Soms vergeet ik dat ik in Hawaii zit :)

1 september 2017 - Laie, Hawaii, Verenigde Staten

Goede morgen!

Leuk dat jullie weer een kijkje nemen op mijn blog! Ik vind het wel heel gaaf dat mijn blog vaak gelezen wordt en ik krijg dan ook op elke blog weer een heleboel leuke reacties! Soms is het niet rechtstreeks naar mij, maar mijn moeder krijgt ook heel erg veel te horen hoe leuk iedereen het vind dat ik een blog bij houd! Nou gelukkig ben ik nog elke week op tijd en valt mijn huiswerk nog wel mee, waardoor ik gewoon mijn blog kan blijven schrijven! Maar waar was ik gebleven?

Vrijdag 25 augustus, de dag van het pleinfeest! De dag dat iedereen bij elkaar was en gezellig feest viert in mijn oude dorpje en dat ik aan de andere kant van de wereld gewoon mijn dag begon met school! (Stiekem was ik er nog een beetje bij, want in mijn droom was een precies een weekendje in Nederland om naar het pleinfeest te gaan, haha, heb ik toch iedereen nog een beetje voorbij zien komen ). Maarja ik was dus gewoon op school. Naja gewoon op school, soms vergeet ik even dat ik op een van de mooiste plekken ter wereld ben! Hawaii!! En dan baalde ik dat ik niet op het pleinfeest kon zijn, volgend jaar denk ik dat ik mezelf voor gek verklaar hahah. Op school was er wel wat heel erg leuks gebeurt! Ik had 4 punten gekregen voor mijn ukelele preform!!! En het hoogste wat je kon krijgen was 4 punten! Das toch wel gaaf. Helemaal omdat ik het enige meisje was met zo veel punten! Ik denk dat de leraar het wel erg grappig vond hoe ik daar stond. Na school was ik naar de cross country training gegaan, waar ik meiden van me team had over gehaald om mee te gaan naar de football game die in de avond was. Ze moesten er over nadenken, maar ik was nog geen 5 minuten thuis en ik kreeg al een appje dat Minami met mij mee ging en dat A’ja ook kwam, maar die ging ook met wat andere heen. Om half 7 gingen mijn host mom en ik  Minami ophalen en toen zijn we eerst nog even door gereden naar de point van Laie. Ik was ondertussen bijna een maand in Laie en had nog niet eens de point gezien. Dit is gewoon een heeel mooi uitzicht punt in Laie waar je de oceaan kan zien met de bergen op de achtergrond. Daar even wat foto’s gemaakt en toen door gereden naar de game. Het was heel erg gezellig en ik heb maar weinig van de game gezien, want ik heb alleen maar gekletst hahah. We hebben de game niet afgekeken, want we waren allemaal moe en het was niet een hele speciale game (hebben net als de andere keren gewonnen). Eenmaal thuis gekomen ben ik gaan douchen en toen mijn bed in gegaan.

Zaterdag 26 augustus was ik met Eliza naar town gegaan. We moesten boodschappen halen en ik wilde kijken voor een ukelele. Eliza had handgel nodig en er is dus maar 1 winkel hier op Oahu die grote potten handgel verkoopt. Daar zijn we dus heen gegaan en Eliza had 20 potten handgel gekocht. Daarna gingen we lunchen in een restaurantje met heeeel lekker brood. Leek wel weer op het brood in Nederland wat ik toch wel mis. Daarna zijn we door gereden naar de casco voor de boodschappen en daar heb ik een ukelele gevonden, waar ik heel blij mee was. Toen we thuis kwamen heb ik geprobeerd om hem in toon te krijgen, maar das niet echt gelukt, dus dit weekend spelen ging hem niet worden. In de middag ben ik eerst even gaan slapen en toen kwamen de nichtjes langs. Even met ze gekleurd en na een uurtje kwam ook de tante met kaartjes voor het Polynesian Culture Centrum, waar ik graag heen wou. Ik ging samen met Eliza en Minami en dat was dus weer gezellig. We gingen naar de avondshow en dat was super vet. Het is zeg maar een korte musical over de geschiedenis van Hawaii. In de show wordt bijna de hele tijd gedanst en dan echt op z’n Hawaiiaans. Alle mensen uit de show hadden rokjes aan (zelfs de jongens) en kransen om. In de show was ook een deel een vuurshow en dit was zo gaaf. Ik heb echt geen idee hoe die mensen dat doen. Ze gingen gewoon op het vuur zitten en als ze opstonden stond hun hele rok in brand. Het was heel gaaf om te zien. Een hele grote aanrader dus als je van plan bent om naar Hawaii te gaan. Er zijn ook dingen overdag, maar daar ga ik een andere keer heen. na de show zijn we naar huis gegaan en ben ik weer gaan slapen.

