Mijn eerste meet!

8 september 2017 - Laie, Hawaii, Verenigde Staten

Goede morgen allemaal!

En dan is het weer donderdag, weer een week verder. Ondertussen is de maand september begonnen. Bijna al mijn vrienden in Nederland gaan weer naar school, gtst is weer begonnen (ja ik ben een trouwe fan en kijk dit dan ook zeker terug als ik tijd kan vinden) en iedereen zijn normale leven begint weer. En ondertussen zit ik nog steeds aan de andere kant van de wereld van het Hawaiiaanse zonnetje te genieten. Vanaf deze week heb ik nog 9 maanden te gaan hierzo. Deze week heb ik weer een hele boel gedaan in het weekend, maar ik merk dat ik steeds minder te vertellen heb over mijn schooldagen en zal die dagen dan ook kort houden, want om nou bij elke dag het zelfde te zeggen heeft ook niet zo veel zin. Deze week had ik op maandag vrij vanwege Labor day.

Vrijdag 1 September had ik een nieuwe dag school. Ik kan me nu een week later even niet herinneren of er wat bijzonders was gebeurt. Ik was in de middag niet naar cross country gegaan, had gekozen voor een lekker middagje rust. 2 meiden waar ik soms mee omga op school gingen met Meilana chillen en daar heb ik dus even lekker bij gezeten. Was wel gezellig. Ik ben in de avond vroeg gaan slapen.

Zaterdag 2 september was toch wel een bijzondere dag voor mij. We hadden onze eerste wedstrijd voor cross country. Om 5:15 ging mijn wekker. Na een goed ontbijtje, en heel veel water drinken ben ik om 6 uur in de auto gestapt naar school. We gingen naar de wedstrijd met een mini schoolbus. Nadat we wat foto’s hadden gemaakt met het team zijn we de bus in gestapt. Dat was wel heel erg leuk vond ik, met mijn nieuwe vrienden zat ik in een Amerikaanse schoolbus en reden we langs de witte stranden van Hawaii en door de bergen. Na drie kwartier kwamen we op een school waar de wedstrijd plaats vond. We hadden ons aangemeld en kregen allemaal een nummer. Daarna zijn we in gaan lopen. Het inlopen was dus 1 ronde van de wedstrijd hardlopen en dat was dus ongeveer 1 mijl (1,6 km). Daarna was ik eigenlijk al best moe hahah. En na die ronde werd ik dus ook heel zenuwachtig. Ik moest die ronde 3 keer gaan lopen zo hard als ik kon, met schoenen die niet heel erg goed waren en ik was een week ziek geweest en had bijna niet getraind. We gingen stretchen en het enige wat ik dacht was: ‘hoe kom ik hier onderuit?’. En ja dat kon ik niet bedenken en voor dat ik het wist stond ik op de startlijn, waar we de start gingen oefenen. Daarna gingen we snel bidden, wat ik toch wel erg gaaf vond. Iedereen was zenuwachtig, iedereen was bezig met de wedstrijd, alle andere teams waren aan het trainen voor de start, de scheids was de laatste dingen aan het regelen en het was één chaos, maar mijn team maakte tijd om te bidden voor een goede wedstrijd. En toen stond ik daar, de scheids ging aftellen en toen de toeter afging begon iedereen te rennen. En ik rende mee. Ik voelde tranen op mijn wangen van de zenuwen, maar ik was al begonnen. En voor dat ik het wist was de eerste mijl voorbij. En toen kwam ik erachter dat ik veel sneller aan het rennen was dan dat ik eigenlijk kon. Er was nog maar een mijl om en ik kon al niet meer. En toen ging ik slomer rennen en kwam ik een teamgenoot tegen. Zij had het ook heel zwaar en was net als ik te snel van start gegaan. na de 2e mijl hebben we besloten om te gaan lopen. En toen waren we bijna aan het einde. Bijna een mijl gelopen, maar we zagen de finish, dus we zijn gaan rennen en uiteindelijk gaan sprinten. We zijn met z’n 2e door de finish gerent, na 33 minuten. Ik denk dat ik dus sneller had gekund als ik mijn eerste mijl niet te snel had gerent, maar ik vind het een goede tijd voor mijn eerste wedstrijd. We zijn niet als laatste gefinisht en hebben het toch gedaan. We moesten meteen door naar de startlijn om de jongens uit het team aan te moedigen. Ik weet niet wat ik leuker vond, het finishen van mijn eigen hardloop wedstijd, of de jongens mogen toejuichen bij de finish. Want wat is het leuk om de schoolspirit te zien bij zo’n wedstrijd. Na de wedstrijd zijn we eigenlijk best snel weer terug gegaan naar huis. ’s Middags ben ik naar het strand geweest met Minami en daarna heb ik nog even geslapen. In de avond was er een hele mooie zonsondergang en was ik samen met Eliza naar de bioscoop geweest, wat erg gezellig was.

