Duitsland & minder dan een maand voor ik mijn ouders zie!

31 mei 2018 - Althofen, Oostenrijk

Hii Allemaal!

Vandaag is het alweer de laatste dag van mei en dat betekend dat morgen mijn laatste volle maand in gaat! En jeeetje wat gaat het nu opeens snel. Het is ondertussen ook al minder als een maand voor dat ik mijn daddy en mommy zie. Yep mam en pap, bereid jullie maar alvast voor op een ander kind in huis. Okei we gaan weer even terug blikken op de afgelopen week. Wel zal ik alvast verklappen dat ik heel veel in de auto heb gezeten en daardoor heb ik gewoon over sommigen dagen niet super veel te vertellen.

Vrijdag 25 mei kon ik lekker tot half 9 slapen, want ja ik was weer lekker een dagje vrij, omdat wij naar Duitsland gingen. We  zouden daar namelijk op verjaardag gaan bij de neef van Uta, omdat hij dit jaar 50 is geworden. Ik moest in de ochtend nog even mijn spullen pakken, aangezien we een nachtje in Duitsland bleven. Om even voor 10 stapte we in de auto en gingen we een lange rit tegemoet. De oom, tante en het neefje van Abelina gingen ook mee, maar omdat we niet met zijn alle in 1 auto konden zijn we achter elkaar gaan rijden. Onder weg zijn we 2 keer gestopt en we kwamen uiteindelijk om 6 uur aan in een dorpje in het Oosten van Duitsland. Toen zijn we naar het pension gegaan, waar we die avond gingen slapen en zijn we ons klaar gaan maken voor het feestje. De jarige wist niet dat wij kwamen, dus dat was wel een hele leuke verrassing voor hem, want hij had natuurlijk niet verwacht dat wij zo’n reis zouden maken voor zijn verjaardag. We hebben lekker gebarbecued en ik heb weer een hele boel familie leren kennen. Uiteindelijk zijn Abelina en ik rond 12 uur weer naar het pension gegaan en ben ik meteen weer gaan slapen.

Zaterdag 26 mei waren zaten we om 9 uur met een heel groot deel van de familie aan de ontbijt tafel. Dat was dus wel erg gezellig en het ontbijt was heel erg lekker. Na het ontbijt zijn we onze spullen weer gaan pakken en zijn we in de auto gestapt om nog even langs de jarige te gaan om gedag te zeggen. Om 12 uur zaten we weer in de auto terug naar huis. Voordat we thuis kwamen was de avond al weer begonnen en hebben we nog even wat gegeten, maar voor de rest niks bijzonders meer gedaan.

Zondag 27 mei zijn we weer vroeg in de auto gestapt op naar Sankt Andrä. Uta en ik zijn eerst even koffie gaan drinken in een koffie huis en toen zijn we naar de kerk gegaan, want daar had Abelina een concert. Er was een nieuw liedje geschreven voor de kerk en die werd voor het aller eerst gespeeld, dus het was best druk en de muziek was erg goed. Het was dus heel anders als de kerk normaal gesproken is (vond ik). Daarna zijn we weer terug naar huis gereden. Eerst zijn we gaan lunchen en toen heb ik lekker buiten in het zonnetje gezeten. Voor de rest heb ik nog wat gitaar gespeeld en voor de rest niet heb ik niet echt iets bijzonders meer gedaan. In de middag/begin avond heb ik weer even lekker met mijn moeder gepraat, en toen was het weer helemaal omgeslagen. Onweer, hagel en regen.

Maandag 28 mei moest ik weer naar school. Ik had de eerste 2 uur vrij dus kon wel even langer slapen. We zouden eigenlijk gaan zwemmen met gym, maar aangezien het weer niet mee zat ging dat jammer genoeg niet door. Ik was op school tot 3 uur en ben toen naar huis gegaan. Ik was alleen thuis en heb eigenlijk niet heel veel bijzonders gedaan.

