Bruiloft in Duitsland en 2 keer weekend

21 juni 2018 - Althofen, Oostenrijk

Lieve allemaal,

Leuk dat jullie mijn blog weer lezen! Deze week heb ik weer een aardig drukke week achter de rug, want alles wat ik nog wil doen hier in Oostenrijk, moet ik nu ook echt gaan doen, aangezien het einde van mijn uitwisselingsjaar al in zicht is. Nog 9 dagen en dan komen mijn ouders namelijk al en over 17 dagen ben ik al weer thuis. De tijd gaat dus onwijs snel. En heb ik zin om naar huis te gaan? Dat is nog altijd een moeilijke vraag voor mij. Natuurlijk heb ik super veel zin om weer lekker mijn eigen leven in Nederland op te pakken, maar ik heb het hier ook enorm naar mijn zin.

Vrijdag 15 juni ben ik niet naar school gegaan. We zijn namelijk in de auto gestapt op naar Duitsland voor een bruiloft. We zijn uit eindelijk 9 uur onderweg geweest, met pauzes erbij geteld en zijn om 5 uur in Frankfurt aan gekomen. En toen was ik dus eigenlijk dichter bij mijn huis in Nederland als mijn huis hier in Oostenrijk. We zijn als eerste langs de tante en oom van Abelina gegaan, want zij brachten ons naar het hotel. We hadden een hele mooie kamer, super modern. Toen zijn we ons even op gaan frissen en zijn we naar een pizzeria gegaan, waar een heleboel vrienden en familie van het bruidspaar kwam eten. Het was heel gezellig en we hebben enorm lekker gegeten. Er waren mensen van super veel verschillende landen, omdat het bruidspaar erg veel reist, dus we konden gewoon Engels praten. Na het eten zijn we naar de plaats gegaan, waar het feest van de bruiloft de volgende dag plaats zou vinden. Daar zijn we wat gaan drinken met zijn alle en toen zijn we naar het hotel gegaan en gaan slapen.

Zaterdag 16 juni was de bruiloft. Om half 12 werden we opgehaald door de oom en tante van Abelina en zijn we naar de plaats van de bruiloft gereden. Iedereen had natuurlijk super mooie kleren aan en alles was super goed geregeld. Om half 2 werd het ja woord gezegd. Dat was toch wel erg raar hoor, even naar een bruiloft van een onbekenden. Na het ja woord zijn we naar buiten gegaan en hebben we met een drone hele toffe filmpjes op genomen voor de video van de bruiloft. En daarna zijn we naar de locatie van het feest gegaan. Het feest was super leuk en er waren super leuke mensen. De muziek was goed en erg leuk en de catering was ook onwijs goed. Abelina had het bloemen boeket van de bruid gevangen, wat natuurlijk ook erg leuk was en we hebben een hele voel foto’s gemaakt, gedanst en noem het maar op. Een hele leuke dag dus.

Zondag 17 juni was het alweer tijd om terug naar Oostenrijk te rijden. Een hele rit, maar het was het waard. Om 9 uur kwam de oom van Abelina nog even een lunch pakketje voor ons brengen en toen zijn we gaan rijden. We hadden ervoor gekozen om een beetje om te rijden, zodat we langs een kasteel in Duitsland konden: Neuschwanstein. Jammer genoeg regende het toen wij aan kwamen, maar we lieten de pret niet bederven en zijn toch naar de top van de berg gegaan, om het kasteel te zien. Maar natuurlijk wel met een busje 😉. Het was super druk, en vooral heeel veel toeristen waren er. Het kasteel was dan ook super mooi en we hebben een paar leuke foto’s kunnen maken. Toen zijn we weer verder gereden en toen ik thuis kwam ben ik gaan douchen en slapen.

Maandag 18 juni moest ik weer naar school. Ik had weer lekker tot 1 uur les en daarna zijn Abelina en ik naar Klagenfurt gegaan om even de winkels leeg te halen. Oke dat viel ook wel mee, want veel hebben we niet gekocht haha. Wel was het erg gezellig. Uiteindelijk kwamen we pas om 7 uur thuis en toen heb ik niets bijzonders meer gedaan.

Dinsdag 19 juni had ik gewoon weer school. Na school hebben Abelina en ik even wat spelletjes gespeeld en zijn we een rondje gaan lopen. lekker rustig middagje dus, maar in de avond hebben we wel wat leuks gedaan. We zijn namelijk naar een hele hoge berg gereden, waar we de zonsondergang hebben bekeken. Een erg mooie zonsondergang en we hebben een hele boel foto’s gemaakt.

