Dagje Salzburg en rustig weekje

17 mei 2018 - Althofen, Oostenrijk

Hii hallo, daar ben ik weer!

Deze week heb ik een druk weekend gehad, maar heb ik in de weekdagen eigenlijk niet veel gedaan.

Vrijdag 11 mei hebben we in de ochtend een beetje rustig aan gedaan. Om 1 uur zijn we dus in de auto gestapt. Eerst hebben we bloemen gekocht om bij het graf van Abelina haar overgroot oma te leggen. Daarna zijn we doorgereden naar de tante van Abelina. Daar hebben we oude foto’s terug gekeken van Abelina en haar familie en hebben we een kopje koffie gedronken. Daarna zijn we door gereden naar de andere tante en daar hebben we ook lekker gezeten en lekker cake gegeten. Na de tantes zijn we doorgereden naar verschillende woonwinkels want we moesten wat spullen voor de badkamer hebben en toen konden we het natuurlijk niet laten om nog even te shoppen. Toen we in de stad waren zijn we Micheal, een vriendin van Abelina tegen gekomen en gingen we even wat coffee drinken. En aangezien dat erg gezellig was hadden we besloten om in de auto te stappen, langs de mac te rijden en toen door naar de bioscoop om een filmpie te kijken. De film was natuurlijk ik het Duits, en toen kwam ik er wel achter dat mijn Duits echt wel verbeterd is, aangezien ik zo’n beetje alles wel verstond. Hele gezellige dag gehad dus.

Zaterdag 12 mei ging mijn wekker weer vroeg en zat ik om 11 uur bij de kapper. Even de haartjes weer bijgeknipt en gekleurd. Toen ik thuis was heb ik gitaar gespeeld en toen geluncht. Abelina moest helpen bij de muziek school, maar ik bleef thuis omdat ik wel lekker aan het oefenen was. Toen ik uitgespeeld was ben ik lekker in het zonnetje gaan liggen en heb ik een filmpje gekeken. In de avond hebben we lekker gegeten, omdat we met Moederdag weggingen, dus we hadden een dag eerder een Moederdag dinner. Voor de rest heb ik niet meer heel veel gedaan.

Zondag 13 mei was het Moederdag! En dit jaar had ik dus 2 moeders die ik in het zonnetje moest zetten. Aangezien mijn echte mamma een beetje ver weg was, was dat een beetje moeilijk, maar ik heb natuurlijk wel wat naar haar opgestuurd. Aan mijn gastmoeder had ik een bedankje gegeven in de ochtend. Om 8 uur zaten we alweer in de auto. We gingen namelijk naar Salzburg! Rond 11 uur kwamen we aan en toen zijn we naar verschillende sight seeings geweest. Het geboorte huis van Mozart en de liebesbrücke hebben we onder andere gezien. Rond 1 uur hebben we wat gedronken en toen zijn we door gegaan naar het bekende kasteel van Salzburg. Daar zijn we rond gaan kijken wat erg gaaf was om te zien en het uitzicht was ook super gaaf, over heel Salzburg. Toen we klaar  waren en naar buiten liepen zagen we een winkel waar je hele gave foto’s kon maken in een oude stijl. En natuurlijk konden Abelina en ik het niet laten om daar naar binnen te stappen en de oude jurken uit de kast te trekken. De foto’s zijn super gaaf geworden, dus ik zal zeker even een kijkje nemen bij mijn foto’s als je die wilt zien. Als je in Salzburg kom is het wel een echte aanrader dus. Na de foto’s zijn we nog even naar een kerk gegaan, waar de broer van Abelina misschien wilt trouwen. Hij gaat namelijk augustus 2019 trouwen, dus voor mij weer een reden om terug naar Oostenrijk te gaan. Na het bezoekje aan de kerk zijn we weer in de auto gestapt en naar huis gereden. Onderweg naar huis konden we het niet laten om nog even een burgertje bij de mac te halen en dat hebben we dus ook lekker gedaan. Toen ik thuis kwam heb ik lekker gedoucht en toen was het alweer tijd voor bed.

Maandag was ik eerst naar school geweest, tot 3 uur. Toen ik thuis kwam had ik knallende koppijn en ben ik op bed gaan liggen, waar ik pas weer op dinsdag ochtend uit kwam. Omdat mijn klas een groot tentamen had, had ik de eerste 4 uur vrij, aangezien ik niet in het klas lokaal aanwezig kon zijn. Dus ik had maar lekker 2 uurtjes school. En terwijl het bij jullie super lekker weer was, was het bij ons super slecht weer, dus hebben ik en Abelina besloten om weer een spelletjes middag te houden. In de avond hen ik nog wat gitaar gespeeld en dat was het wel.

