Mijn laatste vakantie dagen & eerste schooldagen in Hawaii!!

11 augustus 2017 - Laie, Hawaii, Verenigde Staten

Haii,

Allereerst wat heb ik weer een leuke reacties gehad op mijn blog! Hij is ook super vaak gelezen, wat ik kan zien. Ik zal proberen om elke donderdag een blog online te zetten.

Vrijdag ochtend heb ik weinig gedaan. Om half 2 gingen we naar school om mijn rooster te halen en een foto te maken voor m’n school ID. Niet  echt met veel succes. De vrouw die mijn rooster zou maken had een vergadering, dus ik moest later terug komen voor mijn rooster. Daarna gingen we een foto maken. Hij was best goed gelukt dus ik kreeg mijn pasje. We dachten, naja we hebben toch de helft gedaan, totdat we in de auto zaten en Meilana zei: ‘he er staat Sanne da Wit’. Mijn naam is best moeilijk hierzo. Maarja volgende keer lossen we dat wel op. Toen gingen we een ijsje halen, met allemaal fruit. Super lekker. Meilana en ik wilden naar het strand, dus in de middag heb ik lekker gebodyboard op het strand. Ik vond de golven super groot, maar Meilana vertelde dat ze toch echt klein waren hahah. We hebben na het strand pizza gehaald bij de Domino’s en s’avonds gingen Meilana en ik nog even langs de nichtjes en neefje. Mika (de middelste van de nichtjes) haar 1e tand was eruit gevallen! Super schattig en we hebben dan ook meteen een tekening gemaakt voor de tanden fee.

Zaterdag 5 augustus zat ik om 9 uur in de auto onderweg naar de stad. Ik had een mobiel abonnement nodig en een nieuw amerikaans nummer. Dat is gelukkig allemaal gelukt, en als je me nu dus wilt bereiken, moet je even om me nieuwe nummer vragen. Daarna hebben we een bubble tea gehaald en zijn we door gereden naar de Casco voor de week boodschappen. We hebben daar heel hard gelachen, want ik zei bij alles: ‘wat is dit?’ of ‘wooow ik heb nog noooit zo’n grote …. gezien!’.  Na Casco zijn we naar huis gegaan, hebben we onze bikini aangetrokken en toen zijn we doorgereden naar het strand waar Minami haar verjaardag vierde! Het was zo leuk om nieuwe mensen te ontmoeten en iedereen is zo lief. We hebben een gezellige middag gehad op het strand en aan het einde vroeg Miriam of ik in de avond een film kwam kijken. Tuurlijk zeg ik daar geen nee tegen, dus na het eten ging ik naar Miriam, die dus blijkbaar mijn buurmeisje is. We waren met z’n 9e denk ik en het was een gezellige avond. Toch wel fijn dat ik wat meiden heb leren kennen voordat school begint en 3 van de meiden zitten ook in het cross country team, dus die ga ik elke dag zien! We hebben elke dag 2 uur cross country training, dus dat gaat wel even zwaar worden! Na de filmavond ben ik meteen gaan slapen.

Zondag 6 augustus ging ik voor het eerst naar de kerk. Normaal gaat mijn gezin elke zondag naar de kerk, maar vorige week waren we in Waikiki dus zijn we niet gegaan. Het was heel apart om de kerk mee te maken. Mijn gezin is Mormoons, en ik kon dat geloof helemaal niet. De kerk was 3 uur. Best lang dus. Het hele dorp was er, dus dat is even anders als in ons dorpje. Even over 11 was ik thuis en ben ik me klaar gaan maken voor de lunch. Deze zondag was er een speciale dag bij de kerk, wat weet ik niet helemaal. Maar daarom hadden we een grote lunch (of misschien is dit elke zondag, maar dat zie ik volgende week hahah). Eigenlijk was de lunch het avond eten, dus in de avond at ik wat ik normaal als lunch eet. De rest van de dag heb ik niet veel gedaan.

Maandag 7 augustus kwam Meilana mijn kamer in om 8:05 met de mededeling dat ik om 8:30 klaar moest staan voor het strand (als ik mee wou). Om half 9 zat ik in de auto naar Waimea Bay. We gingen met 2 andere gezinnen, dus dat was erg gezellig. Het strand was heeel mooi en er was een grote rots waar je vanaf kon springen. Het was lekker een rustig stranddagje waar ik echt van heb genoten. Om half 2 gingen we terug naar huis, want ik had te horen gekregen dat ik om half 3 op school moest zijn voor mijn rooster. Ik heb eindelijk mijn rooster gekregen en ik heb hele leuke vakken (tekenen, koken, ukelele (YES), biologie, geschiedenis van Hawaii, Engels en Wiskunde). Mijn dagen worden wel lang. Ik begin elke dag om 8 uur en ben elke dag behalve woensdag om 2:35 pm uit. Op woensdag hebben we een korte dag en ben ik om 1:45pm uit. Maar cross country is elke dag van 3 tot 5, dus ik kom elke dag pas rond half 6 thuis. We hebben op school nog even gekeken waar mijn lokalen waren en we hebben een schoolshirt gekocht en toen zijn we weer terug gagaan naar huis. S’avonds nog lekker een stukkie met de hond gelopen en op de bank gehangen en daarna ben ik naar bed gegaan.

