Weekendje Wenen en musical

19 april 2018 - Althofen, Oostenrijk

Hiiii allemaal,

Lief dat jullie weer even een kijkje nemen op mijn blog. Van de week heb ik weer een heleboel gedaan, dus ik zal de inleiding maar niet te lang maken.

In mijn laatste blog vertelde ik dat ik in de auto zat op naar Linz. Een paar uur later zijn we daar aangekomen. We zijn even een rondje gaan lopen, omdat we nog al vroeg waren en toen gingen we in de school, waar Abelina moest spelen. In de tussentijd zijn Uta en ik even wat gaan drinken. Na een uurtje was Abelina klaar en om half 7 zaten we weer in de auto, op naar Wenen. De eerste stop in Wenen was het huis van Constatin, de broer van Abelina. Hij gaat volgend jaar trouwen, en hij heeft alle plannen aan ons verteld. Om kwart over 9 zijn we weer verder gaan rijden, naar het appartement waar we sliepen in het weekend en ben ik al snel gaan slapen.

Vrijdag 13 april, was ik op tijd wakker. We zijn ons klaar gaan maken en uit eindelijk zijn we half 10 naar het station gegaan, op naar een restaurantje waar we gingen brunchen met Sabrina en Laura, 2 vriendinnen van Abelina. Na de brunch hebben we nog een ijsje gehaald met ze allen en toen zijn abelina en ik naar Elina gegaan. Elina is een gast zus van Francesca, waar ik al wel eens over heb verteld, en ze is een vriendin van Abelina. Met haar zijn we eerst naar een museum plein gegaan, wat een super mooi plein is. We hebben daar foto’s gemaakt in een ouderwets hokje en hebben lekker van het zonnetje genoten. Daarna zijn we verder gelopen, langs verschillende sightseeings en toen zijn we weer in de trein gestapt. Eerst een heel stuk gelopen en uiteindelijk kwamen we bij een mooi gebouw waar we even gingen kijken. Daarna  wat wezen drinken en toen zijn we weer in de trein gestapt naar een attractie park. We zijn daar eerst door het park wezen lopen, wat erg mooi was. wat ook erg leuk was wat dat er allemaal schildpadjes in het water zaten. Op de terugweg zijn we wel echt door het attractie park gaan lopen en zijn we uiteindelijk in de boomerang geweest. Deze attractie hebben wij ook in Walibi, maar alsnog was het super gaaf. Het mooie weer en het uitzicht over heel Vienna maakte het dan ook wel echt af. Daarna was het voor Abelina en mij weer tijd om richting huis gegaan. Thuis even wat gegeten en spelletjes gespeeld en toen gaan slapen.

Zaterdag weer vroeg wakker. We gingen om 10 uur ontbijten met een vriendin van Abelina, in een super schattig restaurantje. Er was een frans thema in dat restaurantje, dus kon ik het niet laten om een croissantje te nemen, die super lekker was. Was weer erg gezellig. Na het ontbijt ging ik met de trein richting de dierentuin, want daar ging ik heen samen met Dora en Marie, mijn vriendinnetjes toen ik nog in Wenen woonde. We zijn dus eerst naar de dierentuin geweest, wat ik erg leuk vond. Ik ben toch wel meer een dierenmens als museum mens. Daar dus even lekker genoten van het weer en de dieren en daarna zijn we naar een kasteel, schloss Schönbrunn, geweest. We zijn daar niet naar binnen gegaan, maar het was buiten al mooi genoeg. Toen zijn we weer terug gaan lopen naar het station, en zijn we naar een pizzeria gegaan, waar we lekkere pizza en pasta hebben gegeten. Na de pizzeria nog even een ijsje gehaald en toen was het voor mijn we weer tijd om naar huis te gaan. Toen ik thuis kwam ben ik met Abelina een filmpje gaan kijken en toen zijn we naar bed gegaan.

Zondag 15 april was al weer mijn laatste dagje in Wenen. We zijn om 9 uur gaan ontbijten met een vriend van Abelina en hij was super grappig. Het eten was ook erg lekker, dus we hebben een gezellige ochtend gehad. Na het ontbijt zijn we naar Sankt Stephan Platz gegaan, waar een super grote kerk is. Ik had de kerk al eerder gezien, dus we zijn niet meer uitgebreid gaan kijken, maar het was wel opnieuw erg gaaf om de kerk van de buitenkant te zien. Toen zijn we naar een restaurantje gegaan, met Abelina, Costa (mijn gastbroer) en zijn vriendin. We zijn daar even wezen lunchen en wat koffie wezen drinken. Op een gevenmoment moest ik naar de wc en toen ik de wc in liep had ik toch wel een klein schrikmomentje. De deuren in de wc’s waren namelijk van glas, dus je kon zo naar binnen kijken (dacht ik). Maar gelukkig werd de deur mat als je de deur op slot deed en kon dus niemand je zien. Het was wel erg apart dus. Na het eten zijn we weer richting het appartement gegaan waar we sliepen om onze spullen te pakken. Daarna op naar het station en zijn we weer richting huis gegaan. We waren uit eindelijk pas kwart over 10 thuis en toen ben ik even gaan douchen en naar bed gegaan.

