New York

Aloha!

Hier een nieuwe blog, maar dit keer vanuit het vliegtuig! Jaja, toch wel apart dat je internet hebt in het vliegtuig! Ik zal jullie even wat vertellen oven mijn eerste dagen en de USA!

24 juli, de dag van vertrek! Tuurlijk heb ik deze nacht bijna niet geslapen. Half 7 zat ik op de bank om met mijn hondje te knuffelen (voor de laatste keer voor vertrek). Om 8 uur even douchen (voor de laatste keer in dit huis) en toen besloot ik maar mijn koffer verder in te pakken, want dat was nog niet klaar.. Maar dat is gelukt gelukkig! Half 11 kwamen er verschillende vrienden, waarvan ik nog afscheid moest nemen. Huilen, dat is wat ik er over kan zeggen. 11:01 zat ik in de auto op weg naar Schiphol met zenuwen in mijn buik. Eenmaal aangekomen zijn we naar de vertrekhal gegaan, waar ik Marleen ontmoette. Ik vloog samen met haar naar New York. Toen moest ik toch echt afscheid gaan nemen van mijn moeder, vader, broer, 2 lieve vriendinnetjes, nicht, tante & kleine neefje. Hier kan ik niet veel meer over zeggen dan; nog harder huilen... Ik kreeg van mijn moeder een brief, met een stickje waar een film opstond, waar verschillende vrienden en familieleden aan meegewerkt hadden! Toen ging ik samen met Marleen door de Check-in. Eenmaal aangekomen bij de security was ik helemaal in de stress, want ik besefte opeens dat ik nu alles zelf moest doen & ik had in mijn hoofd gehaald dat ik moest opschieten hahaah. Gelukkig was de bewaker een beetje rustig, dus daardoor werd ik ook wat rustiger. Mijn rugzak was door de controle heen en toen was mijn trollie aan de beurt. Maar als ik stress heb, moet er niks fout gaan of ik raak nog meer in de stress, en jahoor ik was weer de sukkel die mijn cijfercode van mijn trollie was vergeten. 5 minuten later was het eindelijk gelukt en toen ik mijn spullen weer ging pakken, leek het wel of mijn tas lichter was. Ik om me heen kijken, maar er lag echt niks meer van mij, dus ik liep door naar de paspoortcontrole. Alles was goed gelukkig. Toen moest ik even naar de wc, waar ik erachter kwam dat mijn laptop niet meer in mijn tas zat! STRESSS!!!! Ik naar bewakers terug rennen en ik moest weer terug door de douane.. Toen ik aankwam hij het poortje waar ik mijn rugzak had leeg gehaald, werden er allemaal vragen gesteld over mijn laptop. Ja, ik was de gelukkige waarbij mijn laptop werd gecontroleerd en ze hadden mijn laptop op een andere band terug gelegd. Stress voorbij, ik had mijn laptop weer en was door de douane. Ik kon eigelijk al heel snel naar mijn gate en zat al snel in het vliegtuig. Jammer genoeg niet naast Marleen... Toen ik net in het vliegtuig zat keek ik op mijn mobiel & ik had zo veel lieve berichtjes. Wat ik hierover kon zeggen: nog harder huilen en dat wel 2 en een half uur lang! (Ik was heel blij met het boekje in mijn handbagage en de brief van mijn moeder, maar ik denk de mensen om mij heen wat minder, Sorry)! Toen we aankwamen in New York en onze koffer ect. hadden moesten we nog 3 uur wachten op de bus die ons naar Campus bracht. Eenmaal op Campus ben ik meteen gaan slapen!

25 juli, eerste echte dag in New York! Oh wat was het toch leuk! We moesten opstaan om kwart over 6 en hadden uiteindelijk pas om half 9 een kennismaking met iedereen! Ik vond het zo leuk om te horen waar iedereen heen ging, maar stiekem vond ik het nog leuker om te vertellen dat ik naar Hawaii ging! Iedereen was jaloers. Toen gingen we cheerleaden en American football spelen, het was leuk maar niet met een jet lack! Daarna moesten we onze prachtige gele shirtjes aantrekken en gingen we naar het station lopen om naar New York City te gaan! Het was zo vet! Ik was nog nooit in New York geweest, dus alles zien was zo leuk! We waren ook met een leuk groepje aan het lopen (marleen, léna (frans meisje) en ik), dus dat was super gezellig! We hebben super veel gezien maar ik weet alle namen niet meer hahaha:). Toen hadden we even de tijd om te shoppen. Daarna gingen we naar een boot, waarmee we gingen varen langs het vrijheidsbeeld, en allemaal bekende bruggen ect. De skyline was echt zo mooi! Ik heb echt genoten van alles op de boot! Daarna terug naar Campus en slapen.