Zondag 3 September was ik niet naar de kerk gegaan. In de ochtend ben ik even op het strand geweest met de hond en toen ben ik huiswerk gaan maken. In de middag gingen we naar kennissen om taco’s te eten. Daarna gingen we met z’n alle naar het bos om even te lopen en ik mocht meerijden in een jeep, wat ik echt super leuk vond. Het bos was echt super mooi en toen we op het einde van de wandeling waren hadden we uitzicht op de oceaan en de bergen. Dat was zo mooi.  ’s Avonds hebben we nog een yoga les gehad van de tante en toen zijn we weer naar huis gegaan.

Maandag 4 september ben ik mijn ochtend begonnen met een rondje hardlopen en daarna heb ik nog even met m’n familie geskypt. Om 12 uur kwam Minami me ophalen, wat we gingen naar chinaman’s had. Dat is een eilandje waar je naartoe kan met een kajak en dan kan je hiken naar de top. We gingen met Minami, Anne en de moeder van Minami. Het was echt super gaaf en het uitzicht op de top was zo mooi. Ik denk dat ik nog nooit zo iets gaafs heb gezien. De hike was best zwaar, maar dat was het zeker waard. Toen we klaar waren zijn we nog even naar de mall gegaan met zijn alle en toen gingen we weer richting huis. ’s Avonds heb ik mijn laatste huiswerk gehad en toen zat mijn lange weekend er weer op.

Disdag 5 september begon er weer een nieuwe schoolweek. Ik had weer mijn lekker dag met alleen tekenen, koken, ukelele en biologie dus de dag ging lekker snel voorbij. In de middag hadden we weer cross country, maar ik vond het echt te heet om te rennen wat de rest rende. Zij hadden namelijk 5 mijl gerent, wat 8 km is, maar ik heb het lekker bij 5 kilometer gehouden, wat ik al ver genoeg vind. ’s Avonds heb ik niet veel bijzonders gedaan.

Woensdag 6 september begon ik mijn dag met school. Ik heb mijn wiskunde klas veranderd en heb nu een vele betere klas en leraar, dus daar was ik wel erg blij mee. ’s Middags weer naar cross country geweest en ’s avonds heb ik heel hard geleerd, voor weer een nieuwe history of Hawaii test en een presentatie voor American Literture. In de avond ging ik met Eliza een ijsje halen en toen we terug naar huis reden zagen we dat de lucht heel mooi was, dus we zijn gestopt bij de point om even lekker te genieten van het uitzicht.

