Nog 241 nachten tegaan in Hawaii!!

6 oktober 2017 - Laie, Hawaii, Verenigde Staten

Hiii allemaal,

En dan is de maand oktober weer begonnen! Een nieuwe maand waarin we allemaal weer een heleboel kunnen meemaken en daar ga ik dus ook zeker van genieten! Morgen is mijn laatste dag school en dan heb ik vakantie voor een weekje.

Vrijdag 29 september ben ik gewoon naar school en de training geweest. In de avond heb ik met 2 andere meiden snoep lei’s gemaakt, want zaterdag zou onze laatste hardloopwedstijd van het jaar zijn (als je niet goed genoeg ben om door te stromen). Dat was erg gezellig, maar ik lag uiteindelijkpas om 11 uur in bed, terwijl mijn wekker weer om kwart over 5 ging. Lekker kort nachtje dus! Ontbijtje gegeten, klaargemaakt en naar de bus. We stonden met het hele team te wachten op de bus, want hij was laat en toen kwam er opeens een grote schoolbus aan rijden. Normaal hebben we een kleine bus, maar die waren allemaal al verhuurt, dus wij gingen met 11 personen in een mega bus (ik denk 20 / 25 rijen) dus we hadden genoeg ruimte. Toen we aankwamen was het ontzettend heet. Er stond geen wind, het was over de 30 graden en de race was midden in de zon. Ik heb geprobeerd de meet te rennen, maar ik ben niet gefinisht omdat ik me niet zo lekker voelde. Ik kon de finish wel zien hahah. Voor de rest was het weer gezellig met het team en mijn gastgezin kwam kijken wat ik ook erg leuk vond. Ik ging met hun ook mee naar huis. We gingen een super lekkere cheeseburger halen en hebben nog even wat boodschappen gehaald en toen zijn we naar huis gegaan. Toen ik thuiskwam ben ik ff gaan slapen. In de avond heb ik niet zo veel meer gedaan denk ik.

Zondag ochtend heb ik eerst met m’n moeder geskypt en daarna zijn we naar vrienden gegaan. Dit keer was de kerk zeg maar op tv. De hele wereld kan mee luisteren en daar hebben we dus met zijn alle naar gekeken. (3 nichtjes, neefje, Amanda, Emmy, Summer, Vader van Emmy, en nog 7 anderen waarvan ik eigenlijk niet precies wist wie het waren.) We hadden ook wafels. Aan het einde kreeg Eliza niet zo leuk nieuws te horen. De opa van mijn gast familie is overleden. Dat was dus heel erg sneu. We zijn nog blijven eten voor de lunch en zijn om een uur of 3 naar huis gegaan. In de avond ben ik naar het strand geweest met Minami en daarna hebben we een paar afleveringen van een serie gekeken, waar onze coach in speelt. Daarna weer naar huis gegaan en gaan slapen.

Maandag ben ik naar school gegaan, maar niet naar de training. De coach was ziek. Toen ik thuis was vroegen Eliza en Meilana of ik mee ging naar buiten. Daar kwamen kennissen van Eliza, Meilana en de overleden opa en die gingen dansen voor de opa. Het was echt heel mooi om te zien en super gaaf om een keer mee te maken. Op het einde was er dus wel wat aparts wat ik toch wel even moet mededelen. Als er namelijk bij ons iemand is over leden geven we de familie een hand en zeggen we gecondoleerd, wat we natuurlijk allemaal weten. Maar hier gaat dat even anders, want je gaat naar de familie en doet jou neus op de neus van de familie. Tis moeilijk om zo te schrijven, maar ik denk dat jullie weten wat ik bedoel. ’s Avonds is er voor de rest niet zo veel gebeurt denk ik.

Dinsdag ging ik weer naar school. De coach was nog steeds ziek en toen bedacht Minami dat het wel leuk was om de Laie Falls hard te lopen. Nou dat klinkt toch ontzettend leuk? Ik had geen idee wat de Laie Falls was, maar kwam er al snel genoeg achter dat het een hike was. En toen ik in mijn sportkleren bij mijn team zat kwam ik erachter dat de hike 4 mijl heen en 4 mijl terug was. Dat is dus 8 mijl in totaal en 8 mijl is zo’n 13 kilometer. 13 kilometer is dus al super ver, gewoon al een work out voor een maand vind ik. En dan was dit dus ook nog in de bergen, wat betekende dat de eerste 7,5 kilometer de berg op was. Nou ik zal alvast vertellen dat is me dus niet gelukt. Ik denk dat ik in totaal 9 kilometer heb hardgelopen, wat ik eigenlijk al harstikke knap vind. Aan het einde van de hike was een waterval, waar we ook in konden zwemmen, dus dat was wel heel gaaf. En ik moet toegeven het was toch wel erg leuk om te doen met het team. Ik heb mezelf wel al 100 keer voor gek verklaard. Het heeft ons trouwens maar 2 uur in totaal gekost, met het zwemmen erbij, dus dat vond ik best wel netjes. Toen ik thuis kwam, waren de nichtjes, neefje en tante er voor het avond eten. Even snel gedoucht en toen lekker gegeten. Ik was doodmoe, dus ben maar op tijd naar bed gegaan.

