STS ski weekend

8 maart 2018 - Wien, Oostenrijk

Hallo daar!

Hier weer een nieuwe blog! Zoals jullie weten ben ik dit weekend wezen skiën (voor de eerste keer in mijn leven) en ik heb gelukkig niks gebroken!! Ik heb een super leuke week weer gehad!

Vrijdag 2 maart vertrokken we. Christine ging ook mee, want die werkt bij STS. Om half 10 stapte we in de trein met de exchange students die in Wenen wonen. Het was ongeveer 4 uur reizen naar het gebied waar wij zaten. Toen we aan kwamen hadden we de andere exchange students ontmoet. Daarna zijn we eerst naar de jeugdherberg gegaan en hebben we daar onze kamer gekregen. Toen lekker lunchen en zijn we naar een kasteel gegaan. Daarna hadden we wat vrije tijd. We gingen met zijn alle naar een koffiehuis en hebben daar gezellig wat gedronken. Om 6 uur gingen we avond eten en na het eten gingen we bowlen. Het bowlen hier was wel wat anders. We waren in 2 teams en met het team probeerde je zoveel mogelijk punten te scoren. Ook waren de ballen niet zwaar, dus wat was ook wel even wennen. Ons team was heel goed, behalve ik. We stonden dus ook elke keer voor, totdat ik aan de beurt was en weer in de goot gooide. Na een half uur zei ik, ik ga het nog een keer proberen en als ik nu weer in de goot gooi, stop ik ermee. En ja hoor ik had de eerste strike gegooid, wat heel erg grappig was. We mochten elke keer 3 keer gooien. Dus ik zei, dit was gewoon geluk en gooide de bal opnieuw en……. Jaaa !!! nog een strike, gewoon 2 achter elkaar! Dus opeens was ik de beste uit ons team haha. Uit eindelijk hebben we wel verloren wat wel weer jammer was. Na het bowlen zijn we naar de jeugdherberg gegaan en toen hebben we niet veel bijzonders meer gedaan.

Zaterdag 3 maart ging ons wekkertje weer vroeg, want om half 8 moesten we ontbijten. Daarna gingen we ons klaar maken voor het skiën en toen in de bus. Marie, de host zus van Dora, dacht dat haar snowboard was gestolen. Dat was wel erg sneu voor haar, maar het bleek dat mensen uit Nederland per ongelijk haar snowboard hadden mee genomen. Gelukkig was hij dus weer terecht. Ik ging skiën samen met een meisje uit Italië, want die had nog maar 2 keer geskied en was dus ook niet super goed. Bij mij ging het skiën opzich best wel goed. tuurlijk wel een paar keer gevallen, maar dat hoort er natuurlijk ook bij. Na het skiën heb ik nog even op een terrasje gezeten en heb ik lekker genoten van het zonnetje, want geloof het of niet, het was gewoon warm! Naja niet zo warm dat ik naar het strand zou gaan, maar je kon wel gewoon zonder jas zitten. Om 5 uur waren we weer terug en om 6 uur gingen we weer eten. ’s Avonds gingen we naar een zwembad met warm water, wat deels binnen was en deels buiten. Toch wel gek om buiten te zwemmen terwijl er sneeuw ligt. We konden het dus ook niet laten om met ze alle in onze bikini in de sneeuw te springen! Leuk, maar ik doe het niet nog een keer. Daarna nog wat spelletjes gespeeld en toen weer gaan slapen.

Zondag 4 maart hadden we iets later ontbijt, namelijk 8 uur. Daarna moesten we onze spullen weer inpakken en hadden we nog even wat vrije tijd. We zijn eerst even door het stadje wezen lopen, en daarna zijn we weer naar het koffie huisje gegaan, want voor de rest waren alle winkels dicht. We zijn ook nog langs een bakker geweest, met allemaal chocola. Dat was ook wel erg leuk en ik heb daar wat lekkers gekocht voor mijn toekomstige gast gezin. Om 12 uur zijn we weer richting huis gegaan. ’s Avonds kwam de dochter van Christine thuis eten, dus wel erg gezellig was. Na het eten nog even een spelletje gedaan, en toen ben ik optijd naar bed gegaan, want ik was nogal moe van dit weekend.

Maandag 5 maart weer naar school. Ik had de eerste 2 uur vrij, wat erg lekker was. Na school ging ik met Christine en Victoria (de dochter van Christine) schaatsen op de oude Donau. Dat was erg leuk en gezellig. ’s Avonds heb ik spagetti gegeten :P en voor de rest heb ik niet zo veel gedaan.

