Rustig maar leuk weekje

22 maart 2018 - Althofen, Oostenrijk

Hoii allemaal,

Leuk dat je weer op het linkje van mijn blog heb geklikt. Allereerst wil ik zeggen dat ik het toch wel gaaf blijf vinden dat elke keer weer mijn blog best vaak gelezen wordt. Jammer genoeg kan ik het totaal aantal niet zien, maar ik heb wel kunnen zien dat mijn laatste blog in 2 dagen al meer als 1300 keer bekeken was! Deze week was opzich niet een hele drukke week, maar ik heb me wel weer goed vermaakt!

Vrijdag 16 maart ging ik niet naar school, maar moest ik naar de zaal van het gala om voorbereidingen te doen met mijn klas. We hebben alle decoratie opgehangen, en alles klaar gezet voor zaterdag. Het thema van het gala is de ruimte, dus we hebben overal sterren en planeten hangen, wat er allemaal super leuk uit zag. Om 1 uur ging iedereen oefenen voor de dans, maar omdat ik niet mee dans mocht ik naar huis gaan. Eerst hebben Abi en ik wat gegeten en daarna zijn we begonnen met een spelletje Dutch Blitz. Na het ene potje kwam het andere potje en uiteindelijk hebben we 43 potjes gedaan en daar zijn we ongeveer 5 uur mee bezig geweest. Oepsiee haha. Wel hebben  we tussendoor nog even pauze gehad om wat te eten, dus uiteindelijk waren we pas om half 9 klaar. Voor de rest hebben we niet veel meer gedaan en zijn we niet te laat naar bed gegaan.

Zaterdag 17 maart had ik overdag een rustig dagje. Eerst ben ik begonnen met een spelletje met mij zussie en toen zijn Abelina en mijn gastmoeder weggegaan. Christine kwam nog even langs om wat spullen te brengen die ik was vergeten bij haar thuis. Ik heb lekker met mijn moeder geskypet en toen ben ik lekker gaan douchen en me klaar gaan maken. Ik moest dan misschien wel ‘werken’, maar ik kon het niet laten om mijn haren te krullen ect. Om half 7 was ik bij de gala zaal. De examen klas van dit jaar was hun dans aan het oefenen en het zag er suuuuper gaaf uit. Alle meiden hadden een witte jurk aan en de jongens in pak. Ze konden super goed dansen, net of ik een film zat te kijken. (ik zal wat filmpjes bij mijn blog zetten). Dat was toch wel even anders als bij ons in Nederland. Sowieso zijn er heeel veel verschillen tussen het gala wat ik hier heb mee gemaakt en het gala wat ik in Nederland had. Zo waren er allemaal tafels, waar de ouders aan zaten van de kinderen uit de 8e klas (examenjaar) zodat die mee konden kijken  en zaten de 8e klas zelf ook nog een deel van de tijd op de tafels. Ook was er heeele andere muziek en alles was super gaaf versierd. In het begin van de avond was ik aan het helpen bij het buffet. Wat was ook nog eens een ander ding als in Nederland, want je kon dus uitgebreid eten en wij hadden in Nederland alleen een hotdog of een raketje 😊. Maar omdat ik daar niet veel kon doen ben ik naar de main bar gegaan en heb ik daar geholpen met glazen wassen  en drankjes inschenken (allemaal  natuurlijk in nette glazen en niet in plastic bekertjes wat wij hadden). Om 12 uur had mijn klas hun dans optreden en ben ik daar gaan kijken. Dat was ook super gaaf. Na 12 uur heb ik vooral lekker met meiden van mijn klas gezeten en beetje rond gelopen, aangezien er niet veel werk meer te doen was. om half 3 ging ik naar huis en was de avond weer om.

Zondag was ik gewoon weer om 9 uur wakker en toen zijn we weer eens even een spelletje gaan spelen, want ja dat werd weer eens tijd na een avond niet gespeelt te hebben, haha. Toen zijn we lekker naar buiten gegaan om een rondje te lopen en voor de rest van de dag hebben we niet veel bijzonders gedaan. In de avond lekker in bad, maar vooral rustig aan gedaan.

Maandag was ik vrij en de planning was om te gaan skieen, maar toen we wakker werden had het gesneeuwd en was alles wit. We vonden het dus even te link om in de auto te stappen om een stuk te rijden naar de piste en toen hebben we dus besloten thuis te blijven. In de ochtend even boodschapjes gehaald en daarna spelletjes gespeeld en geluncht. In de middag weer een rondje gelopen lang wat geitjes en toen zijn we naar het postkantoor gegaan, want er was een pakketje van mijn ouders uit Nederland 😊. We zijn naar de muziek school gegaan en hebben daar alles uit gepakt en toen zijn we gaan Keezen, want onder andere het Keezenspel zat in het pakketje uit Nederland. In de avond lag zo’n beetje iedereen rond 9 uur in bed. Dat kwam doordat het weer elke dag best erg veranderde en daar werden we moe van. Ze hebben daar een naam voor, want dat gebeurt elk jaar rond deze tijd, maar k ben de naam alweer vergeten.

Dinsdag 20 maart moest ik weer naar school. Deze week zit ik even in een andere klas, omdat mijn eigen klas een Engels project heeft, waar ik niet aan mee kon doen. Dat was wel even balen, maar gelukkig heeft deze week maar 4 dagen. Mijn eigen klas is namelijk een stuk leuker haha. In de middag zijn Abi en ik eerst gaan lunchen en toen zijn we naar een koffie huis gegaan, waar ik weer een vriend van Abi leerde kennen. Was weer gezellig en zo blijven we wat doen in de middagen. In de avond heb ik niks bijzonders meer gedaan.

Gister weer naar school. Na school zijn we naar Klagenfurt gegaan. We zijn eerst naar een cupcake restaurantje geweest waar we met een vriend van Abi hadden afgesproken en toen zijn we nog even de stad in gegaan om verjaardag cadeautjes te kopen voor een vriendin van Abelina. Toen zijn we wat boodschapjes gaan halen en naar huis gegaan om even wat te eten. Daarna Uta opgehaald en toen zijn we naar een klein concertje geweest. Een optreden van een andere muziek school. Dat was weer leuk en om 10 uur waren we thuis en was ik ook meteen klaar om naar bed te gaan, want ik was weer moe.

Vandaag had ik weer school. Ik had de laatste 3 uur uitval, dus was 12 uur uit. Abelina en haar moeder waren in Klagenfurt om een andere muziek leraar te ontmoeten. Omdat ik dus onverwacht zo vroeg uit was besloot ik naar huis te gaan lopen, want het was suuuper lekker weer. Strak blauwe lucht en niet meer zo heeel koud als de andere dagen. Ook is de wandeling naar huis niet ver er wel mooi, dus ik vond het wel even lekker. Toen ik thuis was ben ik even gaan eten en toen lekker in bad geweest. Ook nog even met mijn moeder gepraat en voorderest mijn blog geschreven.

Dat was mijn weekje dus weer. Een lekker weekje waarin ik toch wel weer veel heb gedaan. Doordat ik bijna altijd tot 1 uur school heb, lijkt het elke middag weer weekend wat heel fijn is en waardoor ik veel dingen kan blijven doen. Ook heb ik volgende week vakantie, waar ik heel veel zin in heb, dus ik hoop dat ik weer genoeg kan vertellen in mijn volgende blog.

Dikke kus en weer een fijne week toe gewenst,

Sanne

Weetje:

Je krijgt hier een glaasje water bij je koffie in een restaurant.

1. Wilma:
    22 maart 2018
    Leuke blog Sanne! Wat een verschillen tussen het gala in Nederland en in Oostenrijk zeg! Klopt het dat ik nog geen filmpje kan vinden? Veel plezier tijdens je vakantie! Dikke kus X
  2. Manon:
    Lieve Sanne,
    Wat gaaf zo'n echt gala! ik wou dat we dat ook in Nederland hadden! Ik ben blij dat je het naar je zin hebt en dat je leuke dingen doet!
    fijn weekend, xx Manon
  3. Tante Tonny:
    Leuke blog weer Sanne. Lekker dat je zo geniet! Xxx Tante Tonny
  4. Om a:
    22 maart 2018
    Wat is het bij jouw een mooi wit wereldje,geniet er van.Leuk dat je ook een ander gala meemaaktdan in Nederland
    Sanne een fijne vakantie en tot volgende week.
    Liefs van oma.xxx