Dinsdag 8 augustus ging mijn wekker om 7:45. We gingen een hike doen. Het had alleen echt al een week niet geregend, dus er was veel minder water als normaal. Maar dat maakt niet uit, want de hike was super mooi. Aan het einde kwam je bij een plas met een kleine waterval en een hele boel rotsen. Je kon van de rotsen afspringen, dus dat was wel heel leuk. We hebben nog even wat foto’s gemaakt en gezwommen en toen zijn we weer terug gegaan. (filmpje van het einde van de waterval, kun je vinden bij video's) In de middag zijn Meilana en ik nog even aan ijsje gaan halen en voorderest heb ik lekker rustig aan gedaan.

Woensdag 9 augustus, was mijn aller eerste schooldag op Kahuku high. Mijn wekker ging om 6 uur, veel te vroeg dus hahah. Om 8 uur was mijn eerst les. Tekenen. En het was.. uhh. Anders. Anders dan thuis. Toen ik naar binnen liep kon ik niemand, hahaha verassend he, dat ik niemand kon aan de andere kant van de wereld die tekenen als vak had. Ik vertelde dat ik uit Nederland kwam, waarop een jongen antwoorde: ‘oh cool, hoe zeg je hai in het Nederlands?’. Zulke vragen zijn dus wel grappig. Mijn eerste les was niet zo heel leuk. Want de vrouw heeft alleen maar gepraat. Daarna had ik geschiedenis van Hawaii. Het was heel raar, want we hebben de hele les steen papier schaar gedaan. Ik zat wel naast een meisje die ik had leren kennen op de verjaardag van Minami dus dat was wel gezellig. Daarna had ik mijn eerste pauze. Gelukkig had ik de les ervoor met dat meisje, dus ik had iemand waarmee ik kon lopen. De pauze was maar heel erg kort en ik heb met de meiden die ik op de verjaardag heb leren kennen gezeten. Daarna had ik colunary wat niet zo bijzonder was en toen engels. Ik zat bij engels naast een heel leuk meisje en dat meisje zat toevallig ook in het cross country team. Was dus gezellig, maar een aparte leraar. Daarna had ik ukelele, de leukste apartste en grappigste les van de dag. We kwamen binnen en we moesten allemaal onze schoenen uit doen. Dat was al apart. Daarna zag ik dat ik met 2 meiden in de les zat die ik kon van de pauze! Gezellig dus. En gewoon dat überhaupt het van ukelele bestaat is al leuk. De leraar kan heel goed ukelele spelen en is ook heel goed in vertellen. Das dus ook een voordeel. Het was gewoon een leuke les dus. Daarna hadden we lunch. Ik kon gelukkig al met de meiden uit de ukelele les mee lopen en ben weer bij de zelfde meiden gaan zitten als de vorige pauze. De lunch ging erg snel en toen was ik weer helemaal klaar om naar de volgende les te gaan. Alle lessen waren leuk (omdat alles anders is als thuis) en alle kinderen waren lief, dus ik dacht dit komt helemaal goed. Tot ik in de wiskunde klas kwam te staan. Ik keek om me heen en alle kinderen leken wel 10 jaar. Daarna moest je je naam zoeken op het bord, maar ik kon mijn naam nergens vinden… STRESSS…. BEN IK IN HET VERKEERDE LOKAAL? Ik heb denk wel 100 x op mijn rooster gekeken, maar mijn lokaal en leraar klopte toch echt. Heluuuup wat is dit? De man ging aan zijn bureau zitten en zei, oh er staan nog wat namen boven. En daar stond gelukkig mijn naam. Wel het goede lokaal dus. Maar de klas. Ik vroeg aan een meisje naast mij hoe oud ze was en ze was nog maar 13. Dat betekend 3 jaar verschil! En toen zag ik een ander meisje zitten. Het zusje van een meisje waar ik mee omging en ik wist toevallig dat die net 12 was geworden!! Dus dat was nogal een ongemakkelijk uurtje (zelfs de stoeltjes waren kleiner). Na die les had ik nog biologie. Dat was een normale klas en was met 1 meisje uit de pauze, dus ging wel goed. En toen was ik uit. Naja uit. Ik had nog 2 uur cross country en dat is ook op school, dus het voelde niet alsof ik uit was. Ik moest nog bijna een uur wachten en ik was zo moe. Ik heb een hele dag alleen maar Engels moeten aanhoren en praten en er werd zo veel gezegd in de les. Dus ja ik was echt op. En het zwaarste van de dag moest nog beginnen.. Cross country was heeeel zwaar dus, maar het was wel heel gezellig. De coach heel aardig, maar wel een beetje streng. Ik kreeg te horen dat we nog een dag extra gaan trainen. Zaterdag.. Alsof 5 dagen niet genoeg is hahah. Gelukkig is het team heel leuk, dus ik wil het zeker blijven doen. Ik ben deze dag wel al een half uur eerder gestopt. Het was me ff te zwaar in de brandde zon en ik en een ander meisje uit het team moesten nog wat formulieren halen. Toen mocht ik eindelijk naar huis. Maar niet voor lang. Ik kwam 5:15 thuis en moest om 5:40 weer klaar staan om naar school te gaan. Ik moest naar een meeting van cross country met alle ouders en er waren nog wat andere teammaatjes. Ik heb echt niks van deze avond gehoord. Want het was echt te zwaar om nog te vertalen in mijn hoofd. In de les is dit eigenlijk wel heel goed gegaan. Om 7:30 was deze meeting klaar en om 7:45 kwam ik thuis. Ik was te moe om mijn avond eten op te eten en ben meteen naar boven gelopen. om 8 uur lag ik dan ook wel in diepe slaap.

