Dagje Italië en gezellig weekend met April

14 juni 2018 - Althofen, Oostenrijk

Lieve allemaal,

Ja hoor het is weer donderdag! En dat betekend dat ik weer een nieuwe blog online zet over mijn leven hier in Oostenrijk. En ik ben weer eens lekker op tijd met mijn blog schrijven! Ik heb weer een hele drukke, maar super leuke week achter de rug. Dus laat ik maar snel beginnen

Vrijdag 8 juni ben ik in de ochtend gewoon naar school gegaan. Na school heb ik even wat gitaar gespeeld, tv gekeken, geluncht, jullie weten het wel, een lekker rustig middagje. Aan het eind van de middag moest ik me klaar maken, want ik ging weer naar een concert. Het concert was weer erg gaaf om te zien en ik heb weer een gezellige avond gehad.

Zaterdag 9 juni kwam April. April is een meisje uit Taiwan die ook een exchange jaar doet hier in Oostenrijk. Vorig jaar was ze in Amerika, waardoor ze vloeien Engels sprak, dus we konden lekker Engels praten. Om kwart voor 10 zijn we in de trein gestapt op naar Villach. We wilde daar graag een boot tour doen. Het zou maar 2 minuutjes lopen zijn, van het station naar de boot, dus April en ik besloten om lekker rustig in het zonnetje en aan het water een ijsje te gaan eten. Na een half uurtje zetten we de google maps aan en zijn we de weg gaan volgen die onze telefoon aangaf. We zijn lekker langs wat sightseeings gaan lopen, maar wat ons wel opviel was dat we al verder van het water af gingen, en dat we toch echt al even langer als 2 minuten onderweg waren. Na zo’n 11 minuten kwamen we aan op de plek van bestemming. En ja daar stonden we dan. In een afgelegen straatje met helemaal niks. En dat betekend, PANIEK!! Waaaaaaar moeten we in godsnaam naartoe? Uh alles wat we weten is dat het een boot is, dus terug naar het water dan maar? RENNEN!! En ja hoor. Waarschijnlijk verwachten jullie het wel. We hebben een ijsje gegeten naast de boot waarmee we gingen varen. Gelukkig waren we nog net op tijd en hadden we een lekker plekje om te zitten. Want ja de mensen hier in Oostenrijk houden niet zo van zon, dus we hadden genoeg keus. De bootvaart duurde 2 uur en we hebben vooral heel veel gepraat en bijna niks gezien. Maar dat betekend dat het erg gezellig was toch? Wel was de omgeving waarin we waren heel erg mooi. Nog even een paar foto’s en toen was het tijd om weer van de bood af te stappen. Daarna zijn we op zoek gegaan naar een restaurantje om te eten. We kwamen uit bij een hele mooie en vooral lekkere pizzaria. Na het eten nog even een kerk bekeken, want dat is wat je doe hier in Oostenrijk, en toen zijn we weer in de trein gestapt op naar Klagenfurt. In Klagenfurt heb ik April wat sight seeings laten zien en toen zijn we lekker gaan shoppen. Om precies 6 uur werd er omgeroepen dat de winkels gingen sluiten en toen werden we dus ook gewoon de winkel uitgezet en binnen 2 minuten was alles dicht. Dat was dus wel even apart. Aangezien onze trein pas om 7 uur ging besloten we nog even langs de mac te gaan en toen op naar Althofen. De kapper van Althofen bestond 15 jaar (denk ik) en daarom was daar een feestje waar de broer van Abelina speelde. Daar zijn we dus even gaan kijken en toen we naar huis wilde gaan, zagen we dat er een hele mooie zonsondergang aan kwam, dus zijn we de berg van Althofen op geracet en wat foto’s gaan maken van de zonsondergang. Onderweg naar huis reden we langs een oud café, waar een bekende van mijn gastfamilie de eigenaar van is, dus daar zijn we even gestopt om gedag te zeggen. En ja toen was het eindelijk tijd om weer naar huis te gaan. April sliep deze dag bij mij.

Zondag 10 juni stond er een iets rustiger programma op de planning. April en ik wilde namelijk gewoon lekker naar het meer gaan. Het was ongeveer 30 graden, dus een goede dag om een beetje vakantie te vieren. We zijn naar Klagenfurt am Wörther See gegaan. We hebben daar lekker in de zon gelegen, gezwommen, ijs gegeten, en lunch gegeten. Een lekker rustig dagje dus. Om een uur of 3 waren we allebei van top tot teen verbrand en besloten we om naar Klagenfurt te gaan. Mijn gast gezin zou ons rond een uur of 5 ophalen, en we hadden het bij het meer wel weer gezien. Alles in Klagenfurt was gesloten, aangezien het zondag was. Alleen wat restaurantjes waren open, dus zijn we lekker op een terrasje wat gaan eten en drinken. En toen kwamen mijn gastmoeder en mijn gastzus me weer ophalen en zijn we naar huis gegaan. April heeft haar spullen gepakt en toen zijn we naar het station gegaan, om April af te zetten. April had nog een super schattig cadeautje voor me uit Taiwan wat natuurlijk enorm lief was. Toen April in de trein zat zijn wij weer richting huis gegaan en heb ik niks meer gedaan.

