Dit is alweer mijn 12e blog :)

29 september 2017 - Laie, Hawaii, Verenigde Staten

Goede morgen allemaal!!

Leuk dat je weer even komt kijken op mijn blog. Ondertussen ben ik alweer 2 maanden in mijn gast gezin! Dat betekend nog 8 maanden te gaan, waarin ik nog een hele boel ga doen. Volgende week is mijn laatste week school en dan heb ik een weekje vrij. We komen steeds dichter bij Halloween, Thanksgiving, kerst, oud en nieuw, mijn verjaardag en nog veel meer. Maar daarover komt ook ooit nog wel een blog. Nu gaan we maar weer even terug kijken op de afgelopen week

Donderdag avond ben ik nog met Eliza naar een soort van yoga geweest. Op vrijdag hadden we weer kortere lesuren, want in de middag was er een prep voor de home coming. Het was echt super leuk. Eerst gingen de mensen van de dansklas optreden, wat heel erg gaaf was om te zien. Daarna ging de band optreden, en ze waren super goed. Iedereen ging dansen en dat was dus wel heel erg leuk. Daarna kwamen de cheerleaders die gingen cheeren en toen gingen de football spelers de Haka doen (de dans om de tegenpartij bang te maken). Er was 1 jongetje van 2 jaar die met de football spelers mee deed en dat was zo schattig om te zien. Hij wist de hele dans en stond daar echt als een toekomstige football spelen. Was dus erg leuk. Na de prep hadden we een training en ik kwam weer om kwart over 5 thuis. Eliza en ik hebben in de avond een Banzai Bowl gehaald en toen ben ik op tijd gaan slapen.

Zaterdag 23 september had ik mijn een a laatste hardloop wedstrijd. En dan merk je weer even hoe snel de tijd gaat, want het cross country seizoen is alweer bijna over! Op zich is het wel lekker, omdat ik waarschijnlijk meer tijd krijg voor andere dingen (als ik niet een andere sport ga doen) en aan de andere kant is het jammer, want ik vind het wel erg leuk met mijn team. We gingen weer met de bus heen, wat erg gezellig was. Toen we gingen inlopen zag ik al wel dat de ronde heel zwaar zou worden. Er waren hele grootte heuvels, die echt heel zwaar waren. Ik was dus ook weer meteen super zenuwachtig. Maar ik heb het weer gedaan. Niet zo goed als de andere keer, maar dit waren vele hogere heuvels en ik was na 30 minuten en 1 seconde binnen. Ik baalde wel echt dat ik niet 2 seconde eerder binnen was gekomen, zodat ik alsnog in de 29 minuten zou vallen, maarja dat is niet anders. Na de wedstrijd zijn we naar huis gegaan en in de middag ben ik nog met Eliza naar het strand geweest. In de avond was de home coming game. Het bal op onze school is al niet zo groot en ik weet eigenlijk niet eens of er wel iemand heen was, mijn vrienden tenminste niet. Maar ik had de game toch echt wel groter verwacht:

- Het was eigenlijk al bekent dat we zouden winnen voordat de wedstrijd begon, dus er was niks spannends aan.

- De mensen waren nog meer aan het juichen bij de andere games als de home coming.

- Er waren prinsen, prinsessen en een koning en een koningin. En die zagen er gerust wel leuk uit, maar ik had het leuker gevonden als er ook nog wat geluid was, in plaats van dat ze in stilte naar voren liepen. Misschien is het een idee om de namen om te roepen enzo?

Dat was dus wel erg jammer, maar ik heb het gezellig gehad met de mensen van mijn school. Na de game ben ik weer lekker gaan slapen.

Zondag 24 september hebben we in de middag weer bij vrienden gegeten, waar Amanda (de tante) ook was. Het was erg lekker en gezellig. Voor de rest heb ik wat huiswerk gemaakt, ben ik naar het strand geweest en begon ik voor het eerst echt heimwee te krijgen naar thuis, wat wel erg vervelend was, maar ik had dat natuurlijk kunnen verwachten.

Maandag en dinsdag was niet echt bijzonder, gewoon school en training.

Woensdag was er in de ochtend een ongeluk gebeurt dicht bij onze school waardoor een weg naar school was afgesloten. Je hebt hier op Hawaii maar 1 weg en als er dus een deel is afgesloten, kan je of ongeveer 2 uur om het eiland heen rijden om aan de andere kant te komen, of je kan gewoon niet naar de andere kant gaan. Jammer genoeg was het ongeluk gebeurt aan de andere kant van de school als waar ik woon, dus ik moest wel gewoon naar school, maar ik had wel uitval omdat mijn leraar niet kon komen. Uitval gaat hierzo trouwens heel anders als in Nederland. Als er een leraar niet naar school kan komen krijg je meesten een invaller, maar als er net als vandaag heel veel klassen uitvallen moet je in de kantine gaan zitten en daar mag je dan ook niet uit. Ik kon dus niet even lang de Mac Donalds ofzo… Na school ben ik niet naar de training geweest. Ik moest met een meisje uit mijn klas een filmpje maken voor ukelele, wat trouwens echt heel lelijk was geworden haha. We hebben ook nog brownies gebakken, dus we hebben er een gezellige middag van gemaakt.

Vandaag ben ik weer gewoon naar school geweest. Na school heb ik een hele boel gedaan aan mijn huiswerk. Want ja het is nog steeds best moeilijk in het Engels. Naja niet de opdrachten hoor, maar antwoorden geven, artikels en verhalen lezen vind ik nog erg lastig en dan ben ik ook nog zo’n pietlut die alles netjes en precies wilt maken, haha. Nouja ik ben nu klaar en ik wou net naar mijn bed gaan totdat ik me bedacht dat ik nog een blog moest schrijven.

Ik wil iedereen weer een fijne week wensen en dan duik ik mijn bed in!

Dikke kus,

Sanne

(Ik doe weer wat weetjes bij mijn volgende blog, heb deze week niks opgeschreven en kan nu ook even niks bedenken)

1. Om a:
    Hoy Sanne.

O

m
  2. Om a:
    29 september 2017
    Hoy Sanne.Oma vind het heel knap zoals jij het red endan mag je even denken was ik maar thuis. Maar alle leuke dingen en de mooie natuur dan red jij het wel. Hier in Petten is alles goed. Ik ben gisterweer lekker te klossen geweest.Sanne een heel goede week en veel liefs van oma.XXX.
  3. Tante Tonny:
    29 september 2017
    Ha die Sanne, oo zo begrijpelijk die heimwee! Maar jij gaat t redden hoor. Er komt idd een leuke tijd aan, dus kijk daar maar naar uit! Hier mis je niets haha. De bomen beginnen al bladeren te verliezen dus echt herfst. En o ja als ik naar Petten wil zal ik of op de fiets moeten of omrijden. De vlotbrug is nl stuk en auto"s mogen er niet over... dit duurt nog tot ca januari dus lekker balen. Nou Sanne groetjes aan je Hawaiiaanse familie en tot blogs!
  4. Mirte:
    29 september 2017
    Leuke blog! Geniet ervan meid, de tijd gaat zoooo snel 😭 xx
  5. Manon:
    Heei Sanne,
    Zo te horen komen er zeker leuke tijden aan! Toch gek om te bedenken dat je al 2 maanden in Hawaii zit! Ik mis je wel hoor! ;) Ik kan niet wachten tot je volgen blog online komt!
    xx Manon!
  6. Wilma:
    30 september 2017
    Lieve Sanne!

Wat ben ik toch trots op jouw lieverd! Je doet het zo goed daar zo ver weg van huis! Altijd blij en optimistisch, en als je dan eens een dag hebt dat je toch naar huis verlangd dan is dat zó normaal! Dat geeft niets en het is goed dat je het aangeeft! Ik hoop dat je je inmiddels een stuk beter voelt en weer uitziet naar alle leuke dingen die nog gaan komen. Zondag weer skypen? Ik heb er zin in!

Doeg mopp, hvj! xxx