Volg je Hart zou ik zeggen. Sterkte en blijf ook genieten. Groetjes van ons allemaal
  4. Om a:
    27 oktober 2017
    Dappere Sanne,oma neemt haar petje af voor jouw.Ikwens je een heel fijn weekend en heel veel liefs van opa en oma.XXX.
  5. Manon:
    28 oktober 2017
    Heei Sanne,
    ik ben super trots op je omdat je alles in je eentje zo goed regelt! Het is heel vervelend om zo ver van huis niet happy te zijn. blijf positief en sterk!
    xx Manon
  6. Ella v Dijk:
    31 oktober 2017
    Goh wat jammer allemaal.ik dacht ook dat je het leuk had maar hoop dat er snel een oplossing komt.
    Of dat er iets gebeurt of dat je iemand ontmoet , waardoor je in een andere energie terecht komt.
    Hou nog even vol en zeg tegen jezelf dat het allemaal goed komt.maar ga niet te ver over je grenzen heen.
    Klaar is klaar.en dan is er altijd.nog het koude winderige saaie petten......waar niet zo veel te ontdekken valt. Dus kijk, voel en hoor nog even goed om je heen. Je weeeeet maar nooit. Succes en probeer blij te worden van de dingen waar je wél van geniet . Groetjes Ella