eerste week in Hawaii

4 augustus 2017 - Laie, Hawaii, Verenigde Staten

Aloha,

27 juli was te laatste keer dat ik had geschreven. Toen zat ik in het vliegtuig, zo’n beetje boven de oceaan en had nog 5 uur te gaan. Na die 5 uur landde ik in Hawaii en dat voelde toch wel even fijn! Toen ik lande dacht ik, over een uur ben ik klaar met het tillen van mijn 20 kilo handbagage, want ja dat was echt 20 kilo. Ik zocht naar de banden om mijn koffer te pakken tot ik een toilet zag, ik ging naar het toilet en toen ik er uit liep, stonden Eliza en Meilana opeens voor me haha. Ze hadden van die Hawaiikransen bij zich voor mij, dus dat was super lief! Toen hebben we mijn koffers gepakt en zijn we naar “huis” gegaan. De weg naar huis was zo mooi.. We reden langs het strand, door de bergen en alles was groen, dus dat was super cool. En toen was ik thuis. Naja “thuis”. Dat was uhh… apart. Ik stond in een huis met mensen die ik 1 keer eerder had gezien en daar zal ik voor 10 maanden gaan wonen. Ik stond daar met 2 koffers en een rugzak en had eigenlijk geen idee wat ik moest doen. Meilana besloot om mij het huis te laten zien en dat was zo leuk. Het huis is echt een strandhuis en super mooi en gezellig. Toen kwamen 2 meiden en de hond “thuis”, vriendinnen van Meilana uit Nederland. De hond heet Kanani en luistert super goed, goede vervanger voor onze hond dus. Ik besloot te gaan douchen (wat nog een gedoe was, want ik heb er 5 minuten over gedaan om de kraan met warm water aan te krijgen) en daarna gingen we eten. Na het eten gingen we naar het strand om te zwemmen en zonsondergang te kijken, lekker na het douchen. Ik was nog geen 5 minuten in het water en er kwam al een schildpad aan zwemmen, dus dat was echt super gaaf. De zonsondergang was super mooi en een goede afsluiter van de dag. We zijn naar huis gereden en ik ben gaan slapen.

28 juli, mijn 1e echte dag in mijn nieuwe huis en gezin. Ik was wakker om 7:30, dus dat was best netjes met een jetlag. Meilana liet me zien waar ik mijn ontbijt kon vinden en toen ben ik gaan ontbijten. Na het ontbijt moest ik mijn koffer in pakken, want we gingen in de middag naar Waikiki waar we een weekend bleven. Daarna zijn we naar het strand gegaan om te snorkelen. 20 minuutjes met een bus en je kwam op een hele mooie snorkelplek. Het voelde of ik weer terug was in Egypte. Ik kon niet geloven dat dit 20 minuutjes van “huis” was, maar ik kan daar denk ik wel aan wennen hoor. Toen we thuis kwamen ben ik even wezen skypen met Vere en Rachèl, wat wel erg raar was. Hun aan de andere kant van de wereld. Naja beter gezegd: ik aan de andere kant van de wereld hahah. Daarna zijn we met z’n alle in de auto gegaan, op naar Waikiki! We sliepen in het Hilton hotel, dus dat was zo mooi! Toen we aan kwamen zijn we meteen de stad in gegaan om wat te shoppen en te eten. We aten bij de Cheesecake Factory en dat was super lekker. Toen we terug waren in het hotel heb ik even geskypet met het thuisfront en daarna ben ik gaan slapen.

29 juli waren we weer vroeg wakker en gingen we om half 9 ontbijten bij ihop. Pancake breakfast is altijd goed, maar deze pancakes waren echt super lekker. Na het ontbijt gingen we naar het Iolani Palace geweest. Dit is een paleis in Waikiki en is super mooi. Ik ben zelf niet een mega fan van musea, maar dit vond ik wel leuk om te zien. Daarna zijn we gaan eten bij de mall. Ja als je een weekendje weg ga, ga je hier dus 3 keer per dag uiteten. Na het eten gingen we nog even de winkels in en toen kwamen we een meisje tegen, ik had haar nog nooit ontmoet, maar ik was wel al uitgenodigd voor haar verjaardag! Was wel grappig dat ik haar tegen kwam dus hahah. Na de lunch zijn Edith en ik naar het strand gegaan om lekker te chillen. Wel lekker hoor dat warme weer. S’avonds hebben we de leftovers van de vorige dag gegeten, want ja hier heb je genoeg eten voor 2 dagen.

