Ik ben alweer over de helft van mijn tijd hier!

26 april 2018 - Althofen, Oostenrijk

Hoii Allemaal!!

Deze week heb ik weer een erg leuke, maar niet al te drukke week gehad. In een deel van Nederland was de vakantie al begonnen, maar hier hebben we helaas geen vakantie in deze tijd en ben ik dus gewoon de hele week naar school geweest.

Vrijdag 20 april moest ik in de ochtend weer naar school. Om 1 uur was ik alweer uit en toen ging ik met Abi naar Klagenfurt. In Klagenfurt hadden we met Sabrina afgesproken, een vriendin van Abelina, die ik al een paar keer eerder had gezien. We zijn eerst naar een restaurant gegaan en hebben daar suuper lekkere sushi gegeten. Na de sushi gingen we naar een ander restaurantje waar we een lekkere cupcake als toetje gingen eten. We konden ook bij dat restaurant lekker buiten zitten, dus dat was erg fijn. Na het eten zijn we even de stad in gegaan om lekker te shoppen. Dit doen we tegenwoordig ook zo’n beetje elke week. Daarna zijn we naar een plek gegaan, waar de bomen volop in de bloei waren, dus dat was super mooi. Even wat foto’s gemaakt en daarna op naar Abi haar oma. Deze week was de Oma, tante en neef van Abelina jarig, dus gingen we even op bezoek bij de oma om iedereen te zien. We kwamen pas later in de avond thuis en hebben daarna dus niet meer heel veel gedaan.

Op zaterdag wilde Abelina en ik graag naar de dierentuin. We gingen naar een dierentuin waar Abelina nog nooit was geweest. Het was alleen iets meer een kinderboerderij, maar dat maakte niks uit want Abelina en ik hebben alsnog erg genoten. Het was een erg mooie omgeving en in het midden van het park was een hele hoge berg, met boven op de berg een oud kasteel achtig. Was dus erg leuk om hier te lopen. Ook waren we in de kinderboerderij op het goede moment, want er waren heel veel baby’s. Baby geitjes, baby konijntjes, baby kalfjes ect.. De pauwen waren ook hun dans aan het doen, dus dat was super mooi om te zien. Na een paar uurtjes zaten we weer in de auto en zijn we langs het meer terug gaan rijden richting huis. We zijn even gestopt bij de mac, om een lekker burgertje te halen en toen op naar huis. Toen we thuis waren hebben we even spelletjes gespeeld en ben ik nog even gitaar wezen spelen, maar voorderest hebben we niet superveel gedaan.

Zondag 22 april besloten Uta, Abelina en ik om naar een apenberg te gaan, want we hadden nog niet genoeg dieren gezien dit weekend 😉. Het was wel een stukje rijden. De apen waren super leuk om te zien. De apen hadden ook allemaal kleine baby aapjes, en ze deden allemaal trucjes om hun eten te krijgen. Dat was dus wel erg leuk! Na de apen zijn we verder gaan rijden, naar een restaurantje vlak bij de grens van Italie, want daar was familie van Abelina aan het eten, die ik nog niet had ontmoet. We hebben daar dus lekker geluncht en gezellig gezeten. De tante van Abelina had een nieuwe pup van 10 weken oud en die was dus super schattig. Na het eten zijn we met zijn alle een ijsje gaan halen en daarna zijn we naar Klagenfurt gereden, want daar moest het neefje voetballen. We hebben daar even bij de wedstrijd gekeken, en dat heb ik toch wel een beetje gemist hoor. Ik vind het namelijk ook altijd erg leuk om mijn broer te zien voetballen op mijn zondag middag 😊. Helaas had het neefje de wedstrijd verloren. Na de wedstrijd zijn we weer op naar huis gegaan. In de avond hebben we niet veel bijzonders gedaan.

