Minder drukke weken zijn er ook!

22 februari 2018 - Wenen, Oostenrijk

Goede morgen allemaal!

Vandaag is het alweer donderdag en dat betekend; een nieuwe blog! Ondertussen zit ik alweer ruim een week in Oostenrijk. Ik zal alvast vertellen, ik heb deze week niks bijzonders gedaan, dus mijn blog is ook niet super leuk :).

Donderdag 15 februari had ik natuurlijk in de ochtend een blog geschreven. Daarna was ik naar school gegaan en na school zijn we naar de nicht van Ipek geweest. Ze was geopereerd, dus we moesten even op zieke bezoek. Daarna zijn we naar huis gegaan en uiteindelijk waren we pas laat thuis, dus voor de rest heb ik niks meer gedaan.

Vrijdag 16 februari ben ik weer naar school geweest, normaal hebben we vrijdag tot 5 uur les, maar omdat het laatste uur uitviel hadden we tot 4 uur les, alsnog laat dus. Na school gingen ipek en ik even naar de mac en toen kreeg ik een berichtje dat ik een winactie had gewonnen, wat wel erg grappig was. Dit was namelijk iets waar ik al 3 maanden geleden aan mee had gedaan, en ik kreeg nu pas bericht. Daarna weer naar huis. Savonds hebben we nog even een film gekeken.

Zaterdag 17 februari zijn we in de middag naar wenen geweest om vrienden van Ipek te bezoeken. Daarna zijn we ook nog langs een oom van Ipek geweest, en toen weer naar huis.

Zondag heb ik helemaal niks gedaan, haha. Maarja.

Maandag weer naar school. Ipek was ziek naar huis gegaan, dus moest ik in me eentje terug reizen. Voor derest weer niks gedaan..

Dinsdag 20 februari had het gesneeuwd! De andere dagen lag er ook wel wat sneeuw, maar dat waren alleen wat restjes en nu was alles ook echt wit. Dat vond ik dus wel erg leuk! We moesten gewoon weer naar school, want nee hier wordt niet bij een klein beetje geen code oranje/rood uitgegeven :). Ipek moest in de middag naar de tandarts en ik moest mee, omdat we dan met de auto naar huis gingen, want het openbaar vervoer zou allemaal nog langer duren door de sneeuw. Vond ik niet erg, want ik mocht om half 1 dus al weg van school. De rest van de dag was niet zo bijzonder.

Woensdag 21 februari weer naar school. We hadden weer een korte dag, dus dat was wel lekker. Na school even wat foto’s gemaakt en toen weer naar huis. Ik heb voor de verandering weer niet veel gedaan. Dit komt ook gewoon omdat als ik thuis ben alles om me heen Turks is, dus ik versta niks en daardoor ga ik me vervelen. Mn dagen duren dus erg lang als ik thuis ben... En omdat de kinderen in mn klas ook zo jong zijn heb ik daar ook niet super veel mee. Dat is dus allemaal erg jammer en hopelijk wordt daar snel verandering in gebracht.

Nou dat was mn blog weer. Beetje kort en saai, maar zulke weekjes zitten er nou eenmaal ook tussen.

Bedankt voor het lezen weer en ik wens iedereen weer een fijne week toe :)!

Dikke kus, Sanne

Ik heb nog een weetje!

Op mijn school moet je als je een presentatie heb netjes naar school komen. Dat houd in voor de meiden een zwarte broek met een shirtje, een blazer en hakken en voor de jongens een pak. Je kan dus ook aanmerkingen krijgen op je kleding.

1. Wilma:
    22 februari 2018
    Tja... wat zal ik reageren? Oostenrijk staat bekend om zijn gezelligheid, ook wel bekend als Gemütlichkeit en je wordt hartelijk verwelkomt door je warme en zorgvuldig geselecteerde gastgezin. Dat is te lezen op de website. Hopelijk wordt jij ook binnenkort hartelijk verwelkomt door je warme, zorgvuldig geselecteerde gastgezin zodat deze maanden alsnog de boeken in kunnen gaan als de beloofde geweldige tijd die elke exchange student moet beleven... Sanne, ik neem mijn petje af hoe jij hiermee omgaat! We vertrouwen erop dat er binnenkort een oplossing komt! Dikke kus X
  2. Om a:
    22 februari 2018
    Ja Sanne ik sluit me aan bij je moeder.Hou nog even vol en hopelijk ben je dan echt Oosterijk want de mensen zijn er zo lief dat heb ik zelf ervaren Heel veel sterkte en veel plezier in Wenen.Liefs oma xxx
  3. Tante Tonny:
    22 februari 2018
    Idd Sanne, zet hem op. Mooie foto's trouwens! Nog ff en dan lekker te skiën, gaaf hoor! Xxx tante Tonny
  4. Manon:
    23 februari 2018
    Lieve Sanne,
    Wat een leuke foto's heb je gemaakt! Ik hoop dat je een gezellige tijd tegemoet gaat!
    X Manon