Ik ga er nu toch echt vandoor!!

23 juli 2017 - Petten, Nederland

Aloha!

Allereerst, wat heb ik een leuke reacties gehad over mijn eerste blog! Niet alleen op mijn Facebook en onder mijn blog, maar ook heel veel mensen op straat zeiden dat ik een leuke blog had geschreven!  Dat is natuurlijk super leuk om te horen! Maar nu gaat de tijd toch wel heel erg snel, morgen vlieg ik naar New York waar ik voor 4 dagen blijf. In New York ga ik heel veel leuke dingen doen en leer ik nog wat exchange students kennen. Op 27 juli vlieg met 1 tussenstop door naar Honolulu, waar mijn gezin me komt halen.

In mijn vorige blog had ik verteld dat ik nog veel moest gaan regelen. Op 14 juni kreeg ik een telefoontje van school dat ik was geslaagd, en nog wel Cum Laude ! Tuurlijk kon mijn dag niet meer stuk, ik kan nu echt vertrekken! Het liefste had ik meteen in het vliegtuig gestapt, maar er moest nog meer gebeuren.

17 juni, wat heb ik genoten van deze avond zeg! Op 17 juni vierde ik namelijk mijn geslaagd & afscheidsfeestje! Bijna iedereen die ik had uitgenodigd was gekomen en ik ben er echt achter gekomen dat ik top vrienden heb (dus eigenlijk was het beter als ik geen afscheidsfeestje had, want nu ga ik iedereen nog meer missen). Mijn ouders hadden de vlag van de stok gehaald, zodat iedereen er een tekst op kon schrijven, deze neem ik mee naar Hawaii zodat ik hem op kan hangen en elke dag aan jullie kan denken! (Sorry allemaal, ik heb de vlag al gevonden en weet dus al wat iedereen er op heeft gezet hahaha). Ook hebben vriendinnen geregeld dat iedereen in een boekje had geschreven en dat boekje mag mee in mijn handbagage zodat ik me niet ga vervelen! (Dit boekje is ook al gevonden, maar ik heb het volgehouden om niks te lezen). Van een andere groep vrienden heb ik een polaroid camera gekregen (naja deze kwam even later, maar ik ben er gewoon super blij mee!)! De rest van de cadeautjes waren ook heel leuk en ik wil dan ook iedereen nogmaals heeel erg bedanken! Oke nu even verder, want over dit feestje kan ik nog wel uren doorpraten!

Op 24 juni was ik in Driebergen-Zeist met mijn moeder voor de informatie dag van STS. Jaja wij zijn daar met zijn 2e aangekomen en dat was nog eens een gedoe. Op deze dag hebben we nog wat informatie gekregen, hebben we een heleboel verhalen gehoord van studenten die net terug waren uit Amerika, hebben we geluisterd naar de regels waaraan we ons moeten houden en hebben we een geweldige STS rugzak en shirt gekregen en deze zijn echt lelijk zeg! Als je bedenk laat ik Sanne uit gaan zwaaien morgen, zoek gewoon naar geel op het vliegveld en je zult me vinden! Ook heb ik alle Nederlandse STS studenten leren kennen, die in 2017/2018 het zelfde als ik gaan doen. Wel grappig, want het eerste meisje waarmee ik sprak ging naar Alaska, dus dat is wel even anders als Hawaii!

6 juli, moest ik naar het Amerikaans consulaat voor mijn visum. Mijn moeder en ik dachten, als wij naar Driebergen-Zeist kunnen rijden, dan moet Amsterdam ook wel lukken.... Nou sorry voor een zwarte auto die op 6 juli bijna werd aangereden, sorry fietser en sorry artsen die in de rij stonden bij de parkeergarage waar wij niet konden parkeren! Het was een drama.. Maaar we zijn er aangekomen! Na een half uur in de rij te hebben staan mocht ik naar binnen. Het is super streng daar zeg, als je je telefoon bij je had, moest je in een andere rij staan dan ik en werd die helemaal gecontroleerd, je laptop mocht niet mee naar binnen en dan nog die foto! Je moet dus een andere vorm foto hebben in Amerika dan onze pasfoto's en ik denk dat ik 3 mensen weggestuurd zag worden vanwege de verkeerde foto! Mijne was gelukkig wel goed. Daarna zijn we nog even Amsterdam in geweest om te shoppen en cadeautjes te kopen voor het gezin.