Donderdag 7 september had ik het 2e uur een history test en dat ging veel beter als verwacht. Ik heb 15 van de 15 punten gekregen en had dus een dikke A. daar was ik toch wel erg blij mee. Het 4e uur had ik mijn presentatie en die ging ook beter als verwacht, maar daar heb ik mijn cijfer nog niet voor gekregen. Voorderest was er niet veel bijzonders op school. Ik was niet naar cross country gegaan, want had veel huiswerk en in de avond kwam er iemand van STS om te kijken of het huis goed was ofzo. Het was heel raar en hij was ook weer weg in 5 minuten haha. Daarna zijn we naar een taco huis gegaan en heb daar heel erg lekker gegeten. Toen we thuis kwamen mijn laatste huiswerk gemaakt en toen ben ik mijn blog gaan schrijven, wat toch ook best wat tijd in beslag neemt. En onder tussen is het alweer 9:10 PM en ga ik me zo klaar maken voor bed.

Ik wil iedereen weer bedanken voor het lezen van mijn blog!

Dikke kus !

Sanne

En om niet te vergeten, de weetjes van mijn week.

1) Ik heb voor het eerst een leraar een powernap zien doen. Gewoon in de lunch. Ik vond het heel apart, maar de andere leerlingen trokken zich er niks van aan dus denk dat het best normaal was.

2) Het is ook normaal dat er gegeten wordt tijden de les en mijn wiskunde leraar is dan ook altijd aan het eten onder de les.

3) Ik sta nog maar 1 B en voor de rest alleen maar A’s.

1. Wilma:
    8 september 2017
    Aloha! Wat heb je weer een leuke blog geschreven!!! En wat ben ik trots op je dat je de meet hebt gelopen! Wat had ik graag langs de kant gestaan om je aan te moedigen, maar helaas is dat niet zo... :( Sanne, geniet weer van deze week!!! Lufjoe xxx
  2. Tante Tonny:
    8 september 2017
    Goed gedaan Sanne! En weer van die prachtige foto's!! Superleuk om je via facetime gesproken te hebben en je ukelille vind ik ook mooi met die glitters!!! Nou Sanne groetjes aan je familie en tot blogs!
  3. Nichtje Joyce:
    8 september 2017
    Nou Sanne, ik vind het knap hoor in die hitte rennen! Ik zou het niet kunnen! Ik ben nog altijd verbaasd over wat jij allemaal in een week doet, veeeeel zeg! En wat een gave dingen! Lieverd ik wens je weer een fijne week! Dikke kus!
    Xx
  4. Om a:
    8 september 2017
    Wat weer een mooi verhaal,knap hoor dat je het volgehouden hebt met hardlopen.Lekker dat het zo goed gaat op school.Oma is trots op je.Sanne weer een goede week en succes.Liefs van oma.XXX.
  5. Rick:
    Hey sannn!
    Weer een super leuke blog hoor! Wat heb je het vet. Zit ik hier in de bus in de regen met al mijn 3 jaar jongere klas genoten onderweg naar Utrecht om een Shakespeare play te kijken! Had liever jou willen zijn haha!

Veel plezier weer deze week, kijk weer uit naar je nieuwe blog!
    Xx Rick
  6. Gitta Rotteveel:
    Hallo lekkere geluksvogel,
    Jij hebt lekker een heerlijk zonnetje en hier plens het al heel de dag.
    volgens mij ga je D. Schipper achterna en moet de hele fam naar de volgende spelen in Japan om jou aan te moedigen. Sanne geniet lekker van alles en groetjes uit Heiloo.
  7. Mirte:
    9 september 2017
    Leuke blog weer!! Enjoy X
  8. Ellen Smit:
    9 september 2017
    Hoi Sanne,
    Wat geniet ik toch elke keer weer van jou verhalen en wat maak je veel mee!
    Mooie presatie van je hoor dat je de finish hebt bereikt met hardlopen, ik doe het je niet na! En lekker dat het op school ook zo goed gaat!
    Heel veel plezier maar weer en tot de volgende blog! Dikke kus, tante Ellen.
  9. Manon:
    12 september 2017
    Heei Sanne,
    Ben super trots op je dat je de finish gehaald hebt! je hebt weer een leuk blog geschreven met leuke foto's erbij. Vooral die foto met die Victoria's Secret tasjes erop vind ik erg leuk hahaha!
    xx Manon!