Woensdag was het weer nog niet opgeknapt. We zouden eigenlijk voor school gaan hardlopen voor een goed doel, maar dat werd dan ook afgelast… In de middag heb ik een beetje het zelfde gedaan als de dag ervoor. Spelletjes gespeeld, gitaar gespeeld alleen heb ik ook nog met mijn moeder en een vriend uit Nederland gefacetimed, wat weer erg gezellig was. Voor de rest is er niet veel bijzonders gebeurt.

Vanmorgen ben ik weer naar school gegaan. Op donderdag heb ik school tot 3, maar zijn mijn laatste 3 uur wel erg leuk. Ik heb dan namelijk Engels, met een klein groepje uit mijn klas waar al mijn vriendinnen bij zitten en in die Engels klas praten we eigenlijk over van alles en nog wat, zodat we onze Engels kunnen verbeteren door te praten. Na school ben ik naar huis gegaan en heb ik lekkere pasta gegeten. Daarna even een film gekeken en nog wat gitaar gespeeld en toen ging ik weer naar de muziek school, want daar had ik weer gitaarles. Ik merk wel al dat t gitaar spelen vooruit gaat, maar ik vind het allemaal wel super moeilijk.. Maar gelukkig heb ik er wel veel plezier in. Na mijn les hebben mijn gastmoeder, mijn gitaar leraar, zijn vrouw en ik even wat gedronken in een restaurantje in de muziek school, aangezien mijn gastmoeder goed bevriend met hen is. En nu ben ik weer thuis. Ik heb net gedoucht en toen ben ik onder het genot van een soepje mijn blog aan het schrijven.

Ik hoop dat jullie het nog een beetje leuk vinden om te lezen wat ik allemaal doe. Ik ben al weer gewent aan mijn leventje hier en daardoor merk ik ook dat ik al minder te vertellen heb in mijn blogs, maar ik probeer er nog elke week wat van te maken!

Ik wens iedereen weer een fijn pinksterweekend!

Dikke kus,

Sanne

Weetje:

Waarschijnlijk komt er nog een blog nadat ik terug ben uit Oostenrijk, omdat naar Costa Rica ga om te helpen met een vrijwilligers project met schildpadden, wat ik natuurlijk enorm gaaf vind!!

1. Tante Tonny:
    17 mei 2018
    Ja hoor t is je gelukt ! Weer n leuke blog. Idd hele mooie foto's en je haar is ook goed gestyled! Lekker dat je je daar zo thuis voelt en jeetje Sanne je wordt n echte globetrotter, wat gááf!! Dikke kus tante Tonny
  2. Om a:
    17 mei 2018
    Hoy Sanne..
    Wat geniet ik van jouw mooie foto's en blogs.
    Ik wens je fijne pinksterdagen en tot volgende week.
    Liefs oma.XXX.
  3. Ellen Smit:
    18 mei 2018
    Hey Sanne!
    Hier weer eens een berichtje van mij.
    En het is elke keer weer genieten om jou blog te lezen! Wat gaaf dat je nu weer naar Salzburg bent geweest. En wat een leuke dingen doe je allemaal! En prachtig die foto in ouderwetse kleding!
    Wij zijn net terug uit Turkije en we hebben het heerlijk gehad! Mooi weer, goed hotel en een helderblauwe zee! Ook nog leuke mensen ontmoet en wat excursies gedaan, waaronder paragliding een gezellige ervaring!
    En nu staat het pinksterweekend voor de deur, het wordt heerlijk zonnig!
    En begrijp ik het nou goed dat je later dit jaar na Costa Rica gaat? Echt super cool!
    Fijn dat je je draai weer gevonden hebt Sanne, tot de volgende keer! Liefs van Tante Ellen
  4. Wilma:
    19 mei 2018
    Hee Sannie!

Als eerste; heeeeeel erg bedankt voor je superlieve moederdagkado! Ik ben er heel blij mee en hij is zo mooi!

Dan..... wat weer een geweldig leuke blog om te lezen! Wat doe je toch leuke dingen samen met je gastgezin en wat ben ik benieuwd naar je gitaarmuziek! Nog maar 6 weekjes en dan zullen wij het kunnen horen, ik kijk er zo naar uit! Wat zal het leventje in eerste instantie saai zijn als je terug bent, maar daar heb je dus zelf al verandering in gebracht met je schildpaddenproject op Costa Rica! 17 jaar en alles zelf regelen om deze reis te laten uitkomen, ik vind het zó knap! Ik ben megatrots op je, maar dat weet je natuurlijk al lang al! Lieverd, veel plezier morgen in Venetië en ik kijk weer uit naar je volgende blog. Dikke kus, hvj, mij X
  5. Manon:
    21 mei 2018
    Lieve Sanne,
    Wat heb ik weer van je blog genoten! Je doet zoveel mooie ervaringen op!
    Super gaaf dat je naar Costa Rica gaat voor een vrijwilligers project! Ik hoop dat je het daar net zo naar je zin gaat krijgen als in Oostenrijk!
    XX Manon