Zondag 27 augustus ben ik in de ochtend vroeg wezen hardlopen, zo dat ik dat niet in de middag moest doen terwijl het heel heet was. Daarna ben ik weer naar de kerk geweest. Voor de verrassing naar een andere kerk als normaal, hahah. Ik ben hier al best veel naar de kerk geweest, maar nog geen 1 keer naar dezelfde. Dit keer was het wel een kerk waar mijn groep van de kerk heen ging. Naja het was eigenlijk geen kerk, want we zaten gewoon in een basketbal zaal, waar een podium met een microfoon was neer gezet. Dit was zo, omdat je 1 keer in de paar maanden een grotere kerkdienst hebt, met veel meer mensen dan normaal. Dat was dus wel leuk, want ik zat met Minami, de 3 nichtjes, het neefje, de tante, Eliza en Meilana. Na de kerk hadden we weer avondeten voor lunch, met de tante, nichtjes en neefje. Dat was dus weer gezellig. Daarna hebben we koekjes gebakken en getekend, want ik had voor tekenen huiswerk om mijn tekening af te maken. Ik heb dus ook tot ’s avonds laat zitten tekenen. Daarna heb ik gedoucht en naar bed gegaan.

Maandag 28 augustus, begon er weer een nieuwe school week. Maandag was niet heel speciaal en heb daar dus ook niet veel over te vertellen. Na school ben ik weer naar cross country gegaan, waar we weer bij de golfbaan gingen hardlopen. Het ging echt super goed, en ik heb dan ook meer dan 4 mile hardgelopen in 31 graden. (4 mile is 6,4 kilometer). Daar was ik dus wel erg blij mee. Ik was wel op toen ik thuis kwam en had gelukkig geen huiswerk, dus heb in de avond lekker niks gedaan en toen ben ik gaan slapen.

Dinsdag 29 augustus had ik weer school. Het was echt heel heet buiten en wint was ver te zoeken. De lessen waren niet heel bijzonder, ik zal hier dan denk ik ook niet veel meer leren dan Engels op school, hahah. Bij koken hadden we pancakes gebakken. Toen begon het in de laatste les begon het opeens heel hard te regenen. Ik denk dat ik nog nooit zo veel regen heb gezien. We hadden alsnog cross country training, maar dat ging wat minder goed als om maandag. Ik voelde me niet echt lekker en had dus ook geen puf om te rennen. En nou hielp het ook niet echt dat ik helemaal doorweekt was. Het voelde alsof ik de zee uit kwam lopen. Dat was dus wat minder fijn. Toen ik thuis kwam ben heb ik dan ook niet veel gedaan en om half 8 besloot ik naar bed te gaan om een goede nacht te maken, zodat ik misschien nog wel naar school kon woensdag.

Woensdag 30 augustus ben ik niet naar school gegaan. Ik heb in de ochtend even een uurtje met mensen uit Nederland geskypt en voor de rest heb ik tot 12/1 uur geslapen. Na 1 uur heb ik lekker een film gekeken en alsnog half geslapen en toen besloot ik om half 3 maar wat huiswerk te maken. Voorderest heb ik nog even aan mijn blog gezeten en toen Eliza thuis kwam gingen we naar de cross country training om de andere meiden op te halen. Daarna hebben we Thaii gegeten, heb ik mijn laatste huiswerk gemaakt en ben ik gaan slapen.

