Nog 100 dagen te gaan in Oostenrijk

29 maart 2018 - Althofen, Oostenrijk

Lieve allemaal,

Leuk dat je weer even mijn blog gaat lezen. Deze week heb ik vakantie, wat natuurlijk super lekker is. Ik doe eigenlijk elke dag wel wat leuks met mijn gast gezin, waar ik nog elke dag van geniet en waar ik ook super dankbaar voor ben. Ik heb alleen niet super veel te vertellen over alles, maar toch krijg je via deze blog weer een klein beetje een inkijkje op mijn leventje hier in Oostenrijk. Wat wel erg grappig is, is dat ik vandaag over preccies 100 dagen in de auto stap met mijn ouders en ga ik weer terug naar Nederland. Ja je leest het goed, ik heb nog maar 100 dagen te gaan! En dat klinkt natuurlijk nog best wel veel, maar deze 100 dagen bestaat uit nog maar 15 weekenden! En 15 weekenden is niet heeel veel vind ik zelf. Maarja ik moet het er maar mee doen en ga van deze 100 dagen nog zeker genieten!!

Vrijdag 23 maart moest ik weer naar school. De laatste schooldag voor de vakantie, want ja, terwijl jullie deze week lekker naar school zijn geweest en lekker hebben gewerkt, heb ik genoten van een lekkere vakantie in Oostenrijk! De laatste 2 uur van school was er een paasbijeenkomst, waar mijn klas hun Engels project ging presenteren en waar de directeur van school afscheid heeft genomen, want hij gaat met pensioen. Na school reed ik met mijn buurmeisje naar huis en toen ben ik even gaan lunchen. Daarna even niks gedaan en om 4 uur ging ik naar een kasteel. In het kasteel was een marktje en daar was Abelina aan het werk, dus die ging ik even gezelschap houden. In de avond nog even een spelletje gespeeld en voor de rest niet veel bijzonders gedaan (denk ik, want het is ondertussen alweer een weekje terug).

Zaterdag 24 maart ben ik weer gaan skiën, voor de 2e keer in mijn leven! Super leuk. Het was een half uurtje rijden naar de piste. Toen ik voor de eerste keer weer op de ski’s stond viel ik meteen hahah. Maar het ging daarna eigenlijk best goed. Na een uurtje oefenen met mijn hostmoeder kreeg ik ook nog les van een leraar, die toevallig uit Nederland kwam. Dat was dus wel grappig en helemaal omdat we beide niet meer goed Nederlands konden praten, dus hadden we Duits, Engels en Nederlands door elkaar gesproken. Na de 2 uur ging het redelijk goed, dus was het weer tijd om naar huis te gaan. In de middag zijn we weer even naar het kasteel met de markt gegaan en hebben we een rondje gelopen. Daarna zijn we naar een huisje van de broer van Abelina gegaan, want die moest even schoon gemaakt worden, want haar broer kwam deze vakantie. Het huisje was boven op de berg en daar was nog allemaal sneeuw en het was een super schattig huisje. Daarna zijn we weer richting huis gegaan en hebben we ons klaar gemaakt voor bed.

Zondag 25 maart zijn we weer gaan skiën. Omdat het beter gaat, moet ik natuurlijk wel even door pakken, zodat ik het niet ga vergeten. Want ja ze zeggen dat je skiën niet meer verleerd, dus laten we dat maar hopen. We hebben dit keer 3 uur geskied en zijn toen weer op naar huis gegaan. Toen ik thuis was ben ik even gaan douchen en lunchen enzo en toen ben ik met mijn gast zusie naar een vriendin van haar gegaan. We hebben daar super lekkere pannenkoeken gegeten en gezellig gepraat. Heel leuk middagje gehad, maar toen ik thuis kwam was ik super moe en ben ik op tijd gaan slapen.

Maandag 26 maart heb ik in de ochtend even een spelletje gespeeld. Om 12 uur stapte we in de auto en zijn we een Francesca en Lara gaan ophalen. Francesca is ook een exchange student uit Italie en Lara is haar host zus. We zijn naar een muziekzaal gereden, want daar moest Abelina repeteren. We zijn daar even wat wezen drinken en toen zijn we met Francesca, Lara en onze host moeders doorgereden naar Villach, een stad. Daar hebben we eventjes in wat winkeltjes gekeken en zijn we wat wezen drinken. Het was erg gezellig en ik vind Karinthië echt zo mooi, dus ik heb ook van de weg naar Villach genoten. Daarna zijn we weer richting huis gereden en hebben we in de avond nog een spelletje gedaan.

