53 dagen terug stond ik op het vliegveld!

15 september 2017 - Laie, Hawaii, Verenigde Staten

Haiii allemaal!

53 dagen geleden was ik mijn laatste spullen in mijn koffer aan het doen voor vertrek. Op die dag heb ik gedag gezegd tegen de laatste vrienden en familie leden, die ik nu alweer 52 dagen en een paar uur niet meer heb gezien. En nu ik er eigenlijk over nadenk zijn 53 dagen best wel veel dagen, en die zijn voorbij gevlogen. Net als de afgelopen week weer.

Vrijdag ben ik gewoon naar school geweest. ’s Middags training en ’s avonds heb ik niet veel bijzonders gedaan denk ik.

Zaterdag 9 september had ik voor het eerst een beetje uitgeslapen. Naja tot half 9 dan, maar dat is beter als 7 uur. Toen ik wakker werd ben ik met Eliza met de hond gaan lopen en toen ik thuis kwam ben ik me snel klaar gaan maken voor het strand. We gingen naar het strand met de tante (Amanda) en de kids. Voordat we op het strand kwamen moesten we eerst over een soort van rotsen heel lopen. Je kon zien dat er op de rotsen een lange tijd geleden lava was geweest, er zaten allemaal van die gleuven in. Dat was dus wel gaaf. Er waren hogen golven en hebben bijna de hele tijd gezwommen, wat erg gezellig was. Toen ik thuis kwam ben ik me klaar gaan maken voor mijn tweede hardloop wedstrijd. Ik was super nerveus, want er was mijn verteld dat er heel veel bergen in deze route zaten. Om kwart over 2 kwam Kimm, een meisje uit me team, me ophalen en reden we naar de meet. Toen we aankwamen schrok ik toch wel even. De race was echt heel erg groot en er waren dus ook heel veel mensen. Er waren teams gekomen van het vaste land (California/Washington)en er waren gewoon teams uit Hawaii. Om half 5 was het onze beurt om te lopen. Ik had besloten om niet te gaan voor een hele snelle tijd, maar mijn doel was om gewoon te blijven rennen. En dat is me gelukt! Gelukkig. Oh en het was dit keer 5 kilometer en ik heb er 29 (!! 4 minuten sneller!) minuten over gedaan. Ik was aan het rennen en er was een meisje die elke keer ging lopen en dan weer heel snel ging rennen, waardoor ik haar elke keer weer tegen kwam. Bijna bij de finish begon ze bijna over te geven omdat ze het zo zwaar had, en ik voelde me wel schuldig dat ik door rende, maar ik moest mijn doel halen en ik was er bijna. Voorderest was alles gewoon super gezellig bij de wedstrijd en heb ik weer genoten. De race was trouwens super mooi, we rende door de bergen en langs het strand! Toen ik thuis kwam heb ik nog even met de hond gelopen en toen heb ik lekker op de bank gelegen, want ik vond dat ik toch wel weer genoeg gedaan had.

Zondag 10 september had ik in de ochtend met mijn moeder geskypt. Om 11 uur zijn we gaan koken en om 12 uur zaten we weer aan het dinner voor de lunch, samen met Amanda, de nichtjes en het neefje. Het neefje had allemaal slijm in zijn haar gekregen. Dus na een paar uur twijfelen tussen het haar knippen of het proberen te wassen, heb ik toch maar de shampoo erbij gepakt om zijn haar te wassen en gelukkig lukte dat. Hij was wel erg blij toen dat slijm uit zijn haar was hahaha. We hebben ook zandkoekjes proberen te bakken, maar er was geen bakpapier en met folie lukt dat dus niet.. Uit eindelijk maar een brownies in de oven gegooid. In de avond heb ik nog wat huiswerk gemaakt en toen ben ik gaan slapen.

Maandag tot en met donderdag had ik gewoon school. Ik moest voor ukelele mezelf filmen, terwijl ik een liedje speelde en zong (wat toch wel 1 van mijn ergste huiswerk ooit is geweest). Voor tekenen heb ik een stil leven afgerond. Maandag heb ik lunch gekocht op school, wat op zich wel lekker was, maar ik weet nou niet of het veel beter was als een broodje pindakaas. Ik ben dinsdag niet naar de training geweest, maar ben in plaats van dat naar de mac geweest, wat wel grappig was, 5 kilometer rennen skippen voor een cheeseburger hahah. We hadden gister veel te veel pizza, omdat Eliza de jongen achter de kassa irritant vond en toen raakte ze gefrustreerd en bestelde ze 1 pizza meer dan nodig was, terwijl we altijd al leftovers hebben. (Ik had dus vandaag wel lekker pizza voor lunch). En ik ben net bij de tacobell geweest om wat te eten en we zijn daarna doorgereden naar Amanda en hebben lekker aan het strand gezeten.