Donderdag 10 augustus was mijn 2e schooldag. Weer om 6 uur de wekker en school begon weer om 8 uur. De lessen waren vandaag wel langer. Ik ben er achter gekomen dat ik toch nog wel kan tekenen. Viel me alles mee hahah. Naja de lessen waren hetzelfde zelfde volgorde alleen nu echt wat les erbij. Na de lunch moest ik me melden bij m’n roostermaker, om mijn rooster voor wiskunde te wijzigen. Ik ben nu naar een andere wiskunde klas gegaan, waar ik meteen na de afspraak heen moest. Dat was toch wel ongemakkelijk, de klas binnen lopen terwijl je de taal niet floeiend spreek en vertellen dat je nieuw ben. Maarja ik heb het overleefd. En ik zit niet meer met jonge kinderen in de klas! Deze dag heb ik cross country overgeslagen, want het was anders wel erg veel voor mijn eerste 2 dagen. Vanaf volgende week ga ik proberen om de hele week naar cross country te gaan. Vanavond komen er 2 meiden, die voor een week blijven logeren, dus dat zal wel weer gezellig worden.

Bedankt voor het lezen weer! Ik hoop dat jullie het nog steeds een beetje leuk vinden om te lezen.

Groetjes!

Sanne

Nog even wat kleine niet belangrijke dingen:

1. Nog geen 1 leraar heeft mijn naam in 1 keer goed gezegd.

2. We leren nu bij ukelele les hoe we een ukelele uit de hoes moeten halen.

3. De hond heeft vanmorgen een vogel gevangen.

4. Ik heb eigenlijk nog niet erg last van heimwee. Het is niet dat ik jullie allemaal niet mis hoor, maar ik heb het hier ten eerste heel druk en heel leuk en ten tweede bestaat er ook nog zoiets als what's app waardoor ik nog een beetje op de hoogte blijf van de nieuwtjes!

​5. Ik wist niet wat een composition book was, dus ik schreef op in mijn schrift dat ik een compostition book nodig had. Toen ik thuis kwam vroeg ik aan Meilana:' hee er was een woord waarvan ik niet wist wat het betekende, dus ik heb het opgeschreven'. Zei Meilana uh dat is dit schrift. Op de voorkant van mijn schrift stond: 'composition book'.

xx

1. Tante Tonny:
    11 augustus 2017
    Hey Sanne! Wow wat maak je veel mee en lekker dat je geen heimwee hebt. Wat n mooie foto's en video. En ja nu nog vermoeiend om alles in t Engels te moeten doen. Maar nog ff en dan gaat alles vloeiend hoor!! Veel plezier nog en tot de volgende blog!!
  2. Om a:
    Hallo Sanne.
    Wat heb ik met veel plezier jou blog gelezen,wat heb je drukke dagen.
    ik hoop dat je het engels gauw onder de knie hebt.
    Veel plezier deze week en succes opschool.
    Liefs van opa en oma.xxx
  3. Wilma:
    11 augustus 2017
    Lieve Sanne da Wit, of is het Saane?

Wat heb je alles weer mooi opgeschreven! Ik jan me voorstellen dat het vermoeiend is hoor om de hele dag je te concentreren op je Engels! Veel succes met cross country, de kermisloop is straks een ei'tje voor je!

Veel plezier weer deze week! Dikke kus van mij!
  4. Jacqueline ( mama Susan ):
    11 augustus 2017
    Heerlijk om al je belevenissen weer te mogen lezen en wat waren we blij met je lieve kaartje .
    Ik kijk helemaal uit naar volgende week !!
    Enne .....wij ook van jou .....ALTIJD XXX
  5. Nichtje Joyce:
    11 augustus 2017
    Jeeeeetje wat maak jij veel mee zeg! Wel echt onwijs leuke dingen, maar toch ook wel vermoeiend lijkt me haha! Lieverd ik lees je verhalen elke keer weer met plezier
    Ik kijk weer uit naar de volgende!! Dikke Kuss!
  6. Manon:
    17 augustus 2017
    Heei Sanne,
    wat een leuke nieuwe dingen heb je meegemaakt!
    je hebt weer een super leuk blog geschreven!

x Manon