30 juli zat ik al om kwart voor 8 bij het zwembad met een ontbijtje, een muffin en een cookie haha. Daarna zijn we nog even een ochtend wezen zwemmen en toen zijn we weer in de auto gegaan terug naar huis. We hadden wel wat tussen stops. Als eerst zijn we langs de wallmart gegaan. Daar heb ik een paar schoolspullen gekocht en hebben we wat boodschappen gedaan. Daarna zijn we naar een stadje gegaan om te lunchen. Een cheeseburger met patatjes hahah. Daarna hebben we shave ice gehad. Dat is zeg maar een bakje met softijs met daarop een soort van slushpuppie. Super lekker en zeker een aanrader! Daarna zijn we terug gereden naar huis en heb ik nog even met de hond gelopen. S ’avonds nog even lekker op de bank gelegen en toen ben ik gaan slapen.

31 juli, ik dacht dat ik een lekker rustig dagje had. S’ochtends ben ik dus lekker rustig gaan ontbijten. Toen ik op de bank lag, zei Meilana opeens, zullen we naar het strand met Essie. Ik had geen idee wie het was, maar natuurlijk ga ik liever naar het strand als thuis zitten. Essie is een super lief meisje. We zijn eerst naar het strand gegaan en daarna naar het toeristische deel van L’aie om zo te zeggen. We hebben daar een pineapple ijsje gehad en dat was super lekker. Daarna ging Essie naar huis en zijn wij nog even naar een soort museum en winkel in 1 van de ukelele geweest. En dat was echt super leuk. Meilana probeerde me een liedje te leren, maar ik bakte er niks van. Eigenlijk omdat ik het zo slecht kon besloot ik dat ik op ukelele les wou, en ja dat is hier gewoon een vak hahah. We gingen naar huis en hebben even een film gekeken. Toen ben ik gaan douchen en  toen ik klaar was, was Eliza thuis. Ik moest een TB test doen, voordat ik me in kan schrijven voor school, maar omdat ik een bevestiging had dat ik de TB test al had gedaan in Nederland, moest ik meteen naar school. Eenmaal op school aangekomen kreeg ik te horen dat de test niet geldig is hierzo en dat ik dus morgen de test opnieuw moet doen. Okey dan doen we dat maar he. Ik mocht wel alvast mijn vakken kiezen. Ik krijg sowieso American Historic (of Hawaiian Historic), Engels, Wiskunde en Biologie. Als keuze vakken heb ik gekozen voor ukelele les, koken en dansen (jaja, zo’n typische dans van hier haha, weet niet meer hoe het precies heet). Ik hoop dat ik deze vakken alle 3 ook krijg, maar dat krijg ik vrijdag te horen. Na school gingen we naar huis. Ik ging nog even chillen en toen ging ik helpen met eten koken (even oefenen voor school hahah). Na het eten hebben we foto’s van vroeger gekeken en daarna heb ik nog wat tv gekeken.