Zo als jullie zien worden mijn blogs steeds korter, maar dan zijn jullie weer sneller klaar met lezen  toch😊! Bekijk alles van de positieve kant!

Ik wens jullie allemaal weer veel succes op school en op het werk! En ik denk toch wel nog elke dag aan jullie hoor!

Dikke kus,

Sanne

En nog even de (random) weetjes van deze week:

1. Ik heb een mega grote pad gezien (zo’n kikker). Ik denk toch wel de grootste die ik ooit in mijn leven had gezien.

2. Ik begin me al meer te irriteren aan de kippen hier op straat, als je in je bed ligt is het toch best wel irritant als je ze hoort krijsen.

3. Wij hebben een papaja boom in de tuin.

4. Ik heb geen idee wie mijn blog allemaal leest, maar mijn laatste 2 blogs zijn alle 2 binnen 1 dag tussen 900 en de 1000 keer bekeken(!!!!)

1. Maureen:
    15 september 2017
    Wauw wat knap die 5 km binnen een half uur. Ik ga morgen weer proberen de dam by night te lopen maar die snelheid Red ik lang niet hoor!!. Weer mooie foto's en een leuk verhaal. We blijven hier goed op de hoogte van al je mooie avonturen of het nu lang of kort is het blijft leuk.
    Geniet lekker van je weekend en ik lees volgende week graag weer wat je gedaan hebt. Xxx
  2. Yvonne:
    15 september 2017
    hai Sanne, ik ben een van die lezers en dan blijf ik ! geweldige verhalen en super foto's iedere keer!
  3. Jacqueline ( mama Susan ):
    15 september 2017
    Ik zit nu in het heerlijke warme spanje en ook hier vind ik het weer heel erg leuk om onder het genot van een kopje koffie je avonturen te lezen , tot volgende week , dikke knuffel
  4. Om a:
    15 september 2017
    Jouw verhalen iets korter maar het blijft leuk lezen.Sanne wat is een papajaboom?Ik vind je stilleven heel mooi een verborgen talend.Sanne een goede week en een dikke kus van oma.xxx
  5. Wilma:
    15 september 2017
    Hier is ook één van je duizend trouwe lezers!!! Hoe kort of hoe lang ook, het blijft leuk om te lezen! Enne.... dat filmpje dat je hebt gemaakt met je ukelele.... krijgen we dat ook nog te zien? Oh ja, en ik ben trots op je hardloopprestatie, onder de 30 minuten, je bent een toppertje! HVJ, xxx mama
  6. Nanda van ravenswaaij:
    15 september 2017
    Wat super knap van je 5 km in een half uur, wij doen het je niet na. Je hebt weer een leuk verslag geschreven ook al is het korter dan de andere haha. Nu zijn we weer een beetje op de hoogte. xx Nanda en Demi
  7. Manon:
    Heei Sanne,
    fijn om te horen dat je tweede hardloopwedstrijd zo'n succes was! Leuke foto's en ik heb weer erg genoten van je blog!
    x Manon!
  8. Vera:
    15 september 2017
    Hoi Sanne, je vroeg je af wie jou blogs allemaal lezen?
    Daar zit ik dus bij, heel leuk om te lezen wat jij allemaal mee maak! Wat heb je een doorzettingsvermogen met de 5 km hardlopen goed gedaan hoor!
    Ga zo door en geniet van je mooie momenten.

Groetjes uit Obdam
  9. Tante Tonny:
    16 september 2017
    Aloha Sanne, ondanks dat je blog korter dan de vorige keren is blijft het leuk om te lezen hoe jouw hawaiiaanse leventje er uit ziet! Wat een verborgen talenten heb je eigenlijk, goed kumnen hardlopen en als ik naar t stilleven kijk; super knap gemaakt! Oma liet net de foto van jullie papajaboom zien. Mooi hoor! Zo ook weer al die mooie foto's. Echt jaloersmakend. Vooral als je bedenkt dat hier weer flink geregend heeft. Hopelijk schijnt de zon nog wel ff van t weekend want dan hebben we kermis! En oo ja je moeder heeft ook dr talenten hoor; we zijn samen n toernooitje aan t tennissen en dat gaat best leuk! Nou Sanne wwer n fijne week en tot de volgende blog!!