Ik heb een ding van mijn bucketlist afgestrepen!!

24 mei 2018 - Venetië, Italië

Heehallo!

Daar is weer een nieuwe blog, en ja, eindelijk weer een beetje op tijd. Deze week heb ik een weekend van 4 dagen gehad, want ik maandag en dinsdag vrij wat erg lekker was. Waar ik alleen wel van baal, is dat het weer zo lekker is in Nederland, want hier is het nog niet zulk lekker weer, jammer genoeg. Maar goed, ik zal jullie weer even vertellen wat ik deze week heb gedaan.

Vrijdag 18 mei, ben ik in de ochtend gewoon weer naar school geweest. Toen ik thuis kwam zijn we even gaan lunchen en toen ben ik gitaar gaan oefenen. Om 4 uur gingen we naar het station om Anna op te halen. Anna is een vriendin van Abelina, die in Wenen woont en ze kwam dus gezellig een weekendje hier slapen. Daarna zijn we naar Althofen gereden, waar we een pakketje op moesten halen. En toen we daar toch waren besloten we even naar een koffiehuisje te gaan en een koffie te drinken. Daarna hebben we Uta opgehaald van haar werk en zijn we naar huis gereden. Mijn gastvader had lekkere pannenkoeken gemaakt, dus dat was een lekker feest dinner. We hebben heel lang aan tafel gezeten en lekker gepraat. Toen ben ik gaan douchen en toen ik terug kwam, had de broer van Abelina verse aardbeien gebracht. We hebben voor de rest niet meer heel veel bijzonders gedaan.

Zaterdag 19 maart was ik weer op tijd wakker. Aangezien ik hier namelijk elke dag vroeg opsta, word ik op dagen dat ik uit kan slapen niet later wakker als half 9.. Eerst ben ik me lekker klaar gaan maken voor de dag en toen zijn we met zijn allen wezen ontbijten, wat uiteindelijk een brunch werd omdat we zo lang aan tafel zaten. Rond 12 uur zijn we in de auto gestapt op naar Klagenfurt. Daar was Michelle op ons aan het wachten en zijn we lekker op een terrasje gaan zitten en hebben we een koffie gedronken. Daarna zijn we eventjes wat winkeltjes gaan kijken, en bij wat straat muzikanten, want dat waren bekende van Abelina. Daarna zijn we naar een Italiaans gaan eten, om alvast in de Italiaanse sfeer te komen. Na het eten zijn we naar huis gegaan, en toen ben ik lekker een filmpje gaan kijken en uiteindelijk lag ik al tussen 9 en half 10 in bed!

Zondag 20 mei was voor mij een dag om nooit te vergeten! Ik heb namelijk het aller eerste ding van mijn bucketlist af kunnen strepen! Yes ik heb een bucketlist gemaakt, en aangezien hij nog niet super lang bestaat was dit nog maar het aller eerste ding dat ik af kon strepen. Maar Sanne wat heb je gedaan dan wat je zo gaaf vind? Ik ben naar Venetië geweest!!! Dit was een stad waar ik gewoon heel graag naartoe wilde en dan natuurlijk in een gondel varen! En dat heb ik ook gedaan!! Okei even terug naar de 20e voordat ik alles al verklap. Om 3:45 ging mijn wekker. Lekker vroeg dus weer. Na een aantal keer snoozen was het toch echt tijd om op te staan en me klaar te maken, en om 5:15 zaten we in de auto, op naar Klagenfurt, want vanaf daar gingen we met de bus. Het was best wel een rit, maar na 4,5 uur zijn we eindelijk aangekomen. We zijn eerst in de trein gestapt op naar het centrum. Toen zijn we eerst door de winkelstraten gaan lopen en hebben we al wat gaven foto’s gemaakt. Uiteindelijk kwamen we aan bij het San Marco Plein, waar we rond zijn gaan kijken naar sightseeing. Omdat we de ochtend al vroeg begonnen waren hadden we rond 12 uur toch echt wel trek en zijn we in een lekker restaurant pizza gaan eten. Daarna zijn we een heel stuk langs het water gaan lopen, wat natuurlijk erg mooi was. Heel veel foto’s later, zijn we weer even op een terrasje gaan zitten, en dit was niet zo maar een terrasje, het was een suuuper luxe restaurant op het San Marco Plein. Wel hebben we erg lekker gegeten en genoten van het zonnetje en de muziek die live gemaakt werd. Na weer even pauze gehad te hebben besloten we de winkelstraten weer in te gaan en toen zagen we een stop voor de gondels. En toen konden wij het niet laten om even in de gondel te stappen om een klein rondje door Venetië te gaan. We zijn onder de Ponte di Rialto door gevaren. Alles was zo mooi en het was zo gaaf om daar te zijn. Na een half uurtje kwamen we al weer terug en zijn we nog even een ijsje gaan halen. En toen was het weer tijd om terug te gaan. We gingen naar de bus met een bood, wat wel nog even een hele goede afsluiter was! En toen zat mijn Venetië tripje er weer op en zaten we weer in de bus terug naar huis. Toen we in Klagenfurt kwamen, zijn we nog even langs de mac gereden en uiteindelijk kwamen we rond half 12 thuis en ben ik meteen mijn bedje in gedoken.

Maandag 21 mei hebben we wat langer geslapen. Daarna zijn we lekker gaan ontbijten en zijn we Anna terug gaan brengen naar het station, want die ging alweer terug naar huis. Daarna ben ik met mijn gezin in de auto gestapt op naar een dorpje. Daar was een traditionele race met paarden. Voor de mensen die mij goed kennen, weten wel dat ik super bang ben voor paarden en ik vond de race dus ook helemaal niks. Ik was super bang en kon nergens heen haha. Maar toch was het ook wel weer gaaf om te zien en Abelina heeft  me lekker uit kunnen lachen. En ja heb ik toch weer wat

Oostenrijks mee gemaakt. Na de race gingen we wat eten en hebben we nog wat rond gekeken en toen zijn we weer richting huis gegaan. In de avond heb ik gewoon ffies tv gekeken en met mijn moeder gefacetimed .