Op maandag had ik tot 1 uur school omdat de laatste 2 uur uitviel. Abelina kwam me ophalen, en toen zijn we meteen door naar Klagenfurt gegaan. Abelina had nog een jurk of jumpsuit nodig voor de bruiloft van van het weekend, dus we hebben de hele stad afgezocht, maar helaas niks gevonden. Daarna zijn we lekker sushi gaan eten en toen moest Abelina oefenen voor een concert en ben ik nog even terug de stad in gegaan om nog wat spulletjes te kopen die ik nodig had. En toen was het weer tijd om richting huis te gaan. Toen we in Althofen aankwamen hadden we erg veel zin in ijs. En omdat alle ijssalons in de buurt dichtwaren besloten we in de auto te stappen naar een restaurant niet al te ver weg, waar Uta, Abelina, Lara en ik een heel lekker ijsje hebben gegeten. En voordat ik weer thuis kwam was het dus alweer tijd om te douchen en naar bed te gaan.

Dinsdag weer een hele toffe dag. We gingen namelijk een dagje naar Italië! Ik hoefde deze dag niet naar school, dus om half 9 zaten Abelina en ik in de auto. We hebben een vriendin van Abi, Michelle, opgehaald want die ging ook lekker mee. Dit keer gingen we langs Laghi di Fusine, wat 2 hele mooie meren zijn. Het was ongeveer 2 uur rijden. We hebben daar lekker rond gelopen en een heleboel gave foto’s gemaakt. 2 uur later zaten we weer in de auto terug naar Klagenfurt. Daar zijn we eerst even lekker gaan lunchen en toen zijn we nog naar een koffie huis gegaan om een bakkie koffie te drinken. Best logisch natuurlijk 😊. Omdat Abelina nog steeds geen jurk hadden besloten we weer opnieuw de winkels in te gaan en ja hoor. In de eerste winkel waar we kwamen vond Abelina een hele mooie jurk. Nog even voor schoenen gekeken en toen zijn we weer richting huis gegaan. We kwamen pas eind van de middag thuis. En in de avond hebben Abelina en ik een film gekeken. Wat wel grappig was, was dat dat de eerste keer was dat we samen een film keken. Was weer een erg gezellige dag dus.

Woensdag 13 juni had ik school tot 12 uur. Toen ik thuis kwam ben ik eerst lekker gaan lunchen en heb ik mijn moeder op gebeld. Voor de rest van de dag had ik een heel rustig middagje en avondje. Ook wel eens lekker toch?

En dan zijn we weer bij vandaag, 14 juni. Ik ben vanmorgen eerst gewoon naar school geweest tot 2 uur. Toen ik thuis kwam zijn Abelina en ik gaan lunchen en een spelletje gaan spelen. Toen even een beginnetje gemaakt aan mijn blog en om 5 uur moesten we Uta ophalen uit haar werk. We zijn met zijn 3e even lekker een ijsje gaan halen en een rondje gaan lopen. Toen zijn we even langs de oma van Abelina gereden, maar die was niet thuis, dus zijn we naar huis gegaan. Nu ben ik lekker mijn blog aan het schrijven, en als die zo online staat ga ik mijn koffer weer inpakken, want ik vertrek morgen naar Duitsland, waar we naar een bruiloft feestje gaan van de neef van Abelina. Dat word dus weer erg gaaf, maar wel een lange rit. Wat wel grappig is, is dat ik zaterdag dichter bij mijn huis in Nederland ben, dan mijn huis in Oostenrijk. Wel apart dus als je er zo over na denk!

Ik wil alle mensen die deze week gehoord hebben dat ze geslaagd zijn van harte feliciteren, en ik wens jullie allemaal weer een hele fijne week toe! Ik ga hier nog even lekker genieten, want over minder als een maand begint het normalen leven weer!

Dikke kus,

Sanne

Weetje: er staan weer een heleboel foto's bij deze blog hoor!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ellen Smit:
    Hoi Sanne!
    En weer heb ik genoten van je blog! Wat doe je ontzettend veel zeg en gaaf zo’n dagje Italië. En nu staat Duitsland alweer in de planning, leuk hoor! Geniet er lekker van en ik wens je weer een fijne week! Liefs van Tante Ellen.😘
  2. Wilma:
    Hai hai Sannie!!!

Wat kan je toch leuk schrijven zeg, ik hoor je gewoon praten!!! Nog maar 3 weekjes en dan ben je thuis. Dan wordt het afkicken van al die ijsjes die je daar allemaal eet! Tjonge jonge, dat jij nog geen 10 kilo bent aangekomen is een wonder hoor!!! Sannie, ik ga meteen deze blog in je fotoboek plaatsen, app je me je foto's nog even??? Supermooie foto's trouwens hoor!

doeg mopp, HVJ, dikke kus mij X
  3. Om a:
    14 juni 2018
    Lieve Sanne.Wat een mooie foto's en weer een mooi verhaal geniet er nog lekker van en een goede reis naar Duitsland.Liefs oma.XXX
  4. Tante Tonny:
    14 juni 2018
    Heey Sanne, zo hé wat n lange blog deze week. Leuk om te lezen! Heel veel plezier vd week in Duitsland. Groetjes Tante Tonny xxx
  5. Manon:
    15 juni 2018
    Lieve Sanne,
    Wat heb je weer een leuke dingen gedaan en gezien! Ik ben blij dat je zoveel leuke mensen ontmoet en het nog steeds zo gezellig hebt!
    Veel plezier in Duitsland en bij de bruiloft!
    XX Manon