Dinsdag had ik niet zo lang school en was ik al om kwart over 2 thuis. Ik heb deze dag eigenlijk niks bijzonders gedaan, maar lekker een chill daggie gehad.

Woensdag had ik een lange dag school. We hadden van 8 tot kwart over 4. Wel hadden we nog 2 uur pauze tussendoor, dus toen ben ik met Dora de stad in gegaan. In de avond voelde ik me niet lekker en ik was dan ook donderdag ziek. Ik was vooral niet lekker in de nacht/ochtend, maar in de middag voelde ik me al weer een stuk beter. Ik had dan ook geslapen van 9 uur ’s avonds tot 11 uur ’s ochtends, dus waarschijnlijk was ik gewoon een beetje oververmoeid. Net ben ik met Christine naar een meeting geweest van STS. Dit was een meeting voor kinderen in Oostenrijk die geinteresseert waren in een high school jaar. Voor de rest heb ik vandaag niet veel meer gedaan.

Dit weekend verhuis ik naar mijn nieuwe gast gezin, en daar heb ik eigenlijk wel weer erg veel zin in. Ik heb het hier bij Christine prima hoor, maar omdat ik weet dat ik naar een ander gezin ga, wil ik het liefst zo snel mogelijk! Ik heb deze week te horen gekregen naar welke school ik ga, en ik kan waarschijnlijk de richting kreatief kiezen, wat in houd dat je veel met tekenen en handarbeid bezig ben. Dat lijkt me natuurlijk heel leuk, en heb dus ook zin om naar deze school te gaan. Ik zal in mijn volgende blog meer vertellen over mijn gast gezin!

Weer bedankt voor het lezen en een

Dikke kus,

Sanne

WEETJESS!!
1. Hier in Oostenrijk wordt zowat overal nog binnen gerookt. Naja niet in de huizen, maar wel in restaurants/cafés en bij de bowling baan op vrijdag. Dat vond ik toch wel weer apart.

2. Ik dacht dat je in elk land de dieren geluiden op een zelfde manier zegt, maar dit weekend ben ik er achter gekomen dat dat dus niet zo is. Zo zegt een hond in Nederland: woef/waf en in Italië bouw. Een kip in Nederland zeg: tok, in Duitsland: Bock en in Slowakije piep. Een muis in Nederland zegt; piep, in Slowakije: tzjing en in Italië piew. En ga zo maar weer verder.

1. Ellen Smit:
    Hoi Sanne!
    Leuk om te lezen dat je nu een leuke week hebt gehad.
    Wat heerlijk he, om te skieen en wat lekker met het zonnetje erbij.
    Vervelend dat je ziek was van de week maar ook weer blij om te horen dat het nu weer goed gaat. En dan nu op naar je nieuwe gastgezin. Alvast heel veel plezie en succes toegewenst op je nieuwe school. Tot gauw, liefs van tante Ellen.😘
  2. Tante Tonny:
    8 maart 2018
    Wat een héérlijke week heb jw gehad! Naja behalve t ziek zijn dan. Leuk om te lezen weer. Ik hoop dat je het bij je nieuwe gezin oom weer goed hebt. Suc6 met de verhuizing en ik kijk weer uit naar je volgende blog. Xxx tante Tonny
  3. Om a:
    8 maart 2018
    Hoy Sanne wat moet ik nog toevoegen met wat je tantes zeggen.Ik geniet va je blog en vooral van je foto's. Een heel goede week en veel liefs van oma,xxx
  4. Manon:
    9 maart 2018
    Lieve Sanne,
    Ik ben blij dat je het zo leuk heb gehad!! Wat gaaf dat je op je nieuwe school waarschijnlijk de richting creatief kan volgen, je tekeningen zien er altijd zo mooi uit! Ik wens je heel veel plezier!
    XX Manon
  5. Wilma:
    9 maart 2018
    Ha die Sannie!!!

Wat een geweldige blog weer om te lezen! Ben zó blij dat het zo goed gaat! En dat je niks gebroken hebt tijdens het skiën ;) En wie kan er nu zeggen dat zij op de Donau heeft geschaatst?!!! Leuk hoor! Ik wens je alvast een hele goede reis naar Karinthië en heel veel plezier bij je nieuwe gastgezin! Doeg mopp hvj X