Maandag 23 april had ik een lekker rustig dagje. Ik ben in de ochtend naar school gegaan, en heb in de middag niet meer gedaan als gitaar spelen, eten, films kijken en lekker in bad gelegen. Wat wel super leuk was, was dat er een pakketje voor mij was gekomen, van een vriendin uit Nederland! Was dus ook de perfecte dag om dat te krijgen aangezien ik anders helemaal een saaie dag had 😊.

Dinsdag 24 april ben ik in de ochtend gewoon naar school gegaan. In de middag heb ik gitaar gespeeld en veel spelletjes gespeelt met Abelina. In de avond zijn we naar de muziek school gegaan, want daar was een klein optreden, wat weer erg leuk was om te zien. Daarna zijn we doorgereden naar de oma, om even een gebakje te eten, want dit was de oma haar echte verjaardag. Daarna zijn we naar huis gegaan en is er niet heel veel bijzonders meer gebeurt.

Woensdag 25 april had ik weer school tot 1. Na school zijn Abelina en ik in de auto gestapt naar Klagenfurt waar we lekker op een tarasje hebben gezeten, met een andere vriendin van Abelina. Want ja, hier was het gewoon nog lekker 26 graden. Daarna zijn we even wat gaan eten en toen zijn we verder gereden naar St. Veit, want daar had ik weer gitaar les. Het ging erg goed, want ik ben nog maar een week geleden begonnen, dus kan best trots zijn op mijn vooruitgang. Daarna op naar huis en ik de avond niet veel meer gedaan.

Vandaag had  ik school tot 3 uur. Na school ben ik spelletjes gaan spelen met Abelina, want bij ons was het weer vandaag niet al te best. Daarna ben ik mijn blog gaan schrijven en voor de rest heb ik dus eigenlijk niet veel gedaan.

Bedankt weer voor het lezen van mijn blog. Aankomend weekend heb ik een lang weekend, want ik ben maandag en dinsdag vrij en omdat ik woensdag weer naar een concert in Wenen ga, ben ik donderdag ook vrij, omdat we dan terug naar huis reizen. Ik heb dus maar 2 daagjes school en daar ben ik toch wel erg blij mee, aangezien ik toch wel een beetje jaloers ben dat het in Nederland alweer meivakantie is.

Weetje:

Van de week was er een dubbele regenboog voor ons huis, wat super mooi was, aangezien de skyline van Althofen in het midden van de regenboog was.

1. Tante Tonny:
    26 april 2018
    Lekker weekje weer voor je Sanne! En wat n prachtige foto's. Hier staat ook alles mooi in bloei. En de tulpen maken t weer kleurrijk. Morgen vieren wij Koningsdag dus zal alles wel oranje zijn. Nou Sanne weer n fijne week en n dikke kus van tante Tonny
  2. Om a:
    26 april 2018
    Leuk weekje hoor.Ik heb van je moeder eenfilmpje gezien.Wat een mooie natuur geniet er lekker van en totvolgende week.
    Liefs oma.XXX.
  3. Wilma:
    26 april 2018
    Hee lieve Sanne!!! Ik mis jouw ook hoor, samen lachen langs de voetballijn!!! Maar in het volgende seizoen gaan we weer samen kijken :)

Geniet nog maar van de komende weken, er staan nog leuke dingen op je programma!

Doe de groeten aan de Stieger-family, speciaal aan je gastvader die mij zulke leuke filmpjes stuurt!

Dikke kus, mama X
  4. Manon:
    28 april 2018
    Lieve Sanne,
    Wat schattig dat je zoveel baby dieren heb gezien! Dat vind ik altijd het leukste van de dierentuin :)
    Fijn dat je een lang weekend hebt en maar twee dagen naar school hoeft, dan heb je toch nog een beetje vakantie! Ik wens je heel veel plezier bij het concert in Wenen!
    XX Manon
  5. Juan:
    28 april 2018
    Hoi Sanne

Dat was dus weer een lekker weekje voor je, maar ook de aankomende ziet er weer goed uit. Dan nog een week of acht en komen wij je opzoeken. Ik heb er zin in

Groetjes van je vadertje