Postmodern Jukebox concert

3 mei 2018

Hoii allemaal,

Leuk dat jullie deze blog weer lezen. Ik weet het, ik ben een beetje laat, maar het is nog donderdag, dus ik ben niet te laat 😊! Maar laat ik jullie maar weer mijn verhaal over de week vertellen, want ik heb zelf heeel erg genoten van mijn weekje.

Vrijdag moest ik in de ochtend gewoon naar school, want hier wordt koningsdag natuurlijk niet gevierd. Na school ben ik samen met een meisje uit mijn klas naar een ijssalon gegaan, waar we lekker hebben gezeten en gegeten. Daarna kwam Abelina me ophalen en zijn we naar St. Veit gegaan, om wat te regelen voor mijn ov kaart. Dat was niet super bijzonder, maar moest toch gebeuren. Toen we thuis kwamen, moesten we ons gelijk klaar maken, want we gingen naar een concert. We gingen samen met Lara en Francesca, Abelina en Uta. Het concert was in een super rijke buurt, dus eerst zijn we even auto’s gaan bekijken, want er reden toch wel fancy auto’s voorbij. Toen naar binnen in de concertzaal. Het was een super leuk concert, ook omdat er werd gezongen. En er was een suuper goede saxofoon speler. Na het concert zijn we gewoon naar huis en naar bed gegaan.

Zaterdag ben ik samen met mijn host moeder op pad geweest. We zijn eerst naar een grot gegaan, waar we een rondleiding kregen. Ik heb nooit geweten dat grotten van binnen zo gaaf zijn. Het was dus super cool om te zien en gezellig met Uta. Daarna zijn we weer in de auto gestapt en zijn we verder gaan rijden naar een waterval. Onderweg zijn we eerst even gestopt om wat te eten en toen begon het keihard te regenen. Maar toen wij naar de waterval liepen was het gelukkig alweer droog en scheen de zon weer volop. De waterval was ook super mooi om te zien. Toen zijn we weer terug naar huis gegaan en in de avond heb ik niet heel veel bijzonders gedaan denk ik.

Zondag zijn we de dag begonnen met heel veel spelletjes. Daarna lekker geluncht en toen zijn we in de auto gestapt op naar een vogel show. Het was super lekker weer en dus een perfecte dag om naar vogels te kijken. Wat ook gaaf was, was dat de show boven op een berg was, dus we hadden een super mooi uitzicht. Na de vogelshow zijn we even wat wezen eten en toen zijn we weer naar een ander concert gegaan. Jaa ik ga hier toch wel wat concerten af! Maar ik vind het super gaaf, en ben dus ook super blij dat ik de mogelijkheid krijg om dit te doen! Toen we thuis kwamen ben ik gewoon gaan douchen en naar bed gegaan.

Maandag had vrij van school, wat super fijn was! In de ochtend lekker spelletjes gespeeld, gitaar geoefend en getekend, en in de middag ben ik even de stad in geweest om voor een Moederdag cadeautje te kijken. Rustig dagje dus.

Dinsdag waren we ook nog vrij, omdat het de dag van de arbeid was. Hier is dat dus best wel een groot ding. In de ochtend zijn we naar een soort festival gegaan, want dat is traditioneel, maar omdat er vooral alleen maar oudere mensen rond liepen, zijn we alweer snel naar huis gegaan. In de middag heb ik spelletjes gespeeld, en vooral veel getekend. Ook kwam er nog even een vriend van Abelina op bezoek. Niet een hele bijzondere dag dus!

Woensdag had ik gewoon weer school, maar alleen voor 4 uurtjes. Na die 4 uurtjes ben ik naar huis gegaan, heb ik me spullen ingepakt en ben ik met Abelina in de trein gestapt op naar Wenen. Na 4 en een half uur kwamen we in Wenen aan en daar was een vriendin van Abby op ons aan het wachten. Zij ging namelijk even mee naar de muziek school waar Raphael werkt, de broer van Abelina, want daar moesten we de sleutel ophalen van het appartement. Daarna zijn we even een ijsje gaan eten, maar toen moesten we al snel weer gedag zeggen, want Abelina en ik hadden niet zo veel tijd. We moesten ons namelijk klaar gaan maken, want we gingen naar een concert van Post Modern Jukebox. We kwamen om 7 uur aan in het gebouw waar het concert plaats vond. Daar hadden we met broer van Abelina, zijn verloofde, een vriendin van Abelina en haar verloofde afgesproken, want daarmee gingen we naar het concert. Ik had nog nooit van de band gehoord en alleen maar een paar (hoog uit 5) filmpjes gezien. Maar de band was GEWELDIG. Het was het beste concert waar ik ooit ben geweest en ze waren suuuper goed! Ik ben echt een grote fan van ze geworden hoor! Om 10 uur was het concert af en gingen we naar huis. Het regende en onweerde super hard, dus uiteindelijk kwamen we zeik nat in het appartement aan. En ja, toen konden we geen douch nemen omdat de onweer zo dichtbij was. Dus dat was maar gewoon even afdrogen en toen naar bed.

In de ochtend (3/5/18) heb ik als eerst lekker een douch genomen. Daarna ben ik me om gaan kleden en klaar gemaakt om weer terug naar huis te gaan. Om 10 uur zaten we weer in de trein terug voor zo’n 4 uurtjes. Toen we thuis kwamen zijn we ons even op gaan frissen en toen zijn we naar Klagenfurt gegaan om even te shoppen, want we moesten een leuke outfit hebben, want morgen viert Abelina haar 24 verjaardag. Toen we allebei geslaagd waren, besloten we sushi te gaan eten. Onderweg naar het restaurant kwamen we een vriendin van Abelina tegen en die besloot mee te gaan, wat dus wel erg gezellig was. Na het eten zijn we weer richting huis gegaan en moest ik nog even gitaar oefenen, wat eigenlijk al best wel goed gaat. Voor de rest heb ik mijn blog nog geschreven, gedoucht en getekend.

Super leuk dat je weer mijn blog hebt gelezen. Ik heb een filmpje met mijn favoriete liedje van het concert bij mijn blog gezet, dus als je het leuk vind kan je die even kijken!

Bedankt voor het lezen!

Dikke kus, Sanne

Weetje: niemand uit mijn klas werkt hier, omdat ze hier vinden dat werken buiten school om kinderarbeid is, dus hebben alleen sommige kinderen een vakantie baantje voor de zomer vakantie, maar voor de rest van het jaar wordt er niet gewerkt.

1. Om a:
    3 mei 2018
    Hoy Sanne.
    Wat heb jij een fantasie weekgehad ,ik denk dat jedaar wel wil blijven.
    Nu geniet er maar lekker van,succes met je gitaar spelen en tot volgende week.
    Liefs van oma .Ook nog de groetjes aan je gastfam.
  2. Maaike:
    4 mei 2018
    Een super week! Fijn dat je zo geniet🌞
  3. Tante Tonny:
    4 mei 2018
    Leuk weer om te lezen en heerlijk dat je zo geniet! Fijne week weer. Groetjes Tante Tonny
  4. Wilma:
    Ha die Sannie!

Leuke blog weer! Heerlijk te lezen dat je zo geniet van alles wat je ziet en doet! En mooie foto's, top! Tot de volgende blog maar weer, doei doei!

Dikke kus X mam
  5. Manon:
    5 mei 2018
    Lieve Sanne,
    Wat heb je weer een drukke maar super leuke week gehad! Super gaaf dat je zoveel leuke dingen meemaakt! Ik heb een stukje van het filmpje gekeken en dat klonk echt goed!!
    Geniet van het weekend!
    XX Manon