Woensdag ben ik na school meteen naar huis gegaan, heb ik huiswerk gemaakt en ’s avonds gingen we uiteten met Eliza, Meilana en Gabby. Nog even ik wat winkels gekeken en weer naar huis.

Vandaag hadden we een optreden in de kantine met de ukelele. Stelde niet heel veel voor, want de leraar stond op de voorgrond en zijn ukelele staat op een speaker en hij zing in de microfoon, dus ons hoor je bijna niet haha. Na school ben ik weer niet naar de training geweest, ik heb 3 dagen gemist wat eigenlijk wel erg veel is, maar ik was de hele week niet helemaal lekker dus dat is oke. Ik heb in de middag nog even getekend, want ik moest 5 tekeningen afronden voor morgen. Ik heb de oude vrouw van Rapunzel getekend en zal wel een foto bij mijn blog plaatsen. Net zijn we nog even naar de tante geweest en naar een winkel en daarna ben ik mijn blog gaan schrijven.

Ik vertelde dat mijn vakantie morgen begint, maar helaas ga ik deze zonder mijn host familie mee maken. Ik vertelde dat de opa was overleden en aangezien hij in New Zealand woonde, gaat mijn gezin in de vakantie daar naartoe voor de begrafenis. In mijn blog is de naam Gabby een paar keer voor gekomen. Zij komt volgende week een week bij mij in huis slapen, zodat ik niet helemaal alleen ben. Ook kan ze auto rijden, dus ik kan gewoon overal heen waar ik wil, waar ik erg blij mee ben. Het wordt dus alsnog een leuke vakantie hoor!!

Bedankt weer voor het lezen!!

Dikke kus,

Sanne

We zullen deze week weer even wat weetjes plaatsen:

1. De familie van mijn gast gezin die in New Zealand zijn, zijn deze week waar ik ook nog nooit van heb gehoord. Het is een cultureel ding in New Zealand, en het houd in dat je met de familie op de grond gaat zitten met kussens en dekens, om het lijk heen. Het lijk ligt dus in de kist midden in de woonkamer en jij zit daar lekker dichtbij om afscheid te nemen. Je verlaat het huis dan ook niet in die week.

2. Ik heb deze week best wel last gehad van heimwee, maar merk dat het de laatste 2 dagen wel weer even beter gaat.

3. We waren er dus vanuit gegaan dat afgelopen zaterdag onze laatste wedstrijd was, maar aan het einde van de wedstrijd kregen we te horen dat er toch nog 1 meer was, dus we zijn nog niet klaar!

1. Om a:
    6 oktober 2017
    Hoy Sanne. Je heb weer een drukke week achter de rug.Goed dat je nu vakantie heb.Ikhoop dat jullie leuke dingen gaan doen.Het zijn weer prachtige foto's,enik vind dat je zo mooi kan tekenen.Hoopdat je weer gauw over je heimwee heen bent.Geniet er van want de tijd gaat zo snel en dan ben je alweer thuis.Heel veel liefs van oma en een dikke kus.
  2. Wilma:
    6 oktober 2017
    Lieve Sanne! Wat vervelend voor Eliza en Meilana dat hun schoonvader / opa is overleden. Maar wel apart dat jij die dingen meemaakt zoals dat dansen en dat 'condoleren'! Ik heb het filmpje op facebook gezien en vond het heel mooi zoals ze dat hadden gedaan, vooral het zingen, wauw! Wat een gave foto van die waterval zeg!!! Supermooi! Enne... toch knap dat je zo'n 9 kilometer hebt hardgelopen, ik doe het je niet na in die hitte! Over hitte gesproken... kan je niet wat zon deze kant op sturen? Het is hier echt herfstweer, bah! Sanne, maak er samen met Gabby een leuke week van. Heerlijk even vrij van school, lekker uitslapen etc.! Ik mis je ook hoor! Lafjoe, dikke kus, mam!
  3. Manon:
    Hoi Sanne,
    Fijn dat je een weekje vakantie hebt. Wat heb je weer veel bijzondere dingen meegemaakt en wat knap dat je 9 kilometer hebt gelopen met dat warme weer! Ik kijk weer uit naar je nieuwe blog!
    Groetjes Manon!
  4. Ellen Smit:
    Lieve Sanne,
    Hele dikke kus van je tante Ellen.😘🍀👍
  5. Tante Tonny:
    7 oktober 2017
    Aloha Sanne, weer n lekkere blog om te lezen. Pff wat zul je afgetraind zijn zeg! Geniet van je vakantie (dat hebben wij ook gedaan) en n dikke kus van mij. Doeii
  6. Maureen:
    7 oktober 2017
    Zo dagje later je blog gelezen. Gisteren te druk met de verjaardag van Milo.
    Heel.knap hoor die 9 km. En dat je het af en toe wat mist hier begrijp ik hoor. Denk dan misschien maar aan dat jij heerlijk in de zon en warmte zit en wij hier in de wind en regen voor de warme kachel moeten zitten.🌞🌞🌞
    Tot vogende week maar weer. En geniet van je vakantie. Lekker uitslapen en leuke dingen doen🏝🏝🏄🏄