14 juli had ik mijn diploma uitreiking en wat was dat leuk geregeld! Iedereen werd in groepjes verdeeld (zoals de sportieve, de make-up freaks, de ijverige, de fietsers ect.) en dan werd er per groepje een liedje gezongen! Ik hoorde bij de ijverige, omdat ik natuurlijk Cum Laude was geslaagd hahah. Ik heb op deze avond al van verschillende vriendinnen en vrienden afscheid moeten nemen.

Nu is het 23 juli en kan ik de laatste uurtjes aftellen voor mijn vertrek! In de afgelopen dagen heb ik nog een heleboel leuke dingen gedaan met vriendinnen en heb ik van zo veel mogelijk mensen afscheid genomen! Morgen komen er een paar vriendinnen naar mijn huis om me uit te zwaaien en mijn ouders, broer, tante, nicht, neefje en 2 vriendinnen gaan mee naar Schiphol, wat ik echt heel erg leuk vind.

Nou we gaan er weer een einde aan breien voor vandaag en ik zal snel weer een blog schrijven (ik moet nog even kijken hoe vaak ik een blog schrijf, maar ik zal proberen jullie zo veel mogelijk op de hoogte te houden!)

Groetjes!

Sanne

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Maureen:
    23 juli 2017
    Kijk dat is weer een mooi verhaal Sanne!!
    Ik kom je zo nog even gedag zeggen maar bij deze wens ik je heel veel plezier dat je er maar een mooi jaar van mag maken.
    Nog 316 dagen heb je om heel veel lol te maken veel te leren en heel veel plezier te maken voordat je weer op Nederlandse bodem bent. Tot dan xxxx
  2. Maaike:
    23 juli 2017
    Wat leuk geschreven Sanne. Ik wens je een hele goede reis. Eerst even genieten in New York en daarna door naar Hawaii. Wel bijzonder en wij weten waar je komt. Hebben daar 2 x mogen rondreizen. Een geweldige ervaring. Heel veel plezier en maak er een mooi jaar van. Groetjes van ons allemaal xxx
  3. Manon:
    23 juli 2017
    Super leuke blog! Ik wens je heel veel plezier en succes! Ik ga je heel erg missen! X manon!
  4. Wilma:
    23 juli 2017
    Spannend Sanne! Slaap lekker voor de laatste keer in je bedje aan de Singel!!!

Ik ben trots op je en ga de dagen tot je weer thuiskomt aftellen!

Dikke kus van mij!!!

X
  5. Tante Tonny:
    23 juli 2017
    Lieve Sanne, éindelijk is het zover! Van ons nog n big hug en n dikke zoen. Dit was weer n mooie blog en wij hopen nog vele straks te mogen lezen! Nou een héle goeie reis en geniet van alles!! Xxx tante Tonny
  6. Ellen Smit:
    Hoi Sanne.
    Wat een leuke blog zeg, super geschreven! Nu wachten we je verhalen op Hawaï weer af! Nog 1nachtje slapen en dan is het zover! Slaap lekker en tot morgen!
    Liefs van tante Ellen.
  7. Hellen:
    24 juli 2017
    Lieve Sanne, het is zover! Je grote avontuur gaat beginnen. Wij wensen jou ongelofelijk veel plezier tijdens je reis en natuurlijk je verblijf op Hawai. Geweldig dat je deze kans krijg van je lieve ouders. Dit is een ervaring voor het leven. Lieve Sanne, geniet van alles! Een jaar is zo voorbij. Liefs X Max, Hellen, Quinty en Cas
  8. Esther:
    Hoi Sanne,
    Dat was toch ook wat dat ik jullie tegenkwam op Schiphol denkende dat je even een vakantie"tje ging vieren op Kos ofzo maar dat bleek even heeeel anders, wat een ongelooflijk mooie en gave kans voor jou maak er wat moois van ik ga je zeker volgen gr.esther
  9. Om a:
    25 juli 2017
    Ik heb net gehoord dat je goed bent aan gekomen in Newyork. Veel plezier en een goedereis naar Honolulu.vel liefs van mij.xxx
  10. Ellen Smit:
    25 juli 2017
    Geniet nog ff een paar dagen van het mooie New York! En dan op naar het grote avontuur! Alvast een goeie vlucht gewenst!
    Kus Tante Ellen!
  11. Vera:
    26 juli 2017
    Hoi Sanne,
    Wat een mooi begin voor jou in New York. Een hele goeie reis naar Honolulu. Ik wens je een hele mooie tijd in Hawaï.

Gr Vera