fall break

13 oktober 2017 - Laie, Hawaii, Verenigde Staten

Haii allemaal!

Wat vind ik het weer leuk dat je mijn blog leest vandaag! Vandaag is het vrijdag 13 oktober en dat betekend dat mijn vader jarig is!! Gefeliciteerd lieve pappa, maak er maar een mooie dag van! Deze week heb ik vakantie gehad en daar ga ik dus weer een beetje over vertellen in deze blog. Ten eerste moet ik wel zeggen, dat een vakantie hier ook echt als een vakantie voelt (en de weekenden eigenlijk ook) want wij hebben hier nog steeds lekker elke dag 28 graden ofzo!! Ik blijf nog altijd dromen dat ik zo’n herfstvakantie in Nederland mee mag maken.

Vrijdag 6 oktober was eindelijk de laatste dag school. Ik begin hier al aardig te wennen, en school begint dus ook wel saaier te worden, wat volgens mij wel normaal is. Ook merk ik wel dat de school op Hawaii anders is als school in het vaste land van Amerika. Zo gaan er ook verschillende kinderen voor de ervaring naar school aan het vaste land van Amerika, wat mijn bedoeling dus eigenlijk ook was, hahah. De schoolspirit is ook niet heel erg, maar ja ik heb ook mijn voordelen hierzo. Even weer terug naar vrijdag. Ik ben naar school geweest en naar de training. ’s Avonds heb ik een film gekeken met een meisje van mijn school en voorderest had ik niet veel bijzonders.

Zaterdag gingen mijn gastmoeder en gast zus weg naar New Zeeland. De nichtjes en neefje kwamen hierzo langs en ik heb lekker met hun koekjes gebakken, film gekeken, gekleurd en nog veel meer. Was wel leuk en ze zijn zo schattig. In de avond gingen we ergens eten en zijn we nog even naar het strand geweest. Was dus een gezellig dagje, maar ik was wel dood op, want hun hebben energie voor 10.

Zondag 7 augustus ben ik weer is naar de kerk gegaan. Ik ging mee met Minami en haar familie en hun hebben een andere groep als mijn gast gezin, dus dat betekend dat er een hele boel andere mensen zijn, en ik vind deze groep persoonlijk even leuker, dus dat was mooi. Alleen kan ik dus niet tegen de airco in de kerk, wat heel irritant is.. Dan is iedereen stil en kom ik er weer doorheen niezen, hahah. Was dus heel irritant en ik schaamde me dan ook soms echt kapot. In de middag heb ik dus de hele tijd op de bank liggen niezen en voor de rest niks gedaan. ’s Avonds kwam Minami langs, om met me avond te eten. We hadden lasagne en dat was erg lekker. Daarna nog even een film gekeken en toen was het alweer 11 uur, tijd voor bed.

Ondanks dat ik vakantie heb, gaat het trainen van cross country gewoon door. Alleen hebben we besloten om de training in de ochtend te doen en niet midden op de dag, dus maandag was ik weeer  vroeg bij de veren en ik stond om half 8 weer in mn hardloopkleren bij het team. We hadden besloten om in de college te gaan rennen, omdat daar airco is. Harstikke lekker dus, maar niet als je niet tegen airco kan. Na 5 kilometer heb ik het dan ook opgegeven, want ik zat de hele tijd te niezen. De andere hadden 8 kilometer gelopen, dus ik was wel over de helft. Na de training ben ik naar het strand gegaan, met Minami en Anne. Was erg gezellig. Daarna hadden we Miriam opgehaald en zijn we naar Anne’s huis geweest om smoothies te maken. Anne woont in een heel mooi huis met uitzicht op het strand, dus daar ben ik wel jaloers op hahah. Daarna hebben we pizza gehaald en hebben we dat bij mij opgegeten, want ik had de meiden uitgenodigd om bij me te slapen. We hadden nog even filmpje gekeken, maar hebben het niet later gemaakt als 11:30, vanwege de training haha.

Dinsdag was er weer gewoon training, maar omdat we weer bij de airco gingen trainen had ik besloten om even een dagje over te slaan. Om 10 uur ging Anne naar huis en toen ben ik mijn kamer op gaan ruimen en had ik me klaar gemaakt om te shoppen. Nog even wat left over pizza gegeten, en toen gingen we in de auto op naar de stad, met Minami en Anne. Daar hebben we het heel gezellig gehad en we zijn allemaal goed geslaagd. Ik vind stiekem shoppen in Nederland net zo leuk als hierzo. Het is hier natuurlijk gaaf dat er Amerikaanse winkels zijn en het winkel centrum lijkt net alsof je op vakantie ben (wat de meeste mensen die daar shoppen ook zijn), maar in Nederland weet ik alles toch makkelijker te vinden, omdat ik gewoon weet welke winkels ik leuk vind. En, ik draag toch wel andere kleren als ik thuis draag, want het is hier niet normaal om je netjes te kleden en een luchtje op te doen, haha, je kan gewoon in je sportbroekjes naar school zonder dat iemand het raar vind. Daar ben ik ondertussen wel achter gekomen. En ik mis stiekem mijn eigen kleding smaak wel. Maar ik heb alsnog een hele gezellige dag gehad en was uiteindelijk pas half 11 thuis.

Woensdag 12 oktober ben ik weer naar de training geweest. We gingen op het strand hardlopen en, ondanks dat hardlopen op het strand zwaarder is als op de weg, is de strand training wel echt mijn lievenlings training. Het is gewoon zo mooi en we springen altijd halverwegen in het water. We waren dit keer ook op een strand waar ik nog nooit was geweest, dus dat was ook wel erg leuk. Ik heb ook nog een schildpad gezien. We hebben uiteindelijk rond de 8 kilometer hard gelopen, en ik merk dan ook dat ik al verder kan hardlopen. Ik ben misschien niet zo snel als de rest, maar ik doe het wel weer. Na de training heb ik niks gedaan. Ik heb lekker bank gehangen, beetje dingen voor school gedaan en gegeten.