Donderdag 31 augustus ben ik weer naar school gegaan. Of dat nou een goed idee was weet ik niet. Het was goed dat ik bij de lessen was, want anders raak ik achter, maar ik voelde me nog niet echt lekker. Mijn American Literature leraar vond dat ik mijn presentatie vorige week niet goed had gedaan, omdat ik het alleen maar voorlas. Daar baalde ik wel even van, want ik had juist mijn best gedaan, maar het is moeilijk om 3 minuten praten uit je hoofd te leren met allemaal woorden die je niet kent. Ik kan het dan ook niet echt goed hebben met haar, maar das oke. Voorderest heb ik besloten dat ik van wiskunde wil wisselen, ik heb geen leuke klas en best een moeilijke vorm van wiskunde terwijl er ook een makkelijkere is met meiden die ik ken. Dat ga ik morgen dus regelen. Ukelele was heel leuk. We hebben morgen onze 3e preform en ik heb dr echt zin in. Ik denk dat ik het liedje goed kan en ik ben samen met een ander meisje waar ik erg mee kan lachen. Na school ben ik nog naar een deel van de cross country training gegaan, maar dat was niet echt een goed idee, na een mijl rennen gingen we bergen op rennen en omdat ik me niet helemaal lekker voelde was dat dus niet echt slim. Ik ben even eerder naar huis gegaan. Eenmaal thuis gedoucht en huiswerk gemaakt. Voor het avond eten kwam de tante met de nichtjes en neefje eten, dus dat was wel gezellig. Nu even mijn blog schrijven.

Bedankt voor het lezen weer! Geniet allemaal lekker van jullie laatste vakantie dagen en succes met de eerste school weken! (Ik weet dat ik voor sommige te laat ben hahah.)

Dikke kus uit Hawaii,

Sanne

De kleine weetjes van de week:

1. Ik kom er al meer achter dat de leerstof echt heel anders is dan in Nederland. Zo vinden leraren het belangrijk dat je netjes schrijf, dus hebben wij de eerste weken met Engels letter leren schrijven, wat wij in groep 3 gewoon leren.

2. De toetsen zijn ook heel anders. Met wiskunde mag je je schrift gewoon gebruiken en je kan dus ook meer halen als 100%. 100% is een A en dus een 10, maar ik sta 200% voor tekenen en haal regelmatig voor koken 120% , wat je krijg als je je opdrachten een dag eerder inlevert en je krijgt dus ook 120% als je het een avond van te voren naar de leraar mailt.

1. Tante Tonny:
    1 september 2017
    Aloha! Heerlijk om je blog weer te lezen. En weer mooie foto's! De scholen beginnen hier maandag pas weer...en het weer is echt nederlands niet zo warm en regenachtig. Dus Sanne je mist niets hoor ! Groetjes aan de fam en tot de volgende blog. Xxx tante Tonny
  2. Maureen:
    1 september 2017
    Wat weer een leuk verhaal Sanne. Je geniet volop. Ga zo door want de eerste maand zit er alweer op!
  3. Wilma:
    Aloha Kakahiaka!

Wat heb je weer een geweldige week achter de rug! Leuk geschreven! Ik hoop dat ik ook ooit zo'n show kan komen bekijken! Voel je je nu alweer wat beter? Succes deze week met je meet en tot de volgende blog! Dikke x!!!
  4. Om a:
    1 september 2017
    Wat heb ik weer genoten van jouw verhaal.wat een mooie foto's Sanne ik hoop dat je weer gauw fit bent,entot volgende week.Liefs van omaxxx.
  5. Nichtje Joyce:
    1 september 2017
    wat lekker dat alles zo goed gaat lieverd!! En wat maak je toch veel mee in een week! wel balen dat je niet zo fit was, hopelijk knap je snel op!
    Dikke kus!! Xxxx
  6. Manon:
    Hoi Sanne,
    Wat heb je weer veel meegemaakt! ik hoop dat je je snel weer helemaal top voelt!
    ik kijk weer uit naar je volgende blog!
    x Manon
  7. Lucas:
    2 september 2017
    Hee sanne ik weet niet of je me nog kent maar ik zat bij je in de klas op het regius maar zag op Snapchat je reisblog en dacht ga het lezen want ik zou graag ook zelf naar hawaii willen maar tof reisblog leuk om te lezen
  8. Hellen:
    3 september 2017
    Hoi Sanne, ik geloof dat jij het daar erg naar je zin hebt. Echt te gek! Ik probeer me in te beelden hoe het daar zou zijn, het leven is toch wel anders als hier, geweldig om mogen te ervaren lijkt me. Ik krijg het gevoel dat qua school het ook veel relaxter is dan hier, klopt dat? Die cross country ....ik dacht eerst dat je aan paardrijden deed hahaha nee dus. Vanmiddag ga ik samen met je moeder tennissen bij het Moly tegen Nanda en Sera. Dat wordt leuk
    Lieverd geniet daar van alles. Ik ben jaloers op je. Kus