Mijn laatste 2 maanden zijn ingegaan!

10 mei 2018 - Althofen, Oostenrijk

Lieve allemaal,

Vandaag is het weer donderdag en dat betekend dat er weer een nieuwe blog online komt! Deze week heb ik weer veel gedaan. En het gaat me dan toch ook wel even te snel allemaal. Afgelopen dinsdag zijn mijn laatste 2 maanden in Oostenrijk in gegaan, en ik ben dus al dik over de helft! Een extra reden dus om nog meer te genieten van mijn tijd dat ik nog wel in Oostenrijk zit!

Vrijdag 4 mei ben ik in de ochtend naar school gegaan. Na school moest ik me klaarmaken voor de avond en had ik gitaarles. Dat ging eigenlijk best goed en ik vind het zo leuk om eindelijk een echt instrument te leren spelen. Na mijn gitaarles zijn abelina en ik meteen in de auto gestapt en zijn we Francesca op gaan halen. Toen zijn we verder gaan rijden naar Klagenfurt, waar Abelina haar verjaardag ging vieren voor haar vrienden in een Mexicaans restaurant. Ze hadden daar super lekkere cocktails/smoothies en heel lekker eten. Het was een super gezellige avond. Ik heb bijna de hele avond met 1 meisje gepraat met de zelfde interessen als ik dus dat was wel leuk. We kwamen uiteindelijk pas even voor 2 uur thuis, dus toen zijn we meteen naar bed gegaan.

Zaterdag 5 mei was het mijn host zus (Abelina) haar verjaardag! Toen ik wakker werd, ben ik meteen gaan tekenen, want moest de tekening/kaart afhebben om deze voor Abelina haar verjaardag te geven. Toen Abelina wakker werd hebben we gezongen en had Abelina cadeautjes uitgepakt (alleen mijn cadeautje nog niet, want die was dus nog niet af). Daarna kwam Sabrina, die een taart voor Abelina had gebakken en zijn wel lekker met zijn alle taart gaan eten. Was erg gezellig. Abelina haar broer en zijn vriendin wonen in Wenen, maar die waren dit weekend ook thuis, dus het was lekker druk. Daarna is Abelina weggegaan en ben ik gewoon door gaan tekenen. Uiteindelijk was ik na heel veel uur werken eindelijk klaar en ben ik me snel klaar gaan maken voor de lunch. We gingen namelijk met Costa, Tatiana, Abelina, Uta en 2 vriendinnen van Abelina lekker lunchen in een restaurant. En bij de lunch heeft Abelina eindelijk mijn cadeautje gekregen. Ik heb haar tickets gegeven voor de musical, Beauty and the Beast, in Wenen. De musical is in November, dus in het weekend van mijn verjaardag vlieg ik naar Wenen om de musical te bekijken. Abelina was er super blij mee, gelukkig. Na de lunch zijn we naar huis gegaan en hebben Abelina en ik even een spelletje gespeeld. Daarna weer even klaar maken en toen zijn we naar de muziek school gegaan, waar Abelina haar harp moest stemmen, want ze had een concert. Daarna zijn we naar het concert gebouw gegaan om het concert te kijken. Het was leuk dat ik verschillende mensen die zongen en speelde kon, maar het was niet mijn smaak, dus ik vond het concert over het algemeen niet zo. Maar dat maakt natuurlijk niks uit! Na het concert zijn we naar huis gegaan en naar bed. Zondag had ik een beetje uitgeslapen en werd ik dus om 9 uur wakker. Ja dat klopt, dat is hier uitslapen want normaal ben ik voor 8e mijn bed uit. Toen zijn Abelina, Costa, Tatiana en ik een nieuw spel gaan spelen. Was super leuk en gezellig. Tussen door kog even geluncht, maar uiteindelijk hebben we tot 3 spelletjes gespeeld. En toen werd het toch wel even tijd om me kleren aan te trekken want ik liep nogsteeds in mijn pyjama. Daarna zijn we even een rondje gaan lopen voor wat frisse lucht en hebben we een ijsje gehaald. Was dus een lekker rustig dagje.

Maandag was ik gewoon weer naar school en na school waren ik en Abelina beide niet lekker dus hebben we allebei de hele dag op bed gelegen.