Dinsdag 22 mei had ik een iets minder leuke dag. Ik had erg heimwee. Maar ja dat hoort dr natuurlijk bij als je op exchange ben. Soms is het gewoon moeilijk om een totaal ander leven te leven, met totaal andere regels thuis. Maarja. In de middag ben ik nog wel naar een concert geweest. Het was een concert voor kinderen, dus vandaar in de middag. Het was wel erg grappig om te zien. In de avond heeft mijn moeder me nog even een preptalk gegeven, want die had ik wel nodig, en gelukkig heeft dat best goed geholpen!

Woensdag 23 mei was mijn lange weekend weer voorbij. Want ja ik het 1 dagje langer weekend als de mensen in Nederland. Ik ben in de ochtend gewoon naar school gegaan. Na school ging ik naar de muziekschool, waar Abelina was en toen ben ik samen met mijn host vader en Abelina een ijsje gaan halen. Want we houden alle 3 enorm veel van ijs haha. Voor de rest heb ik niet veel gedaan. Geluncht, filmpjes gekeken, gitaar gespeelt, getekend, in bad geweest. Je kent het wel een relaxt rustig dagje.

Vandaag had ik weer een lange dag school, namelijk tot 3 uur. Na school ben ik met Abelina in de auto gestapt op naar Klagenfurt. Abelina moest daar oefenen voor een concert en ik ben even lekker de stad in gegaan om wat spullen te kopen. Daarna zijn we samen naar de Mac gegaan, want daar was ik de afgelopen tijd nog niet genoeg geweest 😉. En toen ik thuis kwam heb ik mijn blog geschreven!

Vanavond moet ik mijn koffer weer pakken, want we gaan morgen naar Duitsland, om familie te bezoeken. De oom van Abelina is 50 geworden, dus daar gaan we ook op verjaardag. Word dus weer een leuk weekendje!

Voor de rest wens ik jullie ook allemaal weer een fijne week toe!

Dikke kus,

Sanne.

Weetje:

Elke keer ben ik weer verbaast op welke wegen fietsers fietsen. Zo zijn we al een paar keer op een weg waar je 100 mag rijden fietsers tegen gekomen, en in het midden van de stad, staat gewoon een fietser op de weg voor een rood stoplicht. Bij ons is het toch even veiliger met fietspaden😊.

1. Nichtje Joyce:
    Heey lieverd!
    Wat onwijs gaaf dat je dat van je bucketlist heb kunnen halen! Onwijs gaaf! En wat ben ik blij dat je nog steeds zo geniet en natuurlijk is het balen van de mindere dagen maar dat hoort er natuurlijk bij! Lieverd geniet van je weekendje in Duitsland! LoveYou!
    ❤️🌸❤️🌸
  2. Tante Tonny:
    24 mei 2018
    Echt gaaf! Zo'n tripje naar Venetië...en super mooie foto's weer! En idd Sanne heimwee hoort er n beetje bij maar wel vervelend. Gelukkig deed die peptalk je goed, en voor je het weet ben je weer in Nederland en verlang je weer naar Oostenrijk. Hihihi. Nou geniet deze week maar weer en veel plezier. Liefs tante Tonny
  3. Om a:
    Hoy Sanne.
    wat weer een geweldige week en wat is Venetie mooi..
    Ik wens je een goede reis,ikdenk zuid duitsland,en tot volgende week.
    liefs oma.
  4. Maureen:
    Ziet er allemaal super gaaf uit. Veel plezier in Duitsland
  5. Ellen Smit:
    25 mei 2018
    Hoi Sanne!
    Wat een gave trip naar Venetië! En wat een onwijze, mooie foto’s!
    En toch kan ik me ook voorstellen hoor dat je heimwee hebt. En vooral dat het dan zo mooi weer in Nederland is dat is dan inderdaad ff balen. Maar Sanne nog ff doorbijten. Over dik een maand dan is je vader en moeder er weer en dan kunnen jullie samen genieten! Heel veel plezier in Duitsland!😘
  6. Manon:
    26 mei 2018
    Lieve Sanne,
    Wat leuk dat je naar Venetië bent geweest! Aan de foto's te zien was het er prachtig!
    Wat vervelend dat je soms heimwee hebt, ik hoop dat de leuke dingen die je doet je een beetje kunnen afleiden maar zo'n peptalk van je moeder helpt natuurlijk ook goed! ;)
    Geniet van de leuke tijd daar en veel plezier in Duitsland!
    XX Manon
  7. Wilma:
    30 mei 2018
    Lieve Sanne!

Op de valreep nog een reactie van je grootste fan! Wat kan ik het me voorstellen dat je baalt van het mooie hollandse weer als het daar nog totaal niet lekker is mopp, wat dat aangaan ben je precies als je moeder :) Maar troost je, het warme weer is nu voorbij hierzo! En als je een oppepper nodig hebt dan ben ik er voor je hoor, want je weet, als jij gelukkig bent ben ik dat ook! Nog maar 1 maand en dan zijn we weer bij elkaar, ik kan niet meer wachten!!! En nog maar 1 nachtje slapen en dan komt er alweer een nieuwe blog. Zoals altijd kijk ik er nu alweer naar uit, want voor mij blijft het leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Sanne, ik ben trots op je, hou je goed en tot heeeeel snel! Dikke kus van mij X

PS supergave foto's!!!!