26njuli,  tweede dag New York en tevens ook de laatste... Onze wekker ging weer om kwart over 6 en toen hadden we een lekker ontbijtje! Daarna hadden we een American history less, van een hele leuke leraar! Hij kon alles gewoon zo leuk vertellen en er waren ook echt interessante dingen die verteld werden (zoals dat er voor 9/11/01 als 2 x een vliegtuig de Twin Towers had geraakt maar dan perongelijk! Ik wist dat dus niet hahah)! Dus die less was wel leuk! Daarna kregen we meer informatie over allemaal high schools. En toen gingen we in een bus voor een soort hop-on hop-off tour! We gingen eerst naar een heel mooi park, waar we gingen lunchen. Daarna zijn we nog naar de duurste winkelstraat van New York geweest, langs de armste buurt gereden en nog langs veel meer dingen! Maar 1 ding wat ik toch wel echt het aller mooiste vond was het monument van 9/11. Alles was gewoon zo indrukwekkend! Ook was het heel gezellig in de bus, dus dan is dat trage verkeer in New York ook niet heel erg! Na het monument van de Twin Towers zijn we terug gegaan naar Campus. Daar hadden we een bbq dus dat was een gezellige boel! Na de bbq hebben we nog even in de chill ruimte gezeten en toen mocht ik alweer mijn koffer inpakken en slapen!

27 juli, vandaag. Om 4:15 am ging mijn wekker. Ik had geslapen voor 4 uur, dus dat was echt heel kort hahah! Om 5:00 am moest ik in de bus zitten naar het vliegveld. Ik dacht dat mijn vlucht om 10:30 ging, dus ik was lekker rustig aan aan het doen, totdat ik er om 6:30 achter kwam dat ik om 8:30 vloog en ik moest nog met de bus naar de andere kant van het vliegveld om in te checken enzo. Dus ik vroeg aan de staff of ik al bijna naar mijn check-in kon, en dat kon gelukkig. Volgens mij wist zij ook niet dat mijn vlucht al bijna ging, want ze zou met mij mee gaan, maar ze was nog aan het helpen bij andere die een uur later vlogen. Dus toen moest ik in mijn eentje opzoek naar de bus. Gelukkig ging dat allemaal goed en zat ik optijd in het vliegtuig! Maar dit zou mijn verhaal niet zijn als er niks mis ging. Ik zat dus in het vliegtuig naar Minneapolis (waar ik 55 minuten had om over te stappen) en toen kreeg ik te horen dat het vliegtuig 35 minuten vertraging had! STRESS! Op een gegeven moment had ik me erbij neergelegd dat ik het vliegtuig niet sneller kon laten vliegen, dus ben ik maar gaan slapen! En dat lukte! En toen werd ik wakker. Ik voelde dat we aan het landen waren, dus keek hoelaat het was en toen zag ik dat ik nog 1,5 uur had om mijn volgende vliegtuig te halen. Toen we waren geland had ik dus ipv 55 minuten 1 uur en 5 minuten! Ik denk dat ik gewoon hele erge meewind het gehad ofzo, maar ik was zo blij! Dus ik kon gewoon op mijn gemakkie naar het volgende vliegtuig en ja, daar zit ik nu nog! Ik heb nu nog 4 uur en 56 minuten te gaan, dus ik ga nog even mijn ogen dicht doen!

Ik wil iedereen die mijn blog leest en die heeft gereageerd bedanken, want nu weet ik dat ik dit niet voor niks schrijf haha!

Dikke kus, Sanne :)

Ps; ik zal van de week even wat foto's op mijn facebook plaatsen en bij deze blog!