1 augustus. Ik begon deze dag vroeg. 6:30. Jetlag. In de ochtend gingen we souvenirtjes kopen voor de andere Nederlandse meiden. Daarna gingen we lunchen en toen moest ik om 2 uur naar een dorpje voor de TB test. Ik was zenuwachtig. Meilana had me verteld dat ik een prik kreeg en dat er dan wat in mijn arm werd geschoten en dat ik dan een bobbeltje kreeg op mijn arm. Na een paar dagen zou dit bobbeltje weer weggaan en dan was alles goed. Maar wat er in werd geschoten geen idee, en door een naald? Ik was ook op een andere plek, niet op de plek waar ik normaal prikken haal. Ik stond dus harstikke zenuwachtig in de rij en Eliza en Meilana gingen me wat engelse woorden vertellen die ik nodig zou hebben. Uit eindelijk was ik aan de beurt. Ik wou niks zien, dus deed mijn hand voor mijn ogen. Zit ik daar met zenuwen gaan Eliza en de zuster nog even praten. Voor misschien een minuut, maar ik zat met mijn hand voor mijn ogen in zenuwen te wachten, dus deze minuut leek wel een uur. Ondertussen zat Meilana me uit te lachen aan de andere kant van de kamer hahah. Nou daar kwam de zuster met een prikje dat echt super klein was. Ik dacht nog zal ik misschien een kleine knal horen? Nou nee dus. Ik denk dat het nog erger is om door een mug gestoken te worden. Meilana bedoelde met er wordt wat in je arm geschoten, er wordt wat in je arm gespoten. Er was dus echt niks aan de hand hahah. En ik dacht ook dat dat bobbeltje wel minimaal 2 bij 2 cm was. Nou het was eerder 2 bij 2 millimeter. We hebben dus echt een half uur om dit misverstandje gelachen hahahha. Daarna zijn we naar het postkantoor gegaan om een pakketje op te sturen naar de zus van Meilana en toen zijn we pizza gaan eten. Hele goede pizza. Nog even de stad in geweest om wat kleren voor school te kopen (waar ik heel slecht in ben) en toen zijn we weer richting huis gegaan. Toen we thuis kwamen ben ik even een half uurtje wezen slapen en toen kwamen de andere 2 Nederlandse meiden thuis, samen met een andere Nederlandse familie. De zoon van die fam zat in de klas bij de andere meiden en hun waren hier op vakantie, dus ze hadden een meeting. Was wel gezellig met een huis vol Nederlanders en Eliza hahah. Daarna ben ik even wezen douchen en toen ben ik gaan slapen.

2 augustus, de eerst dag dat ik heb uitgeslapen. Naja tot 8:20 dan. Deze dag heb ik niet heel veel gedaan. Ik heb opgezocht hoe ik een sportclub kan joinen (hoop dat het gelukt is) en lekker een filmpje gekeken. S’middags ben ik nog even langs school geweest. Meilana moest haar senior picture maken en de andere Nederlandse meiden en ik wilde een shirt kopen, maar jammer genoeg was de winkel dicht. Naja ik heb nog 10 maanden de tijd, dus dat moet wel lukken denk ik. S’avonds hebben we met z’n alle taco’s gemaakt en heb ik nog even met de hond gelopen. Daarna nog even gedoucht en ben ik gaan slapen want morgen begint de dag vroeg. 3:00 gaat mijn wekker en ga ik naar de airport om de andere Nederlanders weg te brengen.

3 augustus begon mijn dag vroeg. 3:00 uur ging mijn wekker en om half 4 moest ik in de auto zitten naar het vliegveld. We gingen Edith en Marit weg brengen (de Nederlanders). Daarna gingen we meteen door naar de tante van Meilana. Om 5 uur s’ochtends stelde ik me voor en ben ik nog even een uurtje gaan slapen. De tante heeft 4 (super schattige en lieve) kinderen. 3 meisjes en 1 jongen. Om half 7 werd ik dan ook vrolijk wakker door het gegil in huis. 7 uur ben ik maar mn bed uitgegaan, want het gegil hield ook niet op. Toen ben ik met de kids en Meilana stenen gaan verven en hebben we een film gekeken. Was heel gezellig. We hadden als ontbijt (naja voor mij was het mijn 2e ontbijt en een te vroege lunch) nachos met kaas en een koekje. Wel lekker hahah. Na het “ontbijt” hebben we de film afgekeken en toen zijn we naar de tb kliniek gegaan, om mijn papieren te halen. Daarna zijn we gaan shoppen met zn alle (tante, Meilana, 3 meiden, 1 jongetje en ik) gaan shoppen. Was super gezellig. Ik ben eindelijk geslaagd voor mijn schooltas, lunchbox en hardloopschoenen. Daarna zijn we gaan lunchen. We gingen bij een heel leuk sushi restaurant lunchen. Je had een tablet bij de tafel waar je je bestelling kon uitzoeken. Toen moest je je bestelling verzenden naar de keuken en dan moest je even wachten. Na een paar minuten kwam er een treintje aanrijden met je bestelling. Super grappig  dus. (Eigenlijk was het leuk voor de kinderen, maar ik had het nog nooit gezien, dus ik heb ook genoten). Na de lunch nog even wat schoolspullen gehaald voor de kids en toen zijn we richting huis gegaan. Ik was super moe, want het was al (ál) half 7. Hahah. Toen ik thuis kwam ben ik mijn koffers gaan uitpakken, want dat kon eindelijk omdat de Nederlandse meiden weg zijn. Nog even wat gegeten en nu ben ik mijn blog aan het schrijven. Het is half 10, dus dat betekend bedtijd!