Donderdag was weer een hele leuke dag! In de ochtend hadden we weer training op het strand en we deden het zelfde rondje. Daarna ben ik snel naar huis gegaan en gaan douchen en toen kwam Anne naar mij toe. We hebben eerst even lekkere brownies gebakken en toen zijn we naar de overkant van mijn huis gelopen, want ik woon tegenover de PCC (Polynesian Cultural Center). Dit is een Center waar je meer kan leren over de cultuur ect. Ik ben heen gegaan met Anne en Miriam. Het was echt super leuk om te zien. Ik vond zelf de canoe pageant het leukste. Hiero gingen allemaal groepen op een boot dansen en dat was gewoon heel erg gaaf om te zien. Wat ook erg leuk was, was om de toeristen te bekijken, want hier komen de toeristen overal vandaan en dat is gewoon grappig om te zien. Mijn andere favoriete deel was toch wel de vissen en de vogels voeren, want dat blijft toch altijd leuk? 😊. Na de pcc hebben we een shaved ice gehaald, wat echt wel een van de lekkerste ijsjes is en die ik dus blijkbaar ook in mijn dorp kan halen. Daarna ben ik naar huis gegaan en heb ik niet meer zo veel gedaan. Morgen ga ik met Anne een hike lopen en komt mijn gast gezin weer thuis, waar ik ook wel weer naar uit kijk, want ik vind het toch wel gewoon fijn om met mensen te zijn. Gabby was erg druk deze week, dus haar heb ik bijna niet gezien.

Nou ik ga dr weer een einde aan breien voor vandaag en ik wil al mijn lieve vrienden en vriendinnen uit mijn dorp heel erg veel plezier wensen met de kermis. Ik had graag even langs gekomen, maar ik geniet hier nog teveel om terug te gaan!

Nou dikke kus dan maar weer!

Sanne

Even wat weetjes:

1. Hier in de pcc zegt iedereen die hier werkt aloha als je binnen komt. Nou ik zal alvast vertellen, normaal hoor ik alleen maar mensen aloha zeggen, als ze een woordje gaan doen in de kerk. (Als je de spreker bent begin je met Aloha).

2. Ik ben over precies een maand jarig.

3. Mijn  vlucht is een klein beetje veranderd voor de terug weg, dus nu kunnen jullie me ophalen rond 9 uur ’s ochtends in plaats van half 6 ofzo. (Al zullen er waarschijnlijk nog wel wat wijzigingen komen).

1. Nanda:
    13 oktober 2017
    Wat heb je weer een leuk verhaaltje geschrevenn. En wat is het toch mooi daar wat je op de fotos ziet. Xxx nanda
  2. Tante Tonny:
    13 oktober 2017
    Gefeliciteerd met je vaders verjaardag! Heerlijk om je verhaal weer te lezen. En die 28 graden halen we hier idd niet. Veel plezier nog en tot blogs. Xxx
  3. Manon:
    Heei Sanne,
    gefeliciteerd met je vader! Wat heb je weer veel leuke dingen gedaan! Ik ben echt jaloers op je PINK vest hahaha. Fijn om te horen dat je het nog zo naar je zin hebt!
    xx Manon
  4. Om a:
    13 oktober 2017
    Lieve Sanne.Ikheb weer met veel plezier je blog gelezen,ookvan mij hartelijk gefeliciteerd.Wijzijnnet bij jullie geweest want je vader moet vanavond tennissen.Weer een goede week en tot de volgende. Liefs van oma.Xxx?
  5. Wilma:
    13 oktober 2017
    Lieve Sanne! Gefeliciteerd met je lieve papa! Wat heb je er een leuke week van gemaakt zeg! En wat een mooie foto's allemaal, echt top! Zo leuk om te lezen dat je daar zo geniet, al is het wel even anders dan een 'echt' high-school jaar. Maargoed, wie kan straks zeggen dat zij een jaar in Hawaii heeft gewoond? Dat zijn er maar weinig hoor! Sanne, geniet weer van de aankomende week en tot snel op Facetime! Dikke kus, mam X lafjoe
  6. Ellen Smit:
    Hoi Sanne,
    Allereerst gefeliciteerd met je pappa!
    Wat heerlijk zo’n vakantie op Hawaï en wat lekker dat de temperatuur nog boven de 28 graden is.
    En je zult het bijna niet geloven maar hier zou van het weekend ook warmterecords kunnen vallen. Zalig hoor! Met veel plezier lees ik nog je blogs en ik vind het leuk voor je dat je zo geniet. En weer prachtige foto’s!
    Tot gauw weer lieve Sanne!😘
  7. Amber:
    15 oktober 2017
    Lieve Sanne,
    Wat een leuke blogpost was dit weer!! En super mooie foto's! Ik kijk uit naar je volgende verhaaltje 😘
    xx Amber
  8. Sophie:
    15 oktober 2017
    Wat een leuk verhaal weer en hele mooie foto's! Nog gefeliciteerd met je vaders verjaardag. Kusjes Sophie
  9. Juan:
    16 oktober 2017
    Hoi Sanne
    Bedankt voor je felicitaties en je kaartje. Verjaardag en de eerste dagen kermis waren gezellig. Je hebt er weer een leuke blog van gemaakt. Veel plezier weer voor aankomende week en ik kijk al weer uit naar je volgende blog!
    Groetjes papa