Dinsdag ging ik wel gewoon weer naar school. Na school heb ik eerst even op bed gelegen, want ik was nogsteeds niet helemaal beter maar toen Abelina naar Klagenfurt ging besloot ik wel mee te gaan. We zijn eerst naar een cupcake store gegaan en hebben lekker cupcakes gegeten. Daarna zijn we naar Michelle gegaan, de vriendin van Abelina. Met zijn 3e zijn we lekker naar een restaurant gegaan om te eten. Na het eten gingen we weer naar Michelle haar huis, waar haar zus ook kwam. Abelina heeft namelijk met Michelle en haar zus een zing groep en ze moesten oefenen voor een nieuw optreden en ik ging lekker kijken. Ze zijn super goed in zingen en dat was dus erg gaaf om weer te zien. Uiteindelijk waren we 11 uur thuis en ben ik weer naar bed gegaan.

Woensdag 9 mei was alweer mijn laatste schooldag van de week, want ik heb een lekker lang weekend. Na school zijn we thuis wat gaan eten en hebben we ons klaar gemaakt om naar de muziek school te gaan. Er was een groot optreden met de muziek school (de grootste van het jaar) en daar moest Abelina helpen met spelen. Abelina moest eerst oefenen en toen ben ik de stad in gegaan. Daarna moest ik bij de deur staan, waar de mensen binnen kwamen, want de mensen konden vreiwillig geld ‘doneren’ aan de muziek school en ik moest dat ophalen en iedereen een fijne voorstelling wensen. Het was wel erg leuk om te doen. Toen het concert begon ben ik snel naar mijn plek gegaan en heb ik lekker het concert bekeken. Het was erg leuk om te zien omdat super veel kleine kindjes mee deden, en ook veel van mijn leeftijd en ook uit mijn klas. Aan het einde van de voorstelling werd mijn naam omgeroepen, om mij te bedanken dat ik bij de deur wilde staan. Dat was dus wel erg grappig. Na het concert moesten we helpen met opruimen en toen zijn we met alle volwassenen en abelina en ik naar een restaurantje gegaan om nog gezellig te praten. Was dus weer een erg gezellige avond.

Vandaag mocht ik dan wel vrij zijn, maar ik moest gewoon om 6 uur opstaan! We gingen namelijk naar een concentratie (wat 3 uur rijden was)kamp met mijn gezin, en andere exchange students en gast families. Het concentratie kamp was heel indrukwekkend en interessant om te zien. We hebben heel veel informatie gekregen en daar wordt je toch wel weer even stil van. Daarna zijn we naar een restaurantje gegaan om nog wat te eten. Het was gezellig om de exchange students weer te zien. Na het eten zijn we weer in de auto gestapt en we zijn nu weer bijna thuis!

Bedankt voor het lezen van mijn blog en ik wens iedereen weer een fijne week toe! En natuurlijk een fijne moederdag!

Dikke kus,

Sanne.

Weetje;

Als ik wakker wordt en ik wil weten of het bewolkt is, hoef ik niet uit mijn raam omhoog te kijken. Omdat we best hoog in de bergen wonen zie ik de wolken gewoon recht voor me als het bewolkt is.

1. Om a:
    10 mei 2018
    Lieve Sanne.
    Wat heb jij weer een heerlijke week gehad.Ik denk dat jij denkt een dag mag een week duren.
    Sanne weer een hele fijne week de groeten aan je gastfam.
    Liefs oma XXX.
  2. Tante Tonny:
    10 mei 2018
    Hey Sanne, wat vliegt de tijd zeg! Geniet maar weer lekker. En leuke blog weer. En o ja wat kun jij goed tekenen!! Kus van tante Tonny
  3. Manon:
    12 mei 2018
    Lieve Sanne,
    Wat heb je weer een leuke week gehad! Die cupcakes zien er heerlijk uit! :)
    Geniet van je tijd in Oostenrijk!
    XX Manon
  4. Wilma:
    12 mei 2018
    Inderdaad Sanne, nog maar 2 maanden en dan ben je alweer thuis! Wat vliegt de tijd toch als je het naar je zin hebt hé mopp?!!!

Veel plezier weer deze week, verwen je gastmoeder maar goed op Moederdag!

Dikke kus van mij X