Woensdag zijn we naar de Tante van Abelina gegaan, waar we voor een nachtje bleven slapen. Ze woont 2 uur verderop, aan de andere kant van Karinthië. Wat ik nog altijd apart vind is wat een enorm verschil de plaats waar ik woon en waar de tante woont. De tante woont op het platte land en in het dorp daar, word ook weer met een andere dialect gesproken. Gelukkig kon ik het nog wel verstaan. We zijn rond lunch tijd aangekomen en hebben toen heel erg lekker gegeten. De klein kinderen van de tante aten ook mee, dus het was een gezellige boel. In de middag zijn we bij verschillende tantes, neven en nichten van Abelina op visite geweest en hebben we gewoon gezellig een bakkie koffie gedronken en bij gepraat. ’s Avonds zijn Abelina en ik de tante gaan helpen met aardbeien plukken en sorteren en toen zijn we nog even langs de kleinkinderen en kinderen van de tante gegaan, waar we de hele avond lekker gezeten hebben.

Vanmorgen waren we al weer vroeg wakker. Eerst enorm lekker ontbeten, daarna zijn we ons klaar gaan maken en toen zijn we even langs het graf van de oom van Abelina gegaan. Op de weg terug naar huis zijn we bij een ijssalon gestopt om een lekkere ijscoupe te eten. Het was enorm lekker. Toen heeft de tante ons afgezet bij een andere oom en tante waar we even gedag gingen zeggen. Rond 1 uur hebben we lekker geluncht en daarna waren we bij de aller laatste tante van het lijstje gegaan, die ook in het dorp woonde. Een heleboel familie bezoekjes dus, want de hele familie woont in het zelfde dorp. En aangezien het dorpje niet om de hoek ligt is dat wat je doet als je daar ben. Gelukkig heeft Abelina een hele leuke en gezellige familie, dus heb ik me goed kunnen vermaken. Om half 4 zijn we naar huis gaan rijden, en doordat we in de file stonden kwamen we pas kwart over 6 thuis. Ik ben mijn blog gaan schrijven en nu is het weer tijd voor een lekkere douch!

Ik wens iedereen weer een fijne week toe! En nog even terug komend op de vraag of ik zin heb om naar huis te gaan. Stiekem tel ik de daagjes toch wel af 😉.

Dikke kus,

Sanne

1. Om a:
    21 juni 2018
    Wat heb jij weer een leuke week gehad ,enig dat je ook in een ander land een trouwerij meemaakt. Hier is het koud en harde wind dus neem het mooie weer maar mee naar huis Sanne een goede week en tot volgende keer.Liefs van oma.
  2. Ellen Smit:
    21 juni 2018
    Wat leuk Sanne om zo’n bruiloft mee te maken. Geniet nog ff van de tijd die je daar hebt want voor je het weet is het weer voorbij. Veel plezier, liefs van tante Ellen.
  3. Wilma:
    22 juni 2018
    Ha die Sannie!!!! Ook ik ben de daagjes aan het aftellen hoor! Zoveel zin om jouw en je gastgezin te ontmoeten! Wat heb je weer een leuke week achter de rug zeg! Geniet nog maar het laatste weekje zonder ons! Dikke kus X mij xxx
  4. Marieke:
    22 juni 2018
    Wat een leuke drukke week heb jij weer gehad! Maar zo leuk om te lezen dat t goed met je gaat! Geniet nog even maximaal daar xx!
  5. Tante Tonny:
    22 juni 2018
    Hey Sanne, leuk om met jou mee te genieten van deze week. Wat geweldig toch allemaal weer. Wat had je op de bruiloft n mooie jurk aan zeg!! De tijd gaat echt snel hè? Nig ff en je bent hier weer. Maar denk daar nog maar ff niet aan. Lekker genieten nog!! Veel plezier weer en dikke kus van tante Tonny
  6. Niels velden:
    24 juni 2018
    Stoere tante ben je hoor! Prachtige ervaringen doe je op zeg. Veel plezier nog.
  7. Manon:
    24 juni 2018
    Lieve Sanne,
    Wat leuk dat je een bruiloft hebt bijgewoond en wat had je een mooie jurk aan! Ik hoop dat je nog meer leuke dingen gaat doen voordat je weer naar huis gaat! Geniet er nog even van!
    XX Manon