Welterusten (voor jullie goedemorgen) allemaal en bedankt voor het lezen van mijn blog!

Groetjes!

Sanne

Ff nog wat grappige dingen wat ik niet in mijn blog heb geschreven.

1. Er lopen hier kippen en kuikens op straat. Overal. Mijn gezin wordt al langzaam gek van de zin, ‘kijk een kip/kuiken’.

2. De slakken zijn hier ook anders, maar das toch even minder belangrijk als de kippen.

3. Hawaii is heel anders dan ik had verwacht. Ik heb nog bijna geen normaal huis gezien, alleen maar strandhuizen, het is best klein (ondanks dat je heel lang moet rijden, maar dat komt omdat je om alle bergen heen moet rijden) en er zijn nog veel meer dingen, waar ik nu even niet op kan komen.

4. Mijn eiland is een beetje verdeeld in 2 stukken. De ene helft noemen we Town en de andere helft is Country. Ik heb geluk, want ik woon in Country en dat is veeeel mooier dan Town. Country is veel groener en in Town is er altijd fille.

ps: ik heb foto's toegevoegd!

1. Tante Tonny:
    4 augustus 2017
    Lieve Sanne, wat lekker dat je goed bent aangekomen en dat je zo geniet! Mooi vakkenpakket heb je ook. Maak er n mooi weekend en ik hoop dat je t op school ook zo naar je zin zult hebben. Wij hopen dat t Nederlands dames voetbal as zondag kampioen wordt! Groetjes en liefs van tante Tonny
  2. Wilma:
    Lieve Sanne,

wat heb je weer een leuke blog geschreven! Zou gelachen om jou verhaal van je in enting! Viel het tegen dat er geen knal te horen was?

Sanne, maak er een leuke week van!

ik wens je veel succes tijdens je eerste schooldag en ben benieuwd hoe je volgende blog weer zal zijn!

Dikke kus mamma
  3. Nichtje Joyce:
    4 augustus 2017
    Wat heb je weer onwijs leuk geschreven Sanne! En die foto's ook echt onwijs mooi!! Ik wens je alvast heel veel plezier op school!! Ik kijk al uit naar je volgende mooie verhaal!

Xxxxxxxx
  4. Yvonne:
    4 augustus 2017
    Wat een goed verhaal Sanne, zo is het net of wij er bij zijn. Ik denk dat ik Mayte Joes en Pippa dit ook laat lezen, misschien worden ze wel net zo enthousiast als jij om een jaartje naar Amerika te gaan. Fijn eerste schoolweek!
  5. Om a:
    4 augustus 2017
    Wat geniet ik van jouw verhalen,hetis net of je hettegen mij verteld.Sanne hoe laat is het bi jouw donker?Ik wens je veel succes op school.En ik kijkuit naar je volgende blog.Liefs van opa en oma.xxx
  6. Sophie:
    4 augustus 2017
    Weer een super leuk verhaal! Ik lees ze met plezier ❤. En wat een mooie foto's! Veel plezier in je eerste schoolweek!
    Kusjes Sophie
  7. Manon:
    5 augustus 2017
    fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt! leuke vakken heb je gekozen! Ik kijk weer uit naar je volgende blog!
    xx Manon!
  8. Roger Moonen:
    6 augustus 2017
    Wallmart is zeker groter dan de spar ?Leuk om te lezen dat je het daar naar je zin hebt groet van alle sparretjes uit petten!
  9. Sandra:
    7 augustus 2017
    Hoi sanne zo jij hebt al veel beleeft en gezien meid tante sandra wenst je veel plezier op school en succes ,n fijne week sanne