Maandag 16 april moest ik gewoon weer naar school. Ik had les tot half 3 en toen zijn Abelina en ik naar Klagenfurt gereden. We hebben daar even wat geshopt en cupcakes gekocht voor mijn host vader, want hij was deze dag jarig. We hebben gewoon weer een gezellig middagje gehad dus, en ’s avonds heb ik niet veel meer gedaan.

Dinsdag 17 april had ik weer school. Na school had ik even lekker rustig aan gedaan, want ik was erg moe van het weekend. In de avond hebben we wel weer wat super leuks gedaan. We zijn namelijk naar een musical geweest. Wat ik erg gaaf vond, was dat alle geluiden door de spelers en de band gedaan werd en er was dus geen muziek via boksen ofzo. De musical was ook erg gaan en ik heb super erg genoten, ondanks dat ik niet alles verstond. De naam van de musical was the wizard of oz. De film blijkt ook super bekent te zijn, maar ik kon het verhaal niet. Ik heb dus zeker weer genoten.

Woensdag 18 april had ik gewoon weer school. Na school was ik eerst nog heel even naar de stad met een meisje uit mijn klas en daarna had ik mijn aller eerste gitaar les! Dat was super leuk en ik ga er dan ook zeker mee door en hopelijk kan ik het ook gewoon in Nederland blijven spelen. Voorderest heb ik deze dag nog met mijn moeder gepraat, huiswerk gemaakt en heb ik lekker van het zonnetje genoten, want die schijnt hier ook natuurlijk!

Vandaag heb ik weer school gehad. Ik had een interview, want ik kom hier in de schoolkrant te staan, omdat ik nieuw ben uit een ander land, dus moest ik allemaal verschillen tussen Nederland en Oostenrijk opnoemen. Ik was uit om 2 uur en ben toen gaan lunchen. Daarna even een spelletje gespeelt en toen zijn Abelina en ik een ijsje gaan halen en een rondje gaan lopen, om lekker van het weer te genieten. Daarna ben ik begonnen met mijn blog en zo ga ik maar even kijken of het lukt om wat met de gitaar te spelen.

Weer bedacht voor het lezen van mijn blog en ik wens iedereen weer een fijne week toe. Geniet lekker van het weer, want ik vind het toch wel een beetje jammer dat ik niet even naar het strand kan om een rondje te lopen of wat te drinken!

Dikke kus,

Sanne

Weeetje:

Een mens moet gemiddeld 10.000 stappen per dag lopen, en Abelina en ik proberen dat dus ook te doen. Dit is ons tot nu toe 3 keer gelukt, waarvan 2 dagen in het Vienna weekend waren, waar we dik 20.000 stappen per dag hebben gelopen 😊

1. Tante Tonny:
    19 april 2018
    Wat een week Sanne! Leuk om te lezen. Hier is t nu ook nog lekker warm, dus ik neem t er van. Weer n fijne week toegewenst!! Xxx tante Tonny
  2. Wilma:
    19 april 2018
    Jij bedankt voor het schrijven van weer zo’n leuke blog Sannie!!!

Xxx mij
  3. Ellen Smit:
    Hoi Sanne!
    Wat heb je weer een hoop gezien en gedaan Sanne, leuk hoor! Wenen lijkt mij ook een mooie stad. Fijn dat het bij jullie ook lekker weer is, hier is het echt bloedje heet, strandweer! Helaas moet ik net werken. Veel plezier weer de aankomende week en tot blogs! Liefs Tante Ellen.
  4. Om a:
    19 april 2018
    Wat weer een leukeblog Ikherken heel veel en dan geniet ik weer.
    Wij hebben de afgelopen dagen veel gefietst want het was mooi weer.
    Sanneik wens je succesopschool en je gitaarles.Geniet voor al en tot volgende week.
    Heel veel liefs van oma.XXX.
  5. Manon:
    20 april 2018
    Lieve Sanne,
    Wat gaaf dat je zo veel mooie dingen hebt gezien! Aan je foto's te zien heb je het echt naar je zin!
    Geniet van het zonnetje!
    XX Manon
  6. Maaike:
    20 april 2018
    Fijn om te lezen dat je zo geniet. Dat heb je zeker verdiend! Veel plezier nog 😎🌻🌞