Dinsdag had ik weer lekker school tot 1 uur. Na school ben ik weer eens spelletjes gaan spelen met Abelina, want dat hadden we al een tijdje niet meer gedaan. Toen ben ik me klaar gaan maken en ben ik naar de trein gegaan, op naar Klagenfurt. Het weer was heeeel slecht, er was super harde onweer en regen. In Klagenfurt aangekomen moest ik 15 minuten door de regen heen lopen, op naar een restaurant, waar ik met 2 meiden uit mijn klas had afgesproken om lekker te gaan eten. Ik had hier al een keer eerder gegeten met Abelina haar verjaardag, maar het eten is daar heel lekker en er zijn ook hele lekkere smoothies. Het was erg gezellig en lekker. Na het eten ging ik naar een vriendin van Abelina, want daar was Abelina om te oefenen met zingen met een groepje. Ik heb gewoon lekker gekeken en geluisterd en het was erg gezellig. Uiteindelijk was ik pas weer om 11 uur thuis en toen ben ik lekker gaan slapen.

Woensdag ben ik eerst weer naar school geweest. Toen ik thuis kwam ben ik even lunch gaan eten en toen ben ik begonnen aan een presentatie die ik volgende week heb op school. Aangezien ik niet de handigste ben met computers, en wel alles mooi en preccies wil hebben, heb ik altijd even wat tijd nodig om powerpoints te maken. Ik had dan ook in ongeveer 2 uur thuis 3 slides gemaakt. Maarja gelukkig heb ik de tijd ervoor. In de avond ben ik naar een optreden geweest in de muziek school van st. Veit, waar Lara ging zingen. Het was weer erg leuk om te zien. Toen ik thuis kwam ben ik lekker gaan douchen, ben ik verder gegaan met mijn presentatie en toen ben ik gaan slapen.

Donderdag 31 mei was ik lekker vrij. Het is vandaag een feestdag van de kerk, dus we hebben een lang weekend. We hoopte om deze dag naar een meer in Italie te gaan, maar jammer genoeg zat het weer niet zo mee. Dus in de ochtend ben ik me rustig aan klaar gaan maken voor de dag en toen ben ik mijn blog gaan schrijven, wat altijd wel weer eventjes duurt. Om kwart over 12 zijn we weer in de auto gestapt op naar Klagenfurt, waar we op verjaardag gingen bij een familie lid die 97 jaar werd. We zijn daar best wel een tijdje geweest, want we zaten pas om kwart over 4 in de auto op naar huis. onderweg was er een hele harde stort bui en toen moesten we dus stoppen omdat het te gevaarlijk was om door te rijden. Onder alle tunnels stonden allemaal auto’s, omdat het heel hard hagelde en mensen geen deuken in hun auto wilde. Ik vond dat toch wel apart, stilstaan op de weg onder tunneltjes. Toen we thuis kwamen hebben we lekker avond gegeten, en daarna hebben we een hele tijd aan tafel gezeten, wat erg gezellig was. Nog even wat gitaar gespeeld en gefacetimet met mijn nichie en toen ben ik het laatste deel van mijn blog gaan schrijven!

Ik heb jammer genoeg niet zo veel foto's gemaakt deze week, maar ik zal er volgende week weer even om denken! Bedankt weer voor het lezen en ik wens iedereen weer een fijne week toe!

Dikke kus,

Sanne

1. Nichtje Joyce:
    31 mei 2018
    Weer een heerlijke blog om te lezen en wat vond ik het leuk om je even via de face time gesproken te hebben. Ik spreek je snel lieverd!! 🌸💞
  2. Om a:
    31 mei 2018
    HalloSanne
    Im kijk iedere week weer uit naar je blog.
    Jij heb de laatste tijd veel slecht weer dat zie ik op de t.v.
  3. Rick:
    1 juni 2018
    Leuke blog weer sann! Tot snel xx
  4. Omma:
    1 juni 2018
    Het is niet goed gegaan,maar lees dat het goed met je gaat. Het word weken aftellen.Sanne geniet er nog lekker van en tot volgende week.Liefs van oma.XXX
  5. Manon:
    2 juni 2018
    Lieve Sanne,
    Wat leuk dat je naar Duitsland bent geweest, het is altijd leuk om iemand zo te verrassen!
    Ik hoop dat het weer wat beter gaat worden daar. Hier (in Wieringerwaard) is het helaas ook niet echt mooi weer :(
    Geniet nog lekker van je tijd daar en dan zie ik je snel weer!
    XX Manon
  6. Tante Tonny:
    4 juni 2018
    Hoi Sanne, ja de tijd vliegt hè! Leuke blog weer hoor. Hopelijk schijnt deze week weer vaker de zon bij jullie. Nou groetjes en tot de volgende blog weer! Groetjes Tante Tonny