Dinsdag 27 maart ben ik in de ochtend weer gaan skiën. En het ging weer erg goed! Ik kan zeker wel merken dat ik beter ben geworden en daar ben ik natuurlijk erg blij mee. Volgend jaar moet ik dus maar weer terug komen naar Oostenrijk om mijn ski skills te verbeteren. Het skiën was weer erg leuk en gezellig. Toen ik thuis kwam even opgefrist en toen kwam de broer van Abelina met zijn vriendin. Het was erg leuk om hem te leren kennen. Even lekker geluncht en voor de rest niet veel bijzonders gedaan. Daarna zijn ik en Uta even de stad in gegaan om wat dingen te halen. In de avond voor de verandering weer even een spelletje gedaan en toen weer op naar bed.

Woensdag 28 maart heb ik in de ochtend even met mijn moeder gepraat. Daarna moest ik me klaar maken voor de dag, want we gingen voor de verjaardag van het nichtje van de familie lekker lunchen. We hebben in een heel lekker burger restaurant gegeten en het was erg gezellig. Voor de rest heb ik nog even een rondje gelopen en spelletjes gespeeld en een rustig avondje gehad.

Vanmorgen heb ik even getekend enzo en toen hadden we lunch. We hadden spinazie met een ei en aardappeltjes, want het was groene donderdag. Dat was wel lekker en traditioneel. Daarna zijn we in de auto gestapt op naar het concert van Abelina. Dat was erg gaaf om te zien, want in Nederland ga ik nooit naar muziek optredens ofzo. Daarna weer naar huis en nu heb ik even pauze, want we zijn in weer spelletjes aan het spelen.

Nou dat was alweer mijn blog voor deze week. Ik heb nog vakantie tot en met volgende week dinsdag en ga nog verschillende leuke dingen doen, dus ik hoop dat mijn volgende blog ook weer leuk wordt. Ik krijg trouwens soms de vraag waar mijn foto’s/video’s staan bij mijn blog. De foto’s van de week dat ik de blog schrijf kun je vinden als je bij mijn blog naar beneden scroll, en als je alle foto’s wilt zien moet je bovenin bij mijn blog even op het balkje met foto’s klikken en mijn filmpjes kan je zien als je op het balkje video’s klikt.

Nou ik wens jullie allemaal een fijne Pasen en dan horen jullie volgende week weer wat van me.

1. Tante Tonny:
    29 maart 2018
    Lieve Sanne wat n geweldige week heb je achter de rug! Leuk om mee te genieten vooral de sneeuw foto's zijn mooi. Grappig dat je nu de talen zo brabbelt. En ja toch ook in nederland maar naar n concert gaan, dan wil oma wel mee denk ik. Hihihi. Nou groetjes aan je host familie en weer n fijne week toegewenst. Dikke kus van tante Tonny
  2. Wilma:
    29 maart 2018
    Leuke blog Sannie!!! Ik ben jaloers op je drukke Oostenrijkse leventje!! Superleuke foto’s ook weer! Veel plezier nog met de rest van je vakantie en geniet nog lekker de komende 100 dagen! Dikke kus X
  3. Ellen Smit:
    Hey Sanne!
    Wat fijn om te horen dat je zo geniet. En lekker dat het skieen al beter lukt.
    Wij wensen je hele fijne paasdagen en tot de volgende blog! X van tante Ellen en een knuffel van Chris!
  4. Om a:
    29 maart 2018
    Lekker Sanne dat je het zo naar je zin hebtWat leuk dat je ñaar muziek leerd luisteren,oma vind hoe vaker je het hoord hoe mooierhet wordt. Sanne fijne paasdagen en een goede week.De groeten aan je fam en veel liefs van oma xxx
  5. Manon:
    30 maart 2018
    Lieve Sanne,
    De dagen gaan inderdaad super snel! Ik ben blij dat het nog steeds zo naar je zin hebt!
    Geniet nog even van je vakantie en de paasdagen!
    XX Manon