Paasweekend

5 april 2018 - Althofen, Oostenrijk

Lieve allemaal,

Vrijdag 30 maart heb ik in de ochtend niet veel speciaals gedaan. We hebben in de middag aardappel soep gegeten, want dat is traditioneel hier, op goede vrijdag. Daarna zijn we in de auto gestapt en zijn we 2 uur gaan rijden op naar een klein dorpje. In dat dorpje woont heel veel famillie van mijn gastgezin. Naja heel veel is ook wel overdreven, maar zo’n beetje iedereen die in het dorp woont was famillie, maar het dorp was niet groot. We zijn begonnen bij een tante, daarna zijn we doorgelopen naar een nicht. Vanuit het huis van de nicht zijn we een rondje gaan lopen en uiteindelijk naar de kerk gegaan, want daar werd een paasstuk opgevoerd. Zo iets was erg appart om te zien en zal je niet snel in Nederland mee maken. Het was dus wel gaaf dat ik dat kon mee maken. Daarna zijn we verder gegaan naar een andere nicht, waar we wat hadden gegeten. Na het eten weer naar een andere tante, naar een neef en nog even langs de tante waar we als eerste ook waren. We hebben niet iedereen ontmoet, maar toch heb ik weer een hele boel mensen leren kennen, wat super leuk was. Uiteindelijk waren we pas om even voor 12 thuis, dus ik ben meteen mijn bed in gedoken.

Zaterdag ochtend hebben we een vriendin van Abelina ontmoet en wat koffie gedronken. Toen we thuis kwamen zijn we paaseieren gaan verven. Als je hier woont en katholiek ben zou je deze dag eigenlijk naar de kerk gaan met een mandje met vlees daarin. Dat is omdat er de afgelopen 40 dagen gefast werd, en de zaterdag voor Pasen ga je dan naar de kerk met het vlees wat je gaan eten, zodat dat gezond in je lichaam wordt opgenomen. Dat is tenminste wat ik heb begrepen van mijn gezin. Mijn gezin is ook katholiek, maar wij gingen niet naar de kerk, omdat mijn host vader religion leraar is en hij mag dus het woord wat normaal in de kerk wordt verteld etc., zelf thuis doen. Daardoor konden wij al lekker om 1 uur middag eten, terwijl de andere mensen om 3 uur voorbij liepen om naar de kerk te gaan. We hebben in de middag allemaal spelletje gespeelt met de familie en ’s avonds zijn Abelina, Raphael, zijn vriendin en ik naar een feest geweest. Abelina en Raphael konden de band, dus dat was wel grappig.

Zondag 1 april was het toen al weer! Een nieuwe maand en ik hoop en denk weer een maand waarin ik veel zal beleven. Op zondag was het Pasen. Zoals je waarschijnlijk wel kon lezen, werd er eigenlijk de dag voor Pasen al een deel gevierd. Toen ik uit bed kwam mocht ik een paasnest gaan zoeken. Jaa dat is wel even makkelijker als alle paaseieren los, want hier moest je gewoon op zoek naar een mandje met je naam. Hele lekkere snoepjes heb ik gekregen van de paashaas, haha. Voor de rest hebben we de hele dag eigenlijk niet veel gedaan en heb ik vooral een rust dagje gehad, spelletjes gespeeld, filmpje gekeken, gefacetimed ect.

Maandag zijn we in de ochtend in de auto gestapt zonder eind bestemming. We hadden geen idee wat we wilde doen, maar we wilde wel graag wat gaan doen. Uiteindelijk zijn we gestopt in Klagenfurt en hebben we daar heel lekker gelopen in een super mooie omgeving en het was heel lekker weer. We zijn uiteindelijk naar een meer geweest en het was echt super mooi. Op de terug weg zijn we gestopt bij een nicht van mijn host family en zijn we daar even een gebakje wezen halen en hebben we wat gedronken. Daarna weer terug naar de auto en opnieuw zonder bestemming gaan rijden. We zijn uiteindelijk naar een berg gegaan en boven op de berg is een restaurantje. Daar hebben we lekker wat gegeten, met super mooi uit zicht. Daarna zijn we weer naar huis gegaan en hebben we voor de verandering spelletjes gespeeld. Super leuk en relaxed dagje dus.

Dinsdag ochtend weer wat spelletjes gespeeld en lekker geluncht. Na de lunch zijn we in de auto gestapt op naar Klagenfurt, waar Abelina en ik gingen shoppen! Het was super leuk en we zijn goed geslaagd. Ook hebben we sushi gegeten wat erg lekker was. Aangezien het alweer een stuk warmer is buiten had ik een nieuwe jas nodig en nieuwe schoenen, dus ik ben nu weer helemaal lenteproef. Uiteindelijk zijn we om 7 uur thuis gekomen en hebben we in de avond niet veel bijzonders gedaan. Het was alweer mijn laatste vakantie dag, dus ik ging optijd naar bed.

Woensdag weer naar school  geweest. Lekker in mijn eigen klassie, wat ik erg gezellig vind. Er is niet veel gebeurt op school en ik was alweer om 1 uur uit. We hebben toen even geluncht en spelletje gespeeld en toen zijn we weer in de auto gestapt met het idee om naar een terrasje te gaan in Klagenfurt, maar hoe dichter bij we kwamen, hoe slechter het weer werd en uiteindelijk hebben we besloten om om te keren. Toen we weer terug kwamen in Althofen was daar nog steeds de zon en besloten we maar in Althofen een ijsje te eten en wat te drinken. En het ijsje, beter gezegd ijs, was super groot en super lekker. Daarna zijn we langs de muziek school gegaan en zijn we naar huis gegaan. In de avond niet veel bijzonders gedaan,

Vanmorgen weer vroeg op om naar school te gaan. Ik had tot 3 uur school, dus een ‘lange’ dag. Na school hebben we een spelletje gespeeld en ik heb net wat gegeten en toen ben ik mijn blog gaan schrijven. Ook nog met een vriendin gepraat, maar voor de rest niets gedaan. Lekker rustig dus weer, maar dat mag ook nog wel even, want volgende week staat er weer een drukke week voor de boeg. Ik ga namelijk maandag avond naar Wenen, voor een concert, en blijf dan ook in Wenen slapen. Dan moet ik woensdag weer naar school en op donderdag stap ik weer in de trein naar Wenen, waar ik en Abelina een weekendje blijven, waar ik erg zin in heb. Ik zal die even kijken of ik op donderdag ochtend mijn blog kan plaatsen, maar anders komt waarschijnlijk mijn blog op woensdag al online. Jullie zullen hem wel weer voorbij zien komen!

Nou dat was mijn weekje alweer. Ik hoop dat jullie het nog een beetje leuk vinden om te lezen wat ik doe!

Dikke kus,

Sanne

Weetje:

Ik ben er deze week achter gekomen dat het dus zo is dat er in andere landen een naamdag gevierd wordt. Ik ben misschien wel de enige, maar had er nog nooit van gehoord. Aangezien mijn naamdag midden in de zomer valt (11 augustus), heb ik maar besloten dat ik voortaan mijn naamdag vier in plaats van mijn verjaardag 😊. Sorry July 😉, ik zal de familie wel uitnodigen op mijn echte verjaardag ipv 11 augustus, haha.

1. Om a:
    Lieve Sanne.
    Wat heb je weer een fijne week gehad. Oma is ook in Klagenfurt geweest, duskan ik het een klein beetje voorstellen wij hebben daar eenijsje gegeten dat hete Weise liebe heerlijk. Nu Sanne heel veel plezier in wenen en vooral bij het concert.Liefs van oma.xxx.
  2. Ellen Smit:
    Hey Sanne!
    Wat heb je een heerlijke week gehad, het is je gegund. Ik blijf het leuk vinden om je blog te lezen dus ga zo door!
    Leuk zeg naar een concert in Wenen, van wie? En geniet ook lekker daar volgend weekend met je Sweet sister!
    Have fun, liefs van tante Ellen.
  3. Tante Tonny:
    5 april 2018
    Hey Sanne, wat geniet je toch en nee van die naamdag had ik ook niet gehoord hoor! Wel n mooie datum, hebben we dubbel feest! Hihi. Nou veel plezier met alles van de week en tot blogs. Dikke kus van tante Tonny
  4. Manon:
    6 april 2018
    Lieve Sanne,
    Wat heb je weer een vrolijke blog geschreven! Ik ben blij dat je het ook naar je zin hebt in je klas en op school. Super leuk dat je volgende week naar een concert gaat! Ik lees nog graag je blog en kijk al uit naar je volgende zodat ik kom te weten of het concert leuk was!
    Veel plezier!
    XX Manon
  5. Wilma:
    8 april 2018
    Lieve Sanne!!!

Zó blij dat je het zo naar je zin hebt!!!! Als ik dan een foto zie op Instagram waarop staat dat jij de beste tijd van je leven beleeft denk ik bij mezelf; TOP!!!! Dat is de bedoeling!!! Geniet meissie, ik ben nog altijd zo blij voor je! Tot over 3 maanden!!! XXXXXXX