1. Marieke:
    27 juli 2017
    Leuk geschreven Sanne! Lange reis maak je nu ! Maar hoe gaaf als je straks daar met 'Aloha!' wordt begroet! En New York is echt een gave stad hè. Jammer dat we elkaar daar niet gezien hebben maar ja, dus kans was ook heel klein. Goeie reis nog xxx
  2. Maureen:
    27 juli 2017
    Wat leuk om te lezen Sanne!! Heel veel.plezier bij de aankomst in Hawaï.
  3. Omma:
    27 juli 2017
    Wat heb je het leuk geschreven, ik geniet er van. Slaap lekker en een goede landing. Liefs oma.xxx
  4. Ellen Smit:
    Hoi Sanne,
    Wat maak je alweer veel mee zo Sanne en ik moest wel lachen om je blog! Vanwege die laptop en de stress die je hebt om een vliegtuig te missen. Gelukkig liep het allemaal weer goed af! Leuk dat je 2 dagen van New York hebt genoten en nu nog het laatste stuk naar de andere kant van de wereld, goeie vlucht toegewenst naar Honolulu, Hawaï!✈️
  5. Wilma:
    Lieve, lieve Sanne!!!

Jij stresskip!!! Hahaha, wat een verhaal!!! Mocht het in de toerisme niets worden dan kan je altijd nog schrijfster worden, met een grote smile heb ik je blog gelezen! Wat apart zeg, vlieg je daar boven de Stille Oceaan en kan je gewoon je blog online zetten!

Sanne, veel plezier op Hawaii, maak er een heel mooi weekend van en ik kijk nu alweer uit naar je volgende blog!

Dikke kus,

je supertrotse mama!!! xxxxxxxx
  6. Wilma:
    Lieve lieve Sanne!

Hahaha, jij stresskip!!! Geweldig om te lezen! Mocht een baan in de toerisme niets voor je worden kan je altijd nog aan de gang als schrijfster, ik heb deze blog echt met een smile van oor tot oor gelezen!

Wat is het toch apart, jij vliegt boven de Stille Oceaan terwijl je gewoon deze blog kan uploaden en kan appen met mij (was gezellig hé?!!!)

Sanne, heel veel plezier bij je aankomst op Hawaii, geniet van aankomend weekend in Waikiki en ik kijg alweer uit naar je volgende blog.

Dikke kus van je supertrotse mama XXXXXXXXX
  7. Wilma:
    27 juli 2017
    ho... het is toch geplaatst!!! Ach, zo trots ben ik nou dat ik 2x bijna hetzelfde schrijf... :)
  8. Tante Tonny:
    28 juli 2017
    Hey kanjer! Hahaha wat had ik het met je te doen toen ik je verhaal las zeg. Kan me zo goed voorstellen dat je in de stress schoot. T is ook niet niks. Nou Sanne hier mis je niets qua weer hoor. T waait hard, de temperatuur is te laag voor de tijd vh jaar en af en toe komt er n fikse bui over. Verder is Nederland in de ban van dames voetbal die t best goed doen. En ja eindelijk hebben wij vakantie. Sanne, Ik kijk uit naar t volgende verhaal, take it easy & keep van! Xxx tante Tonny
  9. Tante Tonny:
    Keep van= keep calm!
  10. Jacqueline ( mama Susan ):
    Lieve Sanne ,
    Wat een avontuur !!! Ik heb met lach zitten lezen over je reisperikelen, kan bijna niet wachten om te lezen hoe je aankomst in Hawai is en je famile/thuis voor dit jaar. Heel veel plezier op het mooie Hawai, dikke kus en knuffel XXX
  11. Maaike:
    28 juli 2017
    Super leuk Sanne! Ook ik heb het met veel plezier gelezen. Succes en geniet van dit mooie avontuur!!
  12. Sophie:
    30 juli 2017
    Hoii Sanne, wat een avonturen en super leuk geschreven! Ik kan niet wachten op je volgende bericht❤. Heel veel plezier in Hawaï en geniet er van! Kusjes Sophie
  13. Juan:
    31 juli 2017
    Hoi Sanne,

Wat een leuke blog weer. Je hebt zo in je eerste week aardig wat beleeft zo. Veel succes in de aankomende week zonder je vadertje maar